دانستنی های پزشکی

آیا در یک روز امکان کاشت دندان وجود دارد؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://santarosadentalimplants.com/wp-content/uploads/2020/01/A-Brief-Look-at-the-Dental-Implant-Procedure.jpeg

آیا در یک روز امکان کاشت وجود دارد؟

درمان ایمپلنت دندان درمانی است که برای پر کردن نقایص بدون آسیب رساندن به دندان های سالم در دهان ما اعمال می شود. مواد ایمپلنت تیتانیوم است. تیتانیوم یک فلز بافت دوست است که قرن ها در درمان های پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از بزرگترین سوالات امروز این است که آیا امکان کاشت در 1 روز وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی ، کاشت در 1 روز امکان پذیر شده است. ایمپلنت را می توان در حفره دندان قبلاً کشیده شده یا در محلی که تصمیم به کشیدن دندان گرفته شده است ، قرار داد. اگر مقدار استخوان بلافاصله پس از کشیدن دندان با نشانه ای برای کشیدن در سطح مطلوب باشد ، ایمپلنت شما در همان روز ساخته می شود که به این کار کاشت فوری ایمپلنت می گویند. اگر در زیر دندان کشیده شده التهابی وجود داشته باشد ، ساخت ایمپلنت امکان پذیر نیست. در این حالت ، حدود یک ماه منتظر می ماند و در پایان یک ماه ، یک فیلم پانوراما گرفته می شود تا ارزیابی شود که آیا التهاب از بین رفته و استخوان سازی چگونه ارزیابی می شود. به

 

در صورت لزوم ، امکان کاشت ایمپلنت در 1 روز وجود دارد. میزان استخوان در ناحیه ای که باید ساخته شود برای استفاده از درمان ایمپلنت بسیار مهم است. برای تعیین میزان استخوان از توموگرافی سه بعدی استفاده می شود. در مواردی که مقدار استخوان ناکافی است ، ناحیه ای که باید اضافه شود باز می شود و با پیوند استخوان گرفته شده از بافت خود بیمار یا پیوندهای استخوانی با منشا حیوانی ، مقدار استخوان افزایش می یابد. درمان ایمپلنت زمانی اعمال می شود که بهبودی با نظارت بر تشکیل استخوان حاصل شود. علاوه بر کیفیت استخوان در ایمپلنت ، کیفیت ایمپلنت مورد استفاده نیز مهم است. فرایندهای اعمال شده بر روی سطح ایمپلنت کیفیت ایمپلنت را تعیین می کند.

 

پس از اعمال درمان ایمپلنت ، یک دوره بهبودی سه ماهه وجود دارد. استخوان و ایمپلنت باید با یکدیگر ترکیب شوند. پس از یک دوره سه ماهه ، قسمت بالای ایمپلنت باز می شود و کلاه های درمانی به آن متصل می شوند. مهم است که کلاه های درمانی به مدت یک هفته روی ایمپلنت باقی بمانند. برای اینکه دندان روی ایمپلنت مانند دندان طبیعی قرار گیرد ، سر شفا دهنده باید یک هفته روی آن بماند. در پایان یک هفته با عناوین درمانی ، مرحله اندازه گیری آغاز می شود. اندازه گیری ها به دو صورت انجام می شود. روشهای اندازه گیری معمولی و دیجیتالی در دسترس است. پس از عمل ایمپرس ، دندان در عرض یک هفته روی ایمپلنت قرار می گیرد.

 

درمان ایمپلنت توسط بیماران به عنوان یک عمل دردناک ، دشوار و ترسناک دیده می شود. امکان کاشت در یک روز در پلی کلینیک های بهداشت دهان و دندان تاج وجود دارد. در کلینیک های سرپایی بهداشت دهان و دندان تاج ، روش های ایمپلنت بدون درد ، قابل اعتماد و با کیفیت بالا با بی حسی موضعی و توسط کادر پزشک متخصص و مجرب ما انجام می شود. در درمانگاه های سرپایی بهداشت دهان و دندان تاج ، ایمپلنت های ما دارای گواهی نامه های تضمینی هستند و این گواهی ها پس از عمل به بیماران ما تحویل داده می شود. در درمان ایمپلنت ، قرار دادن یک ایمپلنت در استخوان فک حدود 5 دقیقه طول می کشد. ما به کیفیت ایمپلنت های خود در پلی کلینیک های بهداشت دهان و دندان تاج اهمیت می دهیم. بیماران ما با بهترین ایمپلنت های موجود در بازار ، مورد تأیید وزارت بهداشت درمان می شوند که کیفیت آنها با تحقیقات و مقالات ثابت می شود.

آردینی اوخو
سه شنبه 23 شهریور 1400
بؤلوملر :

درمان ارتودنسی

0 گؤروش
یازار:‌

http://greenparkdental.com/blog/wp-content/uploads/2017/07/Orthodontic-Treatment.jpg

درمان ارتودنسی

 

درمان ارتودنسی یک درمان رایج در کلینیک دندانپزشکی تاج است. این به این دلیل است که بسیاری از افرادی که در کودکی تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته اند و پس از این شاید مهار یا احتباس صحیح انجام نشده باشد.

 

یا شاید گذر زمان و عادات دندانپزشکی ، از دست دادن دندان ، ... همه اینها می تواند باعث حرکت و بی جا شدن دندان ها شود. درمان ارتودنسی در تهران اجازه می دهد تا این دندانهای نامناسب در موقعیت مناسب قرار گیرند ، که نه تنها می تواند بر زیبایی لبخند تأثیر بگذارد ، بلکه بر سلامت دهان و دندان نیز تأثیر می گذارد.

 

 

درمان ارتودنسی چیست؟

باید بدانید که دندانها همیشه تمایل دارند یا می خواهند قبل از درمان ارتودنسی به موقعیت اولیه خود بازگردند ، به همین دلیل ، مرحله مهار یا نگهداری پس از ارتودنسی بسیار مهم است.

 

با استفاده از نگهدارنده ها ، پس از درمان ارتودنسی ، از حرکت دندان ها به موقعیت اولیه خود (حرکت عود ارتودنسی) جلوگیری می کنیم. آنچه امروزه متداول است ، یعنی قرار دادن نگهدارنده ها در پایان درمان ارتودنسی ، چند سال پیش چنین نبود.

 

یعنی سالها پیش در پایان ارتودنسی ، سیستم های نگهدارنده قرار نمی گرفتند و این باعث گذشت زمان می شد ، دندانها حرکات ناخواسته انجام می دادند و مشکلات اکلوزال نیز ظاهر می شد. برای معکوس کردن همه این موارد و تغییر موقعیت صحیح دندان ها در سلامت ، به درمان ارتودنسی جدید یا درمان مجدد نیاز است.

 

چرا درمان ارتودنسی انجام می دهیم؟

برای داشتن یک لبخند زیبا و آنچه مهمتر از آن داشتن دندان ها و مفاصل سالم هرگز دیر یا قدیمی نیست. همه اینها را می توان با یک درمان ارتودنسی جدید به دست آورد.

 

دلایل اصلی اینکه چرا یک فرد بالغ که قبلاً تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته است تصمیم به درمان مجدد ارتودنسی می گیرد عبارتند از:

 

دلیل زیبایی

در بیشتر موارد دندانها در حالت عود حرکت می کنند و این امر بر زیبایی لبخند تأثیر می گذارد. این حرکت همچنین ممکن است باعث انسداد ناپایدار و مشکلات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) شود.

 

یک درمان ارتودنسی جدید قادر خواهد بود این حرکات و مشکلات اکلوزال را به درستی اصلاح کند.

 

دلیل عملکردی

به دلیل حرکت ناخواسته دندان ها به دلیل عدم احتباس پس از درمان ارتودنسی ، یک ناهنجاری جدید ایجاد می شود. این ممکن است مشکلات عملکردی مانند:

 

درد دندان ، فک یا / و مفاصل.

سایش غیر طبیعی دندان.

تغییرات آوایی و غیره.

درمان ارتودنسی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان درمان ارتودنسی دوم بستگی به وضعیت و موقعیت فعلی دندان های شما دارد. هرچه پیچیدگی و حرکت دندان بیشتر باشد ، زمان درمان بالینی ممکن است طولانی تر باشد.

 

درمان ارتودنسی باید در مطب دندانپزشکی از طریق معاینه دهانی و رادیوگرافی ارزیابی شود. اگر قصد دارید یک درمان ارتودنسی جدید را در نظر بگیرید ، توصیه می کنیم که ویزیت خود را با متخصص ارتودنسی درخواست کنید. در کلینیک تهران رایگان است و برآورد آن بدون تعهد است.

 

کدام درمان ارتودنسی مناسب است؟

پس از ویزیت با متخصص ارتودنسی و ارزیابی مورد از نظر بالینی و رادیوگرافی ، درمان های مختلف ارتودنسی موجود در حال حاضر قابل مشاهده خواهند بود.

 

انجام مطالعه ارتودنسی برای تعیین اینکه کدام درمان ارتودنسی برای شما مناسب تر است ضروری خواهد بود. اصلی ترین درمان های ارتودنسی که می تواند در حالت عقب نشینی انتخاب شود عبارتند از:

 

بریس های زیبایی نمونه ای از این براکت های زیبایی ، براکت های یاقوت کبود هستند که به دلیل شفاف بودن زیبایی زیبایی را ارائه می دهند. این درمان براکت هایی مانند معمولی یا فلزی است که می تواند نشان داده شود اگر زیبایی شناسی شما را بیش از حد نگران نکند ، اما کاملاً زیبایی است.

 

بریس های زبانی. این براکت ها به صورت سیمانی یا روی سطوح زبانی و / یا کامی دندان ها قرار می گیرند ، که این درمان را نامحسوس می کند.

آیا باید از مهار یا دوباره استفاده کنید توجه در پایان درمان مجدد؟

بسیاری از مردم تصور می کنند که هنگام انجام درمان ارتودنسی برای بار دوم ، حفظ و مهار پس از اتمام این مرحله دوم ضروری نیست. این درست نیست. همانطور که قبلاً به شما گفتیم ، دندانها همیشه می روند یا تمایل به بازگشت به موقعیت اولیه خود را دارند ، بنابراین مهار یا نگه داشتن آنها همیشه ضروری است.

 

این مهار یا احتباس ممکن است ثابت یا قابل جابجایی باشد ، این مورد در پایان درمان ارتودنسی ارزیابی می شود و انجام بررسی های سالانه در مطب دندانپزشکی ضروری است.

 

چه نوع نگهدارنده های ارتودنسی وجود دارد؟

دو نوع نگهدارنده وجود دارد که می توان پس از اتمام ارتودنسی انتخاب کرد. اینها هستند:

 

1.- نگهدارنده های ثابت. این یک آتل بندی در ناحیه پالاتال یا زبانی دندان های قدامی است . این آتل بندی ثابت (قابل برداشتن نیست) با قرار دادن یا سیمان سازی یک سیم بافته خوب انجام می شود.

 

این یک سیستم حفظ زیبایی است که هیچ کس متوجه آن نمی شود و همچنین راحت است زیرا بر گفتار یا بلعیدن تأثیر نمی گذارد. نگهدارنده های ثابت می توانند باعث اصطکاک روی زبان در اولین روزهای بعد از قرارگیری آن به دلیل تماس با آن شوند.

 

2.- نگهدارنده های متحرک.

 

نگهدارنده های قابل جابجایی می توانند مانند آتل های شفافی باشند که برای دهان هر بیمار اندازه گیری می شود (essix) یا می توانند از نوع هاولی باشند. صفحه هاولی یک وسیله متحرک است که بر روی دندان های آسیاب قرار داده شده است و دارای یک قوس فلزی جلویی خارجی و یک کام اکریلیک است.

 

Essix نوع Retainers کاملاً زیبایی شناختی و تقریباً نامحسوس است. آنها همچنین بسیار شبیه به تراز کننده ها یا آتل های سیستم ارتودنسی اینویزالاین هستند. نگهدارنده های نوع هاولی ، که در صورت لزوم قادر به حرکت جزئی دندان هستند ، می توانند برای سیم قدامی که دارند کمی بیشتر قدردانی شوند.

 

مهار کننده ها چقدر باید استفاده شوند؟

نگهدارنده های ثابت ، آتل ها ، باید مادام العمر پوشیده شوند. این مشکلی نیست زیرا ، همانطور که قبلاً مشاهده کردید ، اینها نامحسوس و راحت هستند. در مورد نگهدارنده های متحرک ، باید از آنها برای زمان مشخص شده توسط متخصص ارتودنسی استفاده شود.

 

هر درمان ارتودنسی منحصر به فرد است و دستورات متخصص ارتودنسی باید حتی در مرحله احتباس همیشه رعایت شود. نگهدارنده های متحرک ، در ابتدای مرحله نگهداری ، به طور معمول در تمام طول روز بجز در زمان غذا پوشیده می شوند. در طول هفته ها ، استفاده از آن ممکن است فقط هنگام خواب یا شب باشد.

 

آردینی اوخو
دوشنبه 15 شهریور 1400
بؤلوملر :

جراحی لیفت صورت

0 گؤروش
یازار:‌

https://mmv-2df4.kxcdn.com/wp-content/uploads/2018/07/FaceLiftHighSmasDeepPlaneTechnique-1-min-1.jpg

جراحی لیفت صورت

 

پلک یکی از اولین نواحی افتاده و چروکیده است ، اولین خطوط به دلیل حالات فراوان صورت و ساختار نازک پوست خود را در این ناحیه نشان می دهند. پوست اضافی ، کیسه های چربی با عمل پلک برداشته می شود و همزمان می توان از لیزر استفاده کرد. هنگامی که لیفت صورت "لیفت صورت" و لیفت گردن برای چین و چروک و افتادگی صورت انجام می شود ، جای زخم در پشت گوش باقی می ماند.

 

مانند همه جراحی های زیبایی ، داشتن مشکل بهداشتی و انتظارات واقع بینانه ضروری است. این مهم است که از نظر روانشناختی پایدار باشید و درک کنید که نتایج قابل دستیابی با لیفت صورت ممکن است محدود باشد. هیچ الگوی ایده آل برای کل صورت کشیده نشده است. هدف این است که ظاهر چهره بهتری را ارائه دهیم. ساختار پوست ، ویژگی های قومی ، کشش پوست ، ساختار استخوان صورت و یک رویکرد واقع بینانه باید قبل از عمل مورد بحث قرار گیرد. این تلاش را می توان در دهه هشتاد ، گاهی حتی در دهه سی انجام داد.

 

جراحی های لیفت صورت نمی توانند پیری را متوقف کرده یا ساعت را به عقب برگردانند. لیفت صورت به شما کمک می کند بهتر ، سالمتر و جوانتر به نظر برسید.

 

عملیاتی که می توان با هم برنامه ریزی کرد

 

قبل از تصمیم گیری در مورد جراحی لیفت صورت ، می توانید با جراح پلاستیک خود مشورت کنید که آیا مداخلات بیشتری در ناحیه گردن و/یا فک همراه با جراحی صورت مورد نیاز است یا خیر.

 

معاینه و مصاحبه قبل از عمل

 

بسیار مهم است که یک جراح پلاستیک متخصص و با تجربه را انتخاب کنید. در اولین معاینه ، جراح پلاستیک نواحی صورت شما را به طور جداگانه ارزیابی می کند و ساختار پوست ، رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی شما را تعیین می کند. عکسهای گرفته شده به جراح پلاستیک شما کمک می کند تا بعداً روی آنها کار کند. عوامل خطرساز شما مانند فشار خون بالا ، عادت به سیگار کشیدن ، استعداد ایجاد اسکار ، ویژگی های لخته شدن زیر سوال می رود. هنگام تصمیم گیری در مورد جراحی و تصمیم گیری در مورد تکنیک هایی که باید همراه با جراح پلاستیک مورد استفاده قرار گیرد ، در مورد تکنیک بیهوشی ، سایر مداخلات اضافی ، خطرات و خطرات جراحی ، بیمارستانی که در آن انجام می شود مطلع خواهید شد. بودجه.

 

 

برش های جراحی از ناحیه شقیقه شروع می شود ، در جلوی گوش ایجاد شده و در داخل مجرای گوش ، زیر لاله گوش و به سمت پوست سر در پشت گوش پنهان می شود. بعد از اینکه جراح پلاستیک روشهای کششی برای عضله و بافتهای همبند زیر پوست را انجام داد ، چربی اضافی را می گیرد ، پوست را کشیده و سرریز اضافی را از خطوط برش حذف می کند. آثار در خطوط طبیعی صورت پنهان می شوند.

 

پس از برداشتن پوست اضافی ، برش ها با بخیه های ظریف و ظریف بسته می شوند. در حین عمل جراحی کوتاه کردن یا تراشیدن مو ضروری نیست. مداخله معمولاً در عرض 3 تا 5 ساعت انجام می شود. در پایان عمل جراحی ، یک پانسمان و پانسمان سبک اعمال می شود.

 

بعد از عمل جراحی

 

اگرچه ممکن است بعد از جراحی کمی درد ایجاد شود ، اما می توان با مسکن های دهانی کنترل کرد. برخی از تورم و کبودی ها طبیعی است و با کمپرس سرد می توان آنها را به حداقل رساند. پانسمان و پانسمان تحت فشار روز بعد از عمل باز می شود. جراح پلاستیک به شما توصیه می کند که سر خود را بالا نگه دارید ، فعالیت های خود را محدود کنید و از شما بخواهید که هر گونه شکایتی را گزارش دهید.

آردینی اوخو
دوشنبه 8 شهریور 1400
بؤلوملر :

خونریزی لثه در دوران بارداری

0 گؤروش
یازار:‌

https://cornerstonefamilydentistry.ca/wp-content/uploads/2020/10/251.jpg

خونریزی لثه در دوران بارداری

خونریزی لثه در دوران بارداری: تورم ، قرمزی و حساسیت ممکن است در لثه های شما در دوران بارداری ایجاد شود. این می تواند باعث خونریزی شود ، به ویژه هنگام مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان. به این وضعیت که در یکی از دو مادر آینده دیده می شود ، عفونت لثه اختصاصی بارداری گفته می شود. همچنین در دوران بارداری ، گره هایی روی لثه ها ایجاد می شود. اینها بدون درد و بی ضرر هستند و با تولد نوزاد از بین می روند. اگر ناپدید نشود یا در دوران بارداری شما را اذیت کند یا اگر خونریزی زیادی داشته باشد می توانید از آنها استفاده کنید.

 

تأثیر عفونت لثه بر بارداری شما بحث برانگیز است. در برخی از مطالعات با زایمان زودرس ، وزن کم هنگام تولد و سمیت حاملگی همراه بوده است ، اگرچه برخی از مطالعات نشان داده است که بر روند بارداری تأثیر نمی گذارد. نکته مهم این است که در دوران بارداری به دندان ها و مراقبت از لثه خود توجه کنید. خونریزی ، معمولاً روی دندان های حساس ، نباید مسواک زدن را متوقف کند. برعکس ، با مراقبت دقیق تر ، باید از پیشرفت عفونت و تأثیر آن بر بافت ها و استخوان های اطراف دندان جلوگیری کرد. بهتر است به یک برس نرم بروید.

 

چرا لثه ها در دوران بارداری خونریزی می کنند؟

تورم ، قرمزی و حساسیت لثه در دوران بارداری یک شکایت شایع است. معمولاً هنگام مسواک زدن ، لثه ها خونریزی می کنند. این مشکل تقریباً در 50 درصد مادران باردار ایجاد می شود. به این عفونت لثه حاملگی نیز گفته می شود. لثه ها بیشتر در معرض التهاب و خونریزی بعدی در دوران بارداری هستند. مهمترین دلیل این امر افزایش خطر تشکیل پلاک دندانی و قرار گرفتن در معرض باکتری ها به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری است. گرچه نادر است ، ممکن است در دوران بارداری ندول در لثه ایجاد شود. این ندول ها بی ضرر و معمولاً بدون درد هستند. ندول ها همچنین می توانند در سایر نقاط بدن در دوران بارداری ظاهر شوند. با این حال ، بیش از حد از دهان خارج می شود. آنها معمولاً پس از تولد ناپدید می شوند. اگر بعد از بارداری از بین رفت ، می توان آنها را با عمل جراحی نیز برداشت.

 

آیا خونریزی لثه در دوران بارداری بر بارداری تأثیر می گذارد؟

تعدادی از مطالعات ارتباط بین بیماری لثه قوی و زایمان زودرس و زایمان کم را نشان داده اند. علاوه بر این ، برخی از مطالعات ارتباط بین بیماری لثه و پره اکلامپسی را پیدا کرده اند. با این حال ، علائم این اثرات بر اساس شواهد قوی نیست.

 

برای درمان بیماری های لثه در دوران بارداری چه باید کرد؟

توجه به دندان و لثه در برابر بیماری های لثه در دوران بارداری ضروری است. اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم است. حداقل دو بار در روز باید دندان ها را به آرامی مسواک زد. باید از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده شود. موهای مسواک باید نرم باشد. ویزیت منظم دندانپزشک باید انجام شود.

 

هرگز نباید مشکلات دندانی خود را در دوران بارداری به تأخیر بیندازید. این قید ، که ما اغلب با آن روبرو می شویم این است که درمان دندانپزشکی در دوران بارداری قابل انجام نیست و باید پس از زایمان به تعویق بیفتد. این خیلی اشتباه است. خونریزی لثه در دوران بارداری در صورت عدم درمان می تواند منجر به مشکلات جدی شود.

آردینی اوخو
دوشنبه 8 شهریور 1400
بؤلوملر :