دانستنی های پزشکی

مراقبت از ایمپلنت دندان چگونه باید انجام شود؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.holbrookdentalyork.co.uk/wp-content/uploads/2018/10/IMG_4955.jpg

روش استفاده از درمان های ایمپلنت دندان معمولاً در 2 مرحله انجام می شود. در مرحله اول کاشت با جراحی انجام می شود و در مرحله دوم حداقل 6 هفته پس از اعمال جراحی دندان سرامیکی ساخته می شود و مراحل درمان به پایان می رسد.

 

مراقبت از زخم ایمپلنت پس از جراحی بسیار مهم است

مراقبت از زخم های ایمپلنت پس از مرحله اول ، یعنی بعد از عمل جراحی بسیار مهم است. بیماران باید هشدارهای پزشکان خود را با کمترین جزئیات پس از انجام عمل اعمال کنند. به طور خلاصه ذکر کنم ، به خصوص 24 ساعت اول به دلیل خطر خونریزی پس از عمل جراحی بسیار مهم است. وجود خونریزی نشتی کاملاً طبیعی است و نباید این خونریزی را بیرون داد. خونریزی نشتی باید بلعیده شود. در صورت تف ، فشار منفی دهان باعث می شود خون از زخم خارج شود. اگر این کار انجام شود ، خونریزی ممکن است دوباره شروع شود. اگر خونریزی در دهان شروع شود که باعث تجمع بیش از حد شود ، باید گاز استریل را روی سطح زخم قرار داده و به مدت 30 دقیقه گاز بگیرید.

پس از مشاهده توقف خونریزی ، دیگر نیازی به استفاده از گاز جدید نیست. مسئله مهم دیگر این است که غذای مصرفی نباید گرم باشد. غذاها و نوشیدنی های گرم باعث گشاد شدن رگ های خونی و افزایش احتمال خونریزی می شوند. بنابراین ، باید به یک رژیم غذایی گرم ، به خصوص در 24 ساعت اول توجه شود. علاوه بر این ، سیگار کشیدن خطر خونریزی را افزایش می دهد. جدای از مضرات کلی دود سیگار ، به دلیل فشار منفی دهان در هنگام سیگار کشیدن ، خون نیز از زخم خارج می شود. بنابراین ، به خصوص به مدت دو روز پس از جراحی ، باید از استعمال سیگار خودداری شود. یک حرکت مشابه مصرف نوشیدنی با نی است. در این فرآیند احتمال خونریزی از زخم افزایش می یابد. بنابراین ، چند روز اول ، نوشیدنی ها نباید با نی نوشیده شوند.

یکی از سوالات متداول بیماران در مورد مراقبت های عمومی دهان و دندان بعد از جراحی است. البته مسواک زدن باید در طول روند بهبودی ادامه یابد ، اما باید کمی بیشتر به نواحی زخم توجه شود. ناحیه عمل جراحی و سایر نواحی باید به روش مکانیکی ، حتی به آرامی ، با مسواک های با موی نرم تمیز شود. برای شستشوی دهان باید سر خود را از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهیم بدون اینکه آب را خیلی سریع شستشو دهیم و سپس بدون تف ، باید دهان خود را با کمک نیروی جاذبه به سینک ظرفشویی باز کنیم و بگذاریم آب بریزد. در روال معمول ، یک شستشوی شدید برای شستشوی دهان کافی است ، اما انجام این روش شستشوی غیرفعال دو یا سه بار کافی خواهد بود ، زیرا شستشو و تف دادن باعث آسیب دیدن زخم ها و افزایش احتمال خونریزی می شود. به طور کلی ، این مواردی است که باید در هنگام شلوغ ترین کارهای روزمره در زندگی به آنها توجه کنیم. علاوه بر این ، برای ترمیم زخم استفاده از آنتی بیوتیک ها ، مسکن ها و اسپری های ضد عفونی کننده که طبق دستورالعمل پزشک داده شده است ، بسیار مهم است.

 

مراقبت از ایمپلنت بعد از استفاده از دندان های سرامیکی

مراقبت از ایمپلنت بعد از استفاده از دندان سرامیکی تفاوت چندانی با مراقبت از دهان و دندان طبیعی ما ندارد. مسواک زدن دندان ها حداقل دو بار در روز ، استفاده از نخ دندان و استفاده از دهان شویه های روزانه نه تنها بهداشت ایده آل دهان را در سطح کافی حفظ می کند ، بلکه در تداوم سلامت ایمپلنت ها نیز نقش مهمی دارد. اگر شرایط مفصلی وجود دارد که نیاز به توجه در داخل و اطراف ایمپلنت دارد ، دندانپزشک شما قطعاً باید بر آن تأکید کند. به عنوان مثال ، دندان های سرامیکی روی ایمپلنت هایی که در درمان کمبودهای متعدد دندان استفاده می شود ممکن است از نوع بریج باشد. این از استفاده از نخ دندان جلوگیری می کند. در چنین شرایطی لازم است که با کمک دستگاه های الکترونیکی که با فشار خاصی آب را پاشش می کنند ، قسمت پایین پروتز پل را تمیز کنید. به این ترتیب از تجمع غذا در زیر پروتز پل جلوگیری می شود.

 

معاینات منظم دندانپزشکی برای تداوم سلامت عمومی دهان و دندان ما بسیار مهم است. این واقعیت که بیمارانی که تحت درمان ایمپلنت دندان قرار گرفته اند ، از این بررسی ها غافل نمی شوند ، اطمینان حاصل می کند که هیچ مشکل احتمالی و بیماری های ایمپلنت وجود ندارد. هنگامی که دندان های ایمپلنت به سادگی مورد بررسی قرار می گیرند ، آنها با کنار هم قرار دادن قطعاتی که از نظر مکانیکی به یکدیگر متصل شده اند ، عمل می کنند. با این حال ، ممکن است به دلیل نیروی جویدن ، در اسپیسرهایی که روی آنها کاشته می شود ، شل شدگی ایجاد شود. در تمام بیماران ایمپلنت که برای کنترل منظم مراجعه می کنند ، پزشکان بررسی می کنند که آیا در این قسمت ها شل شده است. بیشتر اوقات ، بیماران به دلیل آرامش متوجه تحرک می شوند و در این مورد به پزشکان خود مراجعه می کنند و یک راه حل سریع ارائه می دهند. اگرچه نادر است ، اما ممکن است موقعیت هایی وجود داشته باشد که بیمار متوجه آن نشود. در کنترل های منظم ، هر ایمپلنت یکی یکی بررسی می شود و معاینات لازم انجام می شود تا مشخص شود آیا شل شدن پایه وجود دارد که بیماران متوجه آن نمی شوند. علاوه بر این ، تمیز کردن حرفه ای دندان توسط دندانپزشک انجام می شود و هدف آن جلوگیری از بیماری پیشرفته لثه با تمیز کردن تارتارهایی است که در مسواک زدن روزانه تمیز نمی شوند.

آردینی اوخو
یکشنبه 30 خرداد 1400
بؤلوملر :

چه عواملی باعث بوی بد دهان می شود؟ مشکل بوی بد دهان که ما زیاد می شنویم چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://smartmouth.com/wp-content/uploads/2018/07/shutterstock_552041857.jpg

بدن انسان میزبان بسیار خوبی برای زندگی میلیون ها باکتری است. باکتری های ساکن در بدن ما برای متابولیسم انسان بسیار مفید هستند و نقش مهمی در تداوم عملکردهای حیاتی دارند. فلورای دهان منطقه ای است که بیشترین باکتری در بدن انسان زندگی می کند. برای زنده ماندن باکتری ها نیز به تغذیه نیاز دارند. هر جز طبیعی منبع غذایی برای باکتری ها است. این بدان معناست که در حالی که هر غذایی که می خوریم و می نوشیم انرژی زندگی انسان را تأمین می کند ، خود منبع باکتری های بدن ما است. بنابراین نباید فراموش کرد که تجمع هر غذایی که در بافت های دهان مصرف می کنیم باعث تولید سریعتر باکتری در اطراف آن می شود. بنابراین ، مسواک زدن منظم ، نخ دندان و دهانشویه روزانه باعث کاهش تجمع پلاک و در نتیجه فعال شدن باکتری در اطراف آن می شود.

دلیل زیادی که ما بر باکتری ها تأکید می کنیم دلیل اصلی آن ایجاد بویایی است

پس از تجمع غذاهایی که در بافت های سخت و نرم دهان مصرف می کنیم ، افزایش تعداد باکتری ها مشاهده می شود. بارزترین علامتی که در نتیجه واکنشهای باکتریایی رخ می دهد بوی بد دهان است. اگر این تجمع ها و در نتیجه باکتری ها در زمان مناسب تمیز شوند ، هیچ آسیبی به دندان ها و بافت های نرم وارد نمی شود. با این حال ، اگر در تمیز کردن روزانه دهان و دندان برای مدت زمان مشخص اختلالی ایجاد شود ، این بار باکتری ها در دندان ها شروع به پوسیدگی می کنند و باعث ایجاد بیماری در لثه می شوند. در این حالت ، بوی بد دهان با تمیز کردن روزانه که توسط خود شخص انجام می شود ، غیرقابل حل می شود.

پوسیدگی دندان و بافت های ناسالم لثه میزبان عظیمی برای باکتری هایی است که باعث بوی بد می شوند. مانند هر موجود زنده ، این باکتری ها برای ادامه زندگی خود شروع به مصرف دندان ها و بافت های اطراف می کنند که برای آنها منبع انرژی است. در نتیجه این مصرف باکتری ، پوسیدگی و خونریزی لثه ای در داخل دندان ها ایجاد می شود. هنگامی که این مشکلات برای اولین بار شروع می شوند ، شکایت فقط خود را به عنوان بو احساس می کند ، اما هیچ دردی همراه نیست.کلینیک دندانپزشکی کرج

 

البته دندانپزشکان اولین توقف در افرادی هستند که شکایت از بوی بد دهان دارند.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد بو در دهان شود. حتی افرادی که همه دندان هایشان به درستی روییده است ، که کوچکترین کجی ندارند و می توانند دندان های خود را با سهولت بیشتری تمیز کنند ، می توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه شوند ، در حالی که افرادی که دندان های کج دارند ، پر کننده ها و روکش های ناسازگار قدیمی یا عقل نیمه تأثیر دارند دندان ها می توانند باعث بوی بد دهان شوند. متأسفانه ، هیچ احتمالی وجود ندارد. در این مرحله ، پس از انجام یک برنامه ریزی درمانی مناسب در افرادی که به دندانپزشک مراجعه می کنند ، تمام نقاط کانونی که باعث تجمع باکتری می شوند مشخص شده و درمان های لازم به پایان می رسد ، شکایت از بوی بد دهان کاهش جدی خواهد یافت.

اگر فرد عادت مسواک زدن روزانه ، نخ دندان و دهانشویه را حفظ کند ، شکایت از بوی بد دهان دوباره تکرار نمی شود ، همانطور که قبلاً اشاره کردیم. یکی از مهمترین جزئیات این است که حداقل 2 بار در سال به معاینه منظم پزشک مراجعه کنید. از آنجا که تداوم موفقیت درمان ها و مداخله در کانون های بیماری جدید بدون ایجاد مشکل بزرگتر می تواند در کنترل های دوره ای انجام شود.

به جز منابع دندان و لثه که باعث بوی بد دهان می شوند

یکی از مهمترین فاکتورهای دهان سطح زبان است. برآمدگی های نرم روی زبان که به آن طعم می دهد ، برای چسبیدن باکتری ها بسیار راحت است. بنابراین ، تمیز کردن سطح بالای زبان در پایان جلسات مسواک زدن به جلوگیری از بوی بد دهان کمک می کند. افرادی که هیچ دندانی در دهان ندارند و از دندان مصنوعی استفاده می کنند ، اغلب از بوی بد دهان شکایت دارند زیرا سطح زبان تمیز نیست.

اگرچه هیچ عاملی وجود ندارد که باعث ایجاد بو در دهان و معاینات دندانپزشکی شود ، اما برخی از افراد ممکن است از بوی بد دهان شکایت داشته باشند. در این رابطه باید دو عامل را در نظر گرفت. اول ، افرادی که نمی توانند از طریق بینی به درستی نفس بکشند مجبورند به طور مداوم از طریق دهان خود نفس بکشند ، این امر باعث افزایش خشکی دهان و تجمع باکتری های مضر در دهان می شود. در صورت جلوگیری از تنفس دهانی ، ممکن است در آینده افزایش تعداد بیماری های لثه و پوسیدگی دندان ایجاد شود. این به نوبه خود باعث می شود که شکایت از بوی بد دهان دائمی باشد. ثانیا ، افرادی که مشکلات گوارشی دارند اغلب از بوی بد دهان شکایت دارند. اما اکثر مردم فکر نمی کنند این منبع بو است. بنابراین ، بیشتر دندانپزشکان بیماران خود را که دوره های درمانی دندانپزشکی خود را به پایان رسانده اند و شکایت از بو ندارند ، برای بررسی دستگاه گوارش به پزشکان متخصص مربوطه ارجاع می دهند.کلینیک دندانپزشکی کرج

آیا  بوی بد دهان همان نفس بد  است؟

در افرادی که نمی توانند از راه بینی نفس بکشند و بنابراین از طریق دهان تنفس می کنند ، بوی نفس و بوی بد دهان با هم ترکیب می شوند. خوب می تواند آزار دهنده باشد. در نتیجه ، هنگام تنفس دهان ، ورود و خروج راه هوایی اجباری می شود. اگرچه هالیتوز در اثر تنفس به دلیل عوامل دهانی که در بالا ذکر کردیم برجسته است ، اما شکایت از بوی بد دهان در هنگام تنفس افزایش می یابد ، به خصوص در افرادی که سیگار می کشند و افراد مبتلا به عفونت های مزمن یا حاد سینوسی. به سیگاری ها توصیه می شود که سیگار را ترک کنند. با این حال ، افراد مبتلا به عفونت سینوس قطعاً باید از متخصصان بینی و گلو حمایت کنند.

بوی بد دهان چگونه عبور می شود؟ آیا درمانی برای بوی بد دهان وجود دارد؟

برای درمان بوی ناشی از بافت های دهان ، اول از همه ، باید با تمیز کردن دندان و لثه شروع شود. تمیز کردن دندانهای پوسیده یا پر کردنها / روکشهای ناسازگار و ترمیم نوع مناسب ، ترمیم بافتهای لثه آلوده توسط پزشکان متخصص ، کشیدن دندانهای عقل نیمه تأثیر ، مسواک زدن روزانه ، تمیز کردن رابط با نخ دندان و استفاده از دهانشویه از مهمترین عوامل ایجاد آن است. بوی بد دهان. رفع آن را تضمین می کند. علاوه بر این ، کنترل منظم دندانپزشک اطمینان حاصل می کند که مشکلات جدیدی رخ نمی دهد. در این کنترل ها ، تمیزکاری حرفه ای دندان انجام می شود و تارتارهایی که با مسواک و نخ دندان قابل برداشت نیستند نیز تمیز می شوند. بنابراین ، مهمترین عواملی که باعث بوی بد دهان و بسیاری از بیماریهای احتمالی دهان و دندان می شوند ، از بین می روند.

آردینی اوخو
چهارشنبه 26 خرداد 1400
بؤلوملر :

مفیدترین مواد مغذی برای سلامت دندان

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.bitedental.com/uploads/CR6FWqro/Howdoesdietaffectoralhealth.jpeg

مفیدترین مواد مغذی برای سلامت دندان

بهداشت دندان یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود تا در آینده دچار رنج نگردد. به طور کلی ، بسیاری از افراد پس از سالها با مشکلات مختلف دندانی روبرو می شوند زیرا از سنین پایین به مراقبت از دندان اهمیت نمی دهند. سلامت دندان ، که به ویژه پس از از دست دادن دندان ها قابل درک است ، با استفاده از چند ماده غذایی و تکنیک های بسیار کاربردی ، راحت تر می شود.

محصولات شیر ​​و لبنیات برای سلامت دندان

می توان گفت شیر ​​و فرآورده های لبنی ، که از کودکی به ما گفته می شود ، به طور جدی بر سلامت دندان تأثیر می گذارد. مصرف روزانه شیر ، ماست و پنیر هم به سلامت دندان و هم به لثه کمک می کند. شیر و لبنیات که در جلوگیری از پوسیدگی دندان و دریافت کلسیم مورد نیاز دندان ها موثر است ، دندانها را در مصرف منظم تقویت می کند. علاوه بر این ، با خواص اساسی پنیر ، محیط اسیدی دهان خنثی می شود و اسیدهای ایجاد کننده پوسیدگی دندان به طور کامل از بین می رود. بنابراین ، دندان های افرادی که به طور منظم شیر و محصولات لبنی مصرف می کنند ، سالها در یک وضعیت سالم و قوی باقی می ماند.

اهمیت میوه ها و سبزیجات برای دندان ها

بسیاری از افرادی که می خواهند از سلامت دندان خود مراقبت کنند ، میوه و سبزیجات زیادی مصرف می کنند. دلیل این امر ویتامین هایی است که از میوه ها و سبزیجات به دست می آیند. غذاهایی مانند پرتقال و نارنگی که سرشار از ویتامین C هستند و به خصوص برای سلامت لثه مفید هستند ، توسط پزشکان بسیار توصیه می شود. علاوه بر این ، انار منبع غذایی مهمی برای سلامت لثه است. پوست موز برای سفید شدن دندان های طبیعی نیز توصیه می شود. در سفید شدن طبیعی دندان ها بسیار کمک می کند. با این حال ، اگرچه مصرف میوه و سبزیجات برای سلامت دندان مفید است ، اما نباید زیاد مصرف شود. از آنجا که حاوی قند هستند ، می توانند برای سلامت دندان مضر باشند.

 

نوشیدنی برای سلامت دندان

نوشیدن آب فراوان به عنوان نوشیدنی هایی مفید است که برای سلامت دندان مفید هستند. حتی تأمین آب مورد نیاز روزانه بدن نیز تأثیر زیادی بر روی دندان ها دارد. علاوه بر این ، چای سبز و سایر چای های گیاهی می توانند فواید مثبتی برای سلامت دندان ها داشته باشند. به دلیل آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضد باکتری موجود در آن ، در گروهی از نوشیدنی ها قرار دارند که هم برای سلامت دندان و هم برای لثه مفید هستند. با این حال ، مصرف بیش از حد آن توصیه نمی شود. مصرف برای سلامت دندان کافی خواهد بود.کلینیک دندانپزشکی کرج

بنوشید که برای دندان ضرر دارد

نوشیدنی های اسیدی و گازدار خطرناک ترین نوشیدنی هایی است که باید از نظر بهداشت دندان از آن دوری کنید. شکر و سایر خواص شیمیایی موجود در نوشیدنی هایی مانند کولا و سودا می تواند در طولانی مدت به دندان آسیب برساند. در وهله اول ، پس از مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و زردی ، ممکن است دندان ضعیف شود. بنابراین مفیدتر است که به جای نوشیدنی های مضر به گزینه های دیگری مانند آب میوه های طبیعی فشرده ، آب معدنی طبیعی و دمنوش های گیاهی طبیعی روی بیاورید. به خصوص اگر اعتیاد به نوشیدنی هایی مانند کولا وجود داشته باشد ، ممکن است لازم باشد در اسرع وقت با یک متخصص مشورت کنید.

 مصرف مواد سفت برای سلامتی دندان مضر است

می توانیم بگوییم که تلاش برای شکستن غذاهای سفت با دندان به عنوان الگوی مصرف مضر برای سلامتی دندان مطرح می شود. به عنوان مثال ، شکستن پوسته فندق سخت با دندان توصیه نمی شود زیرا باعث خستگی دندان می شود. علاوه بر این ، جویدن مداوم و بیش از حد آدامس بر روی دندان های مولر اثر مضر دارد ، بنابراین به پزشکان هشدار داده می شود. به عنوان شکل دیگری از مصرف ، توصیه نمی شود که بطور مداوم بذر را با دندانهای جلو حصارکشید ، استخر و سالاد مصرف کنید. این الگوهای مصرف باعث آسیب دیدگی دندان ها و جابجایی آنها به مرور می شود.

آردینی اوخو
یکشنبه 23 خرداد 1400
بؤلوملر :

کاشت چیست؟ در کدام شرایط اعمال می شود؟

0 گؤروش
یازار:‌

http://fidentistry.com/wp-content/uploads/2017/05/shutterstock_507805291.jpg

کاشت در واقع به معنای کاشتن چیزی است. منظور از کاشت دندان قرار دادن ریشه دندان مصنوعی در داخل استخوان فک است. هدف از فرآیند کاشت جایگزینی بافت از دست رفته دندان با یک ماده جدید اما مصنوعی با همان عملکرد و شکل ظاهری است. هرچه بهتر از دندان واقعی تقلید کند ، موفقیت آن بیشتر است. مواد کاشت بسیار متنوع شده اند. اخیراً ایمپلنت هایی با مخلوط زیرکونیوم - تیتانیوم وجود دارد که در برابر شکستگی بسیار مقاوم هستند. اخیراً از ایمپلنت های سفید که ما آنها را ایمپلنت کامل زیرکونیوم می نامیم استفاده شده است. این ایمپلنت ها به ویژه برای افرادی که آلرژی به فلز دارند و برای اهداف زیبایی تولید می شوند.

ایمپلنت ها مانند ریشه دندان مصنوعی مخروطی شکل هستند. آنها شیارهایی روی خود دارند. به لطف این نخ ها ، هنگام قرار گرفتن ابتدا به استخوان محکم متصل می شوند. این پیوست مکانیکی با گذشت هفته ها و شروع پیوست بیولوژیکی آغاز می شود. پس از اتصال بیولوژیکی ، دیگر نمی توان ایمپلنت را از جایی که به آن متصل شده است خارج کرد. ایمپلنت های دندانی محکم تر از دندان های واقعی به استخوان فک متصل هستند.

در کدام شرایط می توان آن را اعمال کرد؟

ما دندان های از دست رفته خود را با پل های چینی یا پروتزهای متحرک قابل تعویض جایگزین می کردیم. این در واقع یک روش ابتدایی بود. هنوز هم باید هر از گاهی انجام شود. این فرآیند با استفاده از کاشت ، که روش بسیار جدیدتری است ، نتایج موفقیت آمیزتری به همراه می آورد. همچنین باعث افزایش راحتی و کیفیت می شود.

روشی است که بطور کلی برای دندانهای از دست رفته استفاده می شود. گاهی اوقات ، از ایمپلنت برای حمایت از قسمت های از دست رفته در درمان های ارتودنسی و از دست دادن استخوان فک به دلیل بیماری های سرطانی نیز استفاده می شود. ایمپلنت نشانه مستقیمی در کمبود تک دندان دارد. کاشت دندان نیز می تواند با موفقیت در چندین دندان از دست رفته انجام شود. گاهی اوقات این فرصت را ایجاد می کند که به جای استفاده از کام کامل در افرادی که تمام دندان های خود را از دست داده اند ، پروتز ثابت ایجاد کنید.

برای چه کسانی مناسب نیست؟

کاشت دندان بعد از بلوغ و بزرگسالی برای همه ساخته می شود. ملاک در اینجا وضعیت و موقعیت کمبود دندان است. کاشت به اندازه دندان از دست رفته در دهان ساخته نمی شود. پروتزهای پل را می توان با ایمپلنت نیز ساخت.

• برای بیماران دیابتی کنترل نشده مناسب نیست.

• بعد از داروهای بیس فسفونات که در بیمارانی که سرطان استخوان داشته اند استفاده نمی شود.

• برای استفاده در بیمارانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند بدون مشورت با پزشک آنها مناسب نیست.

• این دارو نباید در افرادی که از سرکوب سیستم ایمنی منظم استفاده می کنند بدون مشورت با پزشک آنها تجویز شود.

مراحل کاربرد کاشت چیست؟

از همان لحظه ای که تصمیم به ساخت ایمپلنت می شود ، اولین کاری که باید انجام شود این است که ناحیه مربوطه را با بی حسی موضعی بی حس کنید. به عبارت دیگر ، همان بیهوشی است که در هنگام پر کردن اعمال می شود. 5-10 دقیقه منتظر می ماند تا ناحیه مربوطه بی حس شود. در صورت لزوم ، که غالباً لازم نیست ، بیهوشی در ناحیه ای که کاشته می شود کمی بیشتر انجام می شود. در طی این روش ، بیماران ما به طور کلی چیزی احساس نمی کنند.

مرحله دوم انتقال بیمار به محیط آماده شده ، یعنی ناحیه جراحی ، برای عمل کاشت است. به عبارت دیگر ، اقدامات جراحی در این زمینه انجام می شود. محیط با دقت بیشتری تهیه و تمیز شده است. روپوش استریل و روکش ها و روکش های یکبار مصرف استفاده می شود. هدف از این کار آلوده شدن بیمار و ایمپلنت وی به میکروب نیست. موفقیت کاشت اغلب به آن بستگی دارد.

در مرحله سوم رسیدن به استخوان برای کاشت ضروری است. برای این کار لازم است که لثه به ضخامت 1 میلی متر را با ابزار مخصوص باز کنید یا به قول شما "سوراخ" کنید. این یک روش کاملاً بدون درد است ، هیچ یک از بیماران یکبار آن را احساس نکردند.

مرحله چهارم باز کردن شکافی است که در آن ایمپلنت وارد می شود با ابزار خاصی در استخوان فک ، معمولاً همه س usuallyال زیر را دارند. چگونه هنگام سوراخ کردن استخوان احساس درد نمی کنیم؟ استخوان فک شما به خوبی متناسب است و در این روش چیزی نمی شنوید. این یک روش بدون درد است.

روند نهایی فشرده سازی ایمپلنت در شکاف باز شده در استخوان فک است. ایمپلنت با قطر و اندازه مناسب با چرخاندن مانند پیچ ​​در عرض 1 دقیقه در دهان قرار می گیرد.

تمام مراحل شرح داده شده در بالا ، از جمله بیهوشی ، 15 دقیقه است. این روش کاشت یک روش بدون درد و بدون خونریزی است.

معیارهای موفقیت ایمپلنت چیست؟

- عقیم سازی ایمپلنت

- شکل کاشت

- تثبیت اولیه

- تولید کننده ایمپلنت - مارک

- توانایی جراحی

چه مواردی باید بعد از استفاده در نظر گرفته شود؟

پس از کاشت دندان ، یعنی اکنون کاشت در دهان شما است. در واقع مورد خاصی وجود ندارد. دلیل آن این است که بدن شما این لانه گزینی را خارجی نمی داند. به همین دلیل ، شما می توانید ایمپلنت خود را به همان روشی که دندان های خود را درمان می کنید ، درمان کنید. کاشت اکنون بخشی از بدن شما شده است. این یک اندام واقعی است. طبیعی باش و عاشق این باش که تمام.

تأثیر سیگار کشیدن بر کاربرد کاشت

در بیماران سیگاری دو درصد میزان نارسایی وجود دارد. توصیه می کنیم در 48 ساعت اول پس از جراحی ایمپلنت دندان سیگار نکشید. از آنجا که دود سیگار و گازهای سمی محل زخم را نمی بندد ، از آنجا عبور می کند و ممکن است باعث عفونت شود. با اثر حرارتی خود بر درد ، می تواند ناحیه زخم را گرم کرده و خونریزی را افزایش دهد. می تواند آن را در معرض عفونت بیشتر کند. بنابراین سیگار کشیدن بعد از جراحی ممنوع است.

پس چه اتفاقی می افتد؟ آیا سیگار کشیدن عمر ایمپلنت را می گیرد؟

• بله ، متأسفانه ، خطر ابتلا به بیماری لثه در اطراف ایمپلنت در افراد سیگاری 5 درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

ما سیگاری ها را نیز کاشت می کنیم ، اما خطر را توضیح می دهیم.

آردینی اوخو
چهارشنبه 19 خرداد 1400
بؤلوملر :

سفید شدن دندان چگونه انجام می شود؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.puredentistry.com.au/wp-content/uploads/Professional-Teeth-Whitening-Brisbane.jpg

سفید شدن دندان چگونه انجام می شود؟

سفید کردن دندان چه روندی است؟

دندان ها ممکن است به مرور زمان با مصرف غذاها ، نوشیدنی ها و سیگارهای حاوی مواد رنگی سفیدی خود را از دست بدهند. گاهی اوقات ، با بیماری های سیستمیک یا شرایط ارثی ، ممکن است رنگ دندان های افراد نسبت به حالت طبیعی زردتر باشد. به روند باز شدن رنگهای موجود دندانها در این شرایط با عوامل شیمیایی خاص یا لیزر ، سفید کردن گفته می شود.

آیا روند سفید شدن دندان های من را آسیب می زند؟

از آنجا که روند سفید شدن باعث تغییراتی در مینای دندان می شود ، تصور می شود که ممکن است به دندان آسیب برساند. با این حال ، از آنجا که مینا یک ساختار آلی است که خود را تجدید می کند ، با گذشت زمان شکل اصلی خود را پیدا می کند. وقتی روند سفید شدن در دوره های معین و معقول اعمال شود ، هیچ آسیبی به دندان ها وارد نمی کند.

آیا دندان های من بعد از سفید شدن سریعتر زرد می شوند؟

زرد شدن دندانها هیچ عارضه ای ندارد. فقط توجه به غذاهایی که می خورند و می نوشند برای مدت زمان مشخصی پس از عمل لازم است. به خصوص ، اجتناب از غذاها و نوشیدنی های حاوی رنگ ضروری است.

آیا حساسیت بعد از سفید شدن دائمی است؟

برخی از حساسیت ها در همان روز پس از عمل انتظار می رود. بعضی اوقات این حساسیت ها تا 24 ساعت طول می کشد. دلیل این امر واکنشهایی است که توسط ژلهای سفیدکننده روی دندانها شروع می شود. با این حال ، پس از آن هیچ حساسیت دائمی وجود نخواهد داشت

چقدر رنگ دندان های من در روند سفید شدن روشن می شود؟

در نتیجه فرایند سفید شدن ، می توان رنگ دندان ها را حداقل تا 2 تن روشن کرد. البته این ممکن است بسته به ساختار دندان فرد متفاوت باشد.

آیا در سفید کردن از لیزر استفاده می شود؟ آیا دستگاه های جدیدی وجود دارد؟

همچنین در سفید کردن از لیزر استفاده می شود. از لیزرهای کم دیود برای فعال سازی سفید کننده ها بدون حرارت دادن به دندانها استفاده می شود. جدیدترین دستگاه های موجود در حال حاضر در حال استفاده هستند.

قیمت سفید کننده دندان چقدر است؟

در دندانپزشکی امروز ، عوامل زیبایی شروع به برجسته شدن کرده اند. مردم خواهان دندان های خوش تیپ و آزادی خندیدن در کنار دهان بهداشتی هستند. از آنجا که بیشتر افراد از رنگ دندان های خود شکایت دارند ، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند روش های سفید کننده است. روش های سفید شدن دندان توسط پزشکان در محیط معاینه و همچنین توسط بیمار در خانه شناخته شده است.

بسته به روش کاربرد ، تغییراتی در قیمت ها وجود دارد. این ایده آل ترین روش برای سفید کردن دندان است که تحت نظر پزشک انجام می شود. مردم معمولاً تعجب می کنند که سفیدی به دست آمده پس از عمل تا چه مدت حفظ می شود ، اما این دوره ارتباط مستقیمی با عادات غذایی و محافظت از بهداشت دهان و دندان بیماران دارد. مواد مورد استفاده برای سفید کردن دندان بسیار متنوع است و مهمترین عامل در این مرحله استفاده از محصولات مورد تایید بافت مناسب است.

سفید کردن دندانها در جلسات در محیط بالینی اعمال می شود و بسته به حساسیت و تمایل بیمار ، این جلسات را می توان به تعداد دلخواه تکرار کرد. آنچه بیماران باید به آن توجه کنند این است که در هفته های بعد از عمل نوشیدنی های اسیدی رنگی مصرف نکنند و حداکثر محافظت از بهداشت دهان و دندان را داشته باشند.

آردینی اوخو
چهارشنبه 12 خرداد 1400
بؤلوملر :

پدودنتیس چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://harmonymc.ae/wp-content/uploads/2020/01/asdadaq.jpg

پدودنتیس چیست؟

دندانپزشکی یکی از شاخه های دندانپزشکی است که مربوط به سلامت دهان و دندان نوزادان و کودکان بین 0 تا 13 سال است و به مدت 5 سال نیاز به یک برنامه آموزش تخصصی دندانپزشکی دارد.

گروه پودودنتیکس تنها شاخه دندانپزشکی وابسته به سن است که به دانشکده دندانپزشکی و علوم بالینی وابسته است. پودودنتیکس یا دندانپزشکی کودکان ، یعنی دندانپزشکی کودکان ، شاخه ای است که مربوط به بیماری ها و درمان های شیر و دندان های جوان دائمی در بیماران اطفال است که در این روند تا زمانی که دندان های دائمی کامل شوند. بخش پودودنتیکس همچنین شاخه ای است که نیاز به توجه ویژه دارد و یا افراد معلول با استفاده از تکنیک های خاص (تحت آرام بخشی یا بیهوشی عمومی) تحت درمان قرار می گیرند. به دندانپزشکیانی که در زمینه پودودنتیکس آموزش دیده و متخصص پودودنتیکس هستند ، عنوان پودودنتیست داده می شود. بنابراین ، متخصص دندانپزشکی به شخصی گفته می شود که در درجه اول دندانپزشکی پیشگیرانه را از دوران نوزادی تا نوجوانی در دندانهای کودکان انجام می دهد و به درمان بیماریهای دندانی می پردازد.کلینیک دندانپزشکی کودکان

 

آموزش پودودنتیکس و کاربردهای بالینی شامل موضوعات مختلفی در دندانپزشکی است. موضوعات اصلی مورد علاقه در پدودنتیکس را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

* دندانپزشکی پیشگیرانه (آموزش بهداشت دهان و دندان ، انگیزه ، برنامه های آرد ، کاربردهای فیشورسیلانت)

* درمان های ارتودنسی محافظ و متوقف کننده

* آموزش های تغذیه سالم

* آگاهی و آموزش والدین در مورد پدودنتیکس و روشهای درمانی مرتبط با پدودنتیکس

* درمان دندان از پوسیدگی در شیر کودکان و دندانهای جوان دائمی ،

* درمان از دست رفتن بیش از حد بافت دندان به دلیل پوسیدگی در دندانهای جوان شیری و دائمی کودکان با روکش تاج ،

* درمان های ریشه کانال در شیر کودکان و دندان های جوان دائمی

* درمان دندان های آسیب دیده و یا شکسته ناشی از زمین خوردن و / یا حوادثی که ممکن است به طور مکرر در کودکان مشاهده شود

* در مواردی که در کودکان ضروری است ، کشیدن دندانهای جوان شیری و دائمی و روشهای درمانی حفره نگهدارنده برای جلوگیری از لغزش دندان

* درمان استفاده از پلاک شبانه در درمان دندان قروچه که به عنوان فشردن دندان و ساییدن دندان در کودکان تعریف می شود

* درمان استفاده از صفحات محافظ دهان که می تواند در برابر صدمات و / یا حوادث در کودکانی که ورزش می کنند توصیه شود

* درمان های پیشگیرانه از بیماری لثه در کودکان

* درمان مشکلات ارثی در کودکان

به طور خلاصه ، بخش پودودنتیکس یک دوره طولانی از تولد تا سیزدهم کودک را پوشش می دهد ، بنابراین بخش پودودنتیکس گام اولیه ای است که اطمینان می دهد کودک در طول زندگی و به طور منظم از دندانپزشکی لذت می برد. به همین دلایل ، گروه پودودنتیکس یک شاخه بسیار خاص از دندانپزشکی است که با سلامت روان کودک نیز مرتبط است.کلینیک دندانپزشکی کودکان

آردینی اوخو
یکشنبه 9 خرداد 1400
بؤلوملر :

مکانیسم رشد پوسیدگی دندان در کودکان

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/R26c9edc015fc18aaa89e05c5187c24ac?rik=l4dCCaJ7qMQk2A&pid=ImgRaw

مکانیسم رشد پوسیدگی دندان در کودکان

"پوسیدگی دندان" ، از بین بردن مواد شیمیایی بافت های سخت دندان ناشی از اسید آلی است که در اثر تجزیه کربوهیدرات ها توسط میکروارگانیسم ها در پلاک باکتری ایجاد می شود. مهمترین عواملی که در ایجاد پوسیدگی نقش دارند میزبان است ، یعنی دندانهای مستعد ، وجود باکتریهای پوسیدگی ، کربوهیدراتها (قند) در رژیم غذایی و زمان کافی.کلینیک دندانپزشکی کودکان

اگر یکی از این عوامل وجود نداشته باشد ، یعنی صفر باشد ، مقدار پوسیدگی نیز طبق معادله صفر است. بنابراین پوسیدگی اتفاق نمی افتد. این نشان می دهد که عادت های غذایی به اندازه مسواک زدن در جلوگیری از پوسیدگی چقدر مهم هستند. مصرف غذای غنی از کربوهیدرات میزان پوسیدگی را افزایش می دهد. علاوه بر این ، دفعات مصرف غذاهای نوع کربوهیدرات نقش مهمی در ایجاد پوسیدگی دارد. مطالعات نشان داده است که pH پلاک پس از مصرف کربوهیدرات به مدت 30 دقیقه در سطح پوسیدگی باقی می ماند. بر این اساس ، دریافت مکرر کربوهیدرات ها به صورت میان وعده بین وعده های غذایی می تواند بلافاصله یک محیط اسیدی پایدار در سطح دندان ایجاد کند. اسیدهای تشکیل شده در پلاک دندانی ، pH پلاک را تا حد بحرانی (5.5) کاهش می دهد که می تواند در عرض چند دقیقه شروع به پوسیدگی کند. زیر این مقدار ، تخلیه مایعات از بافت های سخت دندان آغاز می شود. از بین رفتن مواد معدنی در دندان وجود دارد و یک حفره پوسیدگی ایجاد می شود.کلینیک دندانپزشکی کودکان

آردینی اوخو
پنجشنبه 6 خرداد 1400
بؤلوملر :

عمر کاشت دندان چه قدر است؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.uk0Mt1Us26enScKpFR8COgHaE7?pid=ImgDet&rs=1

عمر کاشت دندان چه قدر است؟

مشاهده شده است که ایمپلنت می تواند برای مدت 30-40 سال بدون هیچ مشکلی حتی برای یک عمر در دهان بماند. بنابراین ، برخی از تولیدکنندگان ایمپلنت دندان تحت شرایط خاص اقدام به بازاریابی ایمپلنت با ضمانت مادام العمر کرده اند. با این حال ، امروزه مدت زمان باقی ماندن دندان های پیچ در دهان به روشی سالم ممکن است به دلایل مختلف کوتاهتر باشد. این سوال که عمر کاشت چه مدت است ، به عوامل زیادی بستگی دارد. سلامت عمومی فرد و از همه مهمتر ، سلامت دهان و دندان به طور مستقیم بر طول مدت تأثیر می گذارد. برای افرادی که به طور مرتب مراقبت های دهانی انجام می دهند و از روش های لازم به درستی در مرحله مراقبت استفاده می کنند ، ممکن است دوره بسیار طولانی تر باشد. علاوه بر مسواک ، استفاده از نخ دندان و دهانشویه برای سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. سیگار کشیدن و مصرف الکل عواملی هستند که بر مدت زمان آن تأثیر منفی می گذارند. نقص در دندان و سایر شرایط موثر بر کیفیت استخوان می تواند به طور قابل توجهی عمر کاشت را کاهش دهد. کاربرد صحیح درمان ایمپلنت با برنامه ریزی مناسب یکی از مهمترین دلایلی است که باعث افزایش عمر ایمپلنت می شود. تنها معیار از نظر درمان موفقیت آمیز ایمپلنت نه تنها اطمینان از همجوشی ایمپلنت با استخوان در پایان دوره انتظار مورد نیاز است ، بلکه همچنین جلوگیری از مشکلات میان مدت و بلند مدت است که ممکن است به دلیل برنامه ریزی ناقص در منطقه ای که ایجاد می شود ، ایجاد شود. کاشت قرار داده می شود

 

 

به منظور طولانی شدن عمر کاشت ، بیمار نباید در ویزیت های سالانه پزشک تداخل ایجاد کند. تشخیص و درمان به موقع مشکلات یا بیماری هایی که ممکن است در دندان ها ، لثه ها و سطح استخوان ایجاد شود ، می تواند باعث شود که ایمپلنت برای سالیان طولانی به روش سالم در دهان باقی بماند.

 

 

 

چگونه عمر کاشت را افزایش دهیم؟

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که عمر کاشت و عمر پروتز ساخته شده بر روی کاشت ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. حتی اگر مشکلی در ایمپلنت وجود نداشته باشد ، ممکن است مشکلی در پروتز ساخته شده روی ایمپلنت ایجاد شود و پروتز نیاز به ترمیم یا نوسازی داشته باشد. اگرچه پروتز و ایمپلنت دو بخشی هستند که با یکدیگر تعامل دارند ، اما از یکدیگر مستقل هستند. در دهانی که ایمپلنت دست نخورده است می توان پروتز ایمپلنت را ترمیم و یا بدون مشکل جایگزین کرد.

آردینی اوخو
سه شنبه 4 خرداد 1400
بؤلوملر :

بلافاصله پس از کشیدن دندان کاشت کنید

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/Rc1dd11ad44fccf92f3352bffdc154f3f?rik=4j%2fGLLEX8XBupA&pid=ImgRaw

بلافاصله پس از کشیدن دندان کاشت کنید

برای قرار دادن ایمپلنت در همان جلسه ، منطقه دندان کشیده شده باید شرایط لازم را داشته باشد. اگر عفونت گسترده ای در ریشه دندان وجود نداشته باشد ، اگر ناحیه نقص زیادی به دلیل ضایعه یا التهاب مزمن در نوک ریشه وجود نداشته باشد ، اگر صدمه جدی به سطوح استخوان متصل به دندان وارد نشود ، یعنی اگر شکاف برای قرار دادن فوری دندان پیچ شده مناسب باشد ، می توانیم بلافاصله در جلسه ای که دندان کشیده می شود ایمپلنت بزنیم. ما این برنامه فوری کاشت را می نامیم. استفاده از ایمپلنت فوری از نظر کوتاه شدن زمان و بی حس شدن برای بار دوم و عدم انجام جراحی دوم راحتی بسیاری را برای بیماران فراهم می کند. پس از کشیدن دندان ، فرآیند درمان ایمپلنت با تقویت ناحیه مربوطه آغاز می شود. روند درمان مانند فرآیند درمان استاندارد ایمپلنت است ، مگر اینکه وضعیت خاصی داشته باشید. از این نظر ، تعداد برنامه های فوری کاشت روز به روز در حال افزایش است. در کلینیک ما ، این روش در بسیاری از موارد بدون هیچ مشکلی قابل استفاده است.

 

با این حال ، در صورت مناسب بودن معیارهای ذکر شده در بالا ، این فرآیند قابل انجام است. این امر مستلزم رفتار بسیار دقیق ، ارزیابی خوب پرونده و دانش و تجربه کافی است. در مواردی که معیارها مناسب نیستند ، اگر به محض کشیدن دندان کاشت انجام شود ، نتیجه معمولاً مشکل ساز و ناموفق است ، بازگرداندن آن نیز به همان اندازه دشوار است. برای اینکه اطلاعات واضح تری در مورد این موضوع بدست آورید و از کاربرد آن برای شما بیاموزید ، رتوش و معاینه پزشک لازم است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه درمان ایمپلنت ما مراجعه کنید. کاشت قیمت

 

 

 

مزایای جراحی ایمپلنت فوری:

 

 

 

• جستجوی زمان لازم برای پر شدن حفره استخراج از استخوان.

 

• کاهش تعداد اقدامات جراحی

 

• با جلوگیری از برداشتن افقی و عمودی که ممکن است پس از کشیدن دندان تجربه شود ، امکان قرار دادن کاشت در اندازه کافی وجود دارد.

 

• با کاهش زمان انتظار ، زمان عبور بدون دندان کاهش می یابد.

 

• احتمال اتصال ایمپلنت با استخوان ممکن است به دلیل قابلیت بهبودی سوکت های دندان از دست رفته افزایش یابد.

 

• حفظ فرم لثه

 

 

 

معایب کاشت ایمپلنت در همان جلسه با کشیدن دندان:

 

ضربه احتمالی پس از استخراج جراحی

 

• نقص ممکن است به دلیل ناسازگاری حجمی بین ایمپلنت و ناحیه ریشه دندان کشیده شده باشد.

 

• روند ترمیم زخم کمی دیرتر است

آردینی اوخو
شنبه 1 خرداد 1400
بؤلوملر :