دانستنی های پزشکی

چرا سلامت دندان شما مهم است؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.drgibberman.com/wp-content/uploads/2019/03/shutterstock_131174333-1.jpg

چرا سلامت دندان شما مهم است؟

 

عفونت های لثه یا آبسه دندان می تواند منابع ایمنی را تخلیه کرده و از دفاع بدن در برابر حمله ویروس هایی مانند ویروس کرونا جلوگیری کند. از طرف دیگر ، هنگامی که سیستم دفاعی بدن شما خسته و ضعیف است ، یک حمله ویروسی نه تنها علائم ویروسی ایجاد می کند بلکه باعث عملکرد ضعیف سایر اعضای بدن می شود. این تأثیر جدی بر سلامتی شما خواهد داشت. هنگامی که بدن شما توسط یک ویروس مورد حمله قرار می گیرد ، باید عملکردهای دفاعی بیشتری نیز فراهم کند.

 

سیستم ایمنی ضعیف ، التهاب بیشتر

 

چالش ایمنی سرماخوردگی یا آلرژی اثر قابل توجهی در دهان ایجاد می کند. هنگامی که سیستم ایمنی بدن آنها خسته شود ، باکتری های طبیعی در دهان می توانند اثر مخرب بیشتری بر ساختارهای دهان بگذارند. ما شاهد این مسئله هستیم که با افزایش التهاب و جیب لثه در اطراف دندانها همراه با افزایش خونریزی و تورم مشهود است. این به این دلیل است که قدرت دفاعی بدن ضعیف می شود.

 

وقتی شرایط طبیعی است ، بدن می تواند با اثرات سمی باکتری ها کنار بیاید. هنگام ابتلا به بیماری ، بدن دفاعیات را هدایت می کند و ناگهان جیب های عمیق و خونریزی در اطراف دندان ها و لثه ها ایجاد می شود. اگر با مراقبت های منظم دندانپزشکی از دهان و دندان خود برای پاکسازی و جلوگیری از عفونت ها حمایت کنید ، بدن شما منابع بیشتری برای مقابله با مشکلات حاد جدی مانند ویروس کرونا دارد.

 

هر عفونت لثه یا آبسه دندان باعث تخلیه منابع ایمنی بدن می شود و از دفاع بدن در برابر حمله ویروس ها جلوگیری می کند. هرچه منابع شما بیشتر باشد ، تأثیر عفونت های باکتریایی یا ویروسی کمتر است.

 

این یکی از دلایلی است که بیماران مسن با مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا یا ویروس کرونا ویروس بیشتری دارند. سیستم های بدن فرسوده شده و در نتیجه نمی توانند همان دفاعی یک فرد جوان و سالم را ارائه دهند.

 

این کمبود سیستم ایمنی بدن بقا را به خطر می اندازد. با تنظیم کامل سلامتی ، با آبرسانی ، ورزش ، رژیم غذایی مغذی و البته بهداشت دندان می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

 

در دندان ، مقدار خون سفید ، سلولهای ایمنی مورد نیاز برای حمله به عفونت ، قابل توجه است. این منابع برای جلوگیری از حمله ویروسی و جلوگیری از اثرات فاجعه بار حمله ویروسی بسیار مهم است.

 

از مراقبت های دهانی خود غافل نشوید. دندان های خود را بعد از هر وعده مسواک بزنید و برای مکان هایی که برس به آنها نمی رسد ، از برس رابط یا نخ دندان استفاده کنید. علاوه بر این ، دهانشویه در کاهش باکتری ها و بهداشت دهان و دندان بسیار موثر است.

آردینی اوخو
سه شنبه 31 فروردین 1400
بؤلوملر :

اشتباهات مسواک زدن دندان که هر روز مرتکب می شوید

0 گؤروش
یازار:‌

https://penfieldbuildingblocks.org/wp-content/uploads/2018/12/the-toothbrushing-song.jpg

اشتباهات مسواک زدن دندان که هر روز مرتکب می شوید

اگر فقط یک بار در روز باید مسواک بزنید ، بهترین زمان چه زمانی خواهد بود؟ البته در وقت شب! در حالی که می خوابید ، طولانی ترین دوره از روز است که نمی خورید و بنابراین باکتری های عامل پوسیدگی دندان و بیماری های لثه را تغذیه می کنند. اشتباه دیگری که هر روز با مردم صحبت می کنیم با آن روبرو می شویم این است که بسیاری از افراد صبح قبل از صبحانه دندان های خود را مسواک می زنند. تازه کردن نفس صبح ناخوشایند نیست اما مهمترین مسئله این است که مسواک زدن بعد از خوردن غذا را فراموش نکنید. بالاخره شما قبل از تمرین در سالن ورزش دوش نمی گیرید ، پست مهم است!

 

استفاده از برس اشتباه

هر چیزی غیر از مسواک نرم این آسیب را دارد که نه تنها به دندان بلکه به لثه نیز آسیب برساند. پلاک نرم است و به راحتی از بین می رود. به یاد داشته باشید ، این مساله به سختی مسواک زدن نیست ، بلکه با دقت و مسواک زدن است. همیشه از برس نرم و متوسط ​​استفاده کنید.

 

نادیده گرفتن بقیه دهان

زبان شما مواد غذایی و باکتری را در ترکهای ریز بین "پاپیل" های پشت زبان نگهداری می کند. برای از بین بردن این باکتری های مضر از دستگاه تراش دهنده زبان یا برس خود استفاده کنید. (نفس خود را نیز تمیز خواهید کرد!)

 

عدم استفاده از تکنیک مناسب

بسیاری از مردم نمی دانند که چگونه دندان های خود را به درستی مسواک بزنند. هرگز "مالش" نکنید و فشار زیادی وارد نکنید.

 

عدم مسواک زدن به مدت کافی

انجمن دندانپزشکان ترکیه توصیه می کند هر روز دو بار مسواک بزنید و هر بار 2 دقیقه مسواک بزنید. اگر در حال تماشای ساعت هستید ، دو دقیقه طولانی است! یک دلیل که طرفدار مسواک های برقی هستیم این است که آنها به مدت 2 دقیقه با تایمر کار می کنند ، بنابراین نیازی نیست که به آن فکر کنید.

 

تعویض مسواک

احتمالاً لازم است که هر 3-4 ماه یکبار ، یا اگر موها فرسوده باشند ، مسواک خود را عوض کنید. مسواک فرسوده پلاک و باکتری را به طور موثری از بین نمی برد. و فراموش نکنید که بلافاصله هنگام بیمار شدن برس خود را عوض کنید! باکتری ها و ویروس های ناشی از یک بیماری می توانند روی موها پیدا شوند و به طور بالقوه شما را دوباره آلوده کنند.

 

 

 

مثل همیشه ، بهداشت و دندانپزشکان دندانپزشکی ما آماده هستند تا نگرانی های شما را در مورد روش صحیح مسواک زدن برطرف کنند. دریغ نکنید که در بازدید بعدی خود از کلینیک ما از ما بخواهید.

آردینی اوخو
شنبه 28 فروردین 1400
بؤلوملر :

کرونا و بهداشت دهان و دندان ...

0 گؤروش
یازار:‌

https://miro.medium.com/max/12000/0*RiMk17uZeP-5YhlO

کرونا و بهداشت دهان و دندان ...


دهان ، که درب بدن به دنیای خارج است ، یکی از غنی ترین زیستگاه های میکروبی است. دهان اولین گام سیستم در بدن ما است و سلامت دهان و دندان به طور مستقیم بر بسیاری از اندام ها و سلامت عمومی بدن تأثیر می گذارد. هنگامی که میکروارگانیسم های حامل میکروب های بیماری و سموم آنها از طریق جریان خون عبور می کنند ، نه تنها بر دهان بلکه مناطق بیشتری نیز تأثیر می گذارند و باعث عفونت های ثانویه و التهاب مزمن در بدن می شوند.

 

بنابراین ، برای محافظت در برابر ویروس کویید (ویروس کرونا) که کل جهان و کشور ما تحت تأثیر است ، باید در بهداشت دهان و دندان خود به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

قبل از هر چیز حتماً قبل از شروع بهداشت دهان و دندان خود را به مدت 20 ثانیه با صابون بشویید.

انجام مراقبت های خوب از دندان نیز برای سالم نگه داشتن اکوسیستم دهان و جلوگیری از حفره و بیماری های لثه مهم است. بعد از هر وعده غذایی حتما مسواک بزنید.

بعد از مسواک زدن ، دهان خود را با دهان شویه ضد میکروبی بشویید.

اطمینان حاصل کنید که مسواک شما بهداشتی است. اطمینان حاصل کنید که اعضای خانواده با برس خود تماس ندارند و از توالت دور هستند.

مسواک خود را پس از استفاده در حالت ایستاده و در یک ناحیه باز نگه دارید (نگه داشتن آن در کابینت باعث می شود که هوا هوا نباشد و باکتری رشد کند.)

همچنین ، مطمئن شوید که بعد از عفونت خفیف آنفلوانزا ، برس خود را عوض کنید.

برخی از غذاها و پروبیوتیک ها می توانند تفاوتی در سلامت دهان و دندان شما ایجاد کنند. مصرف میوه های حاوی ویتامین C و D حاوی مواد شیمیایی شیمیایی (ترکیبات شیمیایی فعال که به عنوان یک سیستم دفاعی طبیعی در گیاهان عمل می کنند) در کاهش التهاب مزمن (التهاب) موثر است.

 

 

بهداشت دهان و دندان شما نقش مهمی در شیوع بسیاری از بیماری ها دارد ...

آردینی اوخو
چهارشنبه 25 فروردین 1400
بؤلوملر :

حقایق مهمی که باید در مورد باکتری های دهان بدانید ...

0 گؤروش
یازار:‌

https://static.vecteezy.com/system/resources/previews/000/294/130/original/vector-a-human-mouth-virus-infection.jpg

حقایق مهمی که باید در مورد باکتری های دهان بدانید ...

 

آیا می دانید جهان باکتری های خوب و بد وجود دارد که فقط در دهان شما زندگی می کنند؟

 

وقتی یک لیوان آب می نوشید ، میلیون ها باکتری را می بلعید و هر بار که یک وعده غذایی می خورید ، باکتری های مختلفی وارد دهان شما می شوند. البته همه این بازدیدکنندگان در دهان شما نیستند ، فقط برخی از آنها هستند.

 

در حالی که نمی توانید آنها را ببینید یا بچشید ، دهان شما محل زندگی کلنی های میکروب ، از جمله میکروب هایی مانند قارچ ها و باکتری ها است. در حالی که بیشتر این باکتریهای ریز دهان بی خطر و حتی مفید هستند ، برخی دیگر می توانند منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه شوند. خوشبختانه ، با انجام اقدامات مراقبت از دهان و رژیم غذایی مناسب ، باید بتوانید از ایجاد مشکلات جدی در باکتری های دهان خود جلوگیری کنید.

 

براساس موسسه ملی بهداشت ، دهان شما 700 نوع میکروارگانیسم یا باکتری است که در دندان ها ، زبان و حتی جیب های بین دندان ها و لثه های شما زندگی می کنند. میکروب های خوب به دهان شما کمک می کنند تا رشد میکروب های بد را کنترل کرده و از باکتری های مضر در غذا محافظت کند ، در حالی که میکروب های بد با سایر میکروب ها تشکیل اجتماع می دهند و می توانند پلاک و اسید تشکیل دهند. زیرا این باکتری ها زندگی می کنند ، رشد می کنند ، می خورند و تولید مثل می کنند.

 

این باکتری ها از قندهای موجود در مواد غذایی و نوشیدنی هایی که مصرف می کنیم تغذیه می کنند و مواد زائد یا پلاک را پشت سر می گذارند. و باکتری هایی که قند را جذب می کنند ، آن را به اسید تبدیل می کنند که می تواند باعث پوسیدگی و تجمع پلاک در سطح دندان های شما شود.

 

دو باکتری مضر رایج

 

استرپتوکوک موتانس احتمالاً باکتری هایی است که بیشتر از همه می شنوید. این ماده در مناطقی که به سختی تمیز می شوند در دهان شما زندگی می کند ، به ویژه روی سطح دندان ها و دندان هایی مانند چاله ها و ترک ها و از قند و نشاسته ای که می خورید تغذیه می کند و باعث ایجاد پوسیدگی می شود. دلیل این امر آنست که طبق Microbiology Spectrum ، اسیدهایی تولید می کند که مینای دندان را خورده و با pH پایین رشد می کند و آن را عامل اصلی پوسیدگی دندان در انسان می کند.

 

التهاب لثه معمولاً در دهان سالم یافت نمی شود ، اما در صورت بروز به شدت با پریودنتیت ارتباط دارد. پریودنتیت یک بیماری التهابی جدی است که بر استخوان آلوئول تأثیر می گذارد و از بافت ها و دندان ها پشتیبانی می کند. اگرچه بیماری پریودنتال معمولاً به دلیل وجود چند باکتری است ، اما نباید این بیماری را دست کم گرفت ، نه فقط نتیجه porphyromonas gingivalis. این می تواند باعث دندان درد قابل توجه شود و در نهایت منجر به از دست دادن دندان شود.

 

باکتری های بد می توانند بر بقیه بدن شما تأثیر بگذارند

 

از دیدگاه سلامتی ، مهم است که درک کنید دهان شما دروازه بقیه افراد است.

 

اگر عوامل بیماری زا بیش از حد در دهان شما تکثیر شوند ، می توانند به رگ های خونی و سپس به قسمت های دوردست بدن بروند.

 

باکتریهای دهان مجاز به ورود به جریان خون شما هستند ، زیرا التهاب ناشی از عوامل بیماری زا یا بیماری پریودنتال به رگهای خونی کوچک لثه آسیب می رساند. اگرچه بدن از سیستم های زیادی برای مدیریت این حشرات برخوردار است ، اما برخی از گونه های آفت با رسیدن به اندام های مختلف از جمله دیابت ، بیماری های قلبی ، پیامدهای نامطلوب بارداری ، بیماری آلزایمر و حتی افسردگی با طیف وسیعی از بیماری ها و شرایط در ارتباط هستند.

 

از طرف دیگر ، سایر مشکلات سلامتی که در بدن رخ می دهد نیز می تواند بر سلامت دهان و دندان تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، احتمال ابتلا به بیماری پریودنتال در افراد دیابتی بیشتر از افرادی است که به این بیماری مبتلا نیستند ، زیرا احتمالاً در مجموع بیشتر در معرض عفونت هستند.

 

مدیریت باکتری ها

 

اگرچه به نظر می رسد همه این اطلاعات باکتری ترسناک باشد ، اما خبر خوب این است که با مراقبت های عالی خوراکی ، می توانید باکتری های مضر دهان خود را کنترل و کنترل کنید. روزی دو بار با خمیر دندانهای حاوی فلوراید مسواک بزنید و یکبار در روز با یک ابزار بین دندانی مانند نخ دندان بین دندان های خود را تمیز کنید. این عادات آسان می تواند پلاک و منبع غذایی باکتری های مضر را از بین ببرد ، که می تواند از تکثیر آنها در دهان شما جلوگیری کند. همچنین می توان از دهان شویه ضد باکتری برای جلوگیری از کنترل باکتری های دهان استفاده کرد.

 

رژیم غذایی شما نیز در مدیریت باکتری های دهان نقش دارد. از مصرف غذاهای شیرین و نشاسته ای پرهیز کنید. همچنین ، خوردن غذاهایی که به عنوان باکتری های سالم شناخته می شوند به سلامت دندان و دهان شما برای یک عمر کمک می کند. این می تواند شامل غذاهایی مانند ماست و غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش ، ترشی و نان خمیر مایه باشد. اگر به دنبال غذاهای سالم هستید که با تجمع پلاک مقابله کرده و باکتری های شما را کنترل نکنند ، ما میوه ها و سبزیجات غنی از فیبر ، پنیر و شیر ، چای های سبز و سیاه ، آدامس های بدون قند و غذاهای حاوی آن را توصیه می کنیم.

 

این یک واقعیت از زندگی است که باکتری ها در دهان شما زندگی می کنند و به دلیل نیاز ما به خوردن و نوشیدن به طور طبیعی رشد می کنند. در حالی که بیش از حد باکتری های کنترل نشده می توانند بر سلامت دهان و دندان شما اثرات نامطلوبی بگذارند ، مراقبت های بهداشتی مناسب از دهان و رژیم غذایی سالم لبخند قوی و سالم را حفظ می کند. این می تواند به شما کمک کند تا باکتری های مضر از بین بروند.

آردینی اوخو
شنبه 21 فروردین 1400
بؤلوملر :

خطر پوسیدگی دندان ممکن است در ماه رمضان افزایش یابد

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.zastavki.com/pictures/originals/2014/Holidays___Ramadan_Happy_Ramadan_056410_.jpg

خطر پوسیدگی دندان ممکن است در ماه رمضان افزایش یابد

"به دلیل خشکی دهان در ماه رمضان ، سطوح دندان که نمی توانند به خوبی تمیز شوند و باکتری هایی که با شدت بیشتری روی رابط ها تجمع می یابند ، خطر تشکیل پوسیدگی را افزایش می دهند."

به دلیل خشکی دهان در ماه رمضان ، تجمع باکتریها در سطح دندانها و رابطهایی که نمی توان آنها را به خوبی تمیز کرد تجمع می یابد ، احتمال ایجاد پوسیدگی را افزایش می دهد و باعث ایجاد بوی بد دهان می شود

 

ماه رمضان در جهان اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است ، در این ماه ، عادتهای غذایی مسلمانان کاملاً تغییر کرده و افراد خود را از نظر جسمی و روحی آموزش می دهند. در ماه رمضان ، تعداد وعده های غذایی به دو وعده کاهش یافت و زمان بین آنها طولانی شد ، گفت: غذاهای خورده و آشامیدنی باید با دقت انتخاب شوند ، بنابراین استراحت در دستگاه گوارش و دفع سموم از بدن امکان پذیر است. با اشاره به اینکه به دلیل تغییر عادتهای غذایی باید به بهداشت دهان و دندان اهمیت ویژه ای داده شود ، ما می توانیم اقدامات لازم برای محافظت از سلامت دهان و دندان را در این ماه به شرح زیر بیان کنیم. روزه داری می تواند سطح اسید معده و باعث ایجاد طعم و بوی بد دهان می شود. برای جلوگیری از آن ، توجه به رژیم غذایی سرشار از فیبر ضروری است.

 

این غذاها سرعت جریان بزاق را کاهش می دهند و رشد باکتری ها و ایجاد پوسیدگی را تسهیل می کنند. خشکی دهان یک وضعیت معمول است که می تواند هنگام ناشتا وجود داشته باشد. برای تسکین این امر ، بعد از مسواک زدن ، علاوه بر این ، استفاده از محصولات مراقبت از دهان و دندان با الکل ممکن است باعث خشکی دهان در طول روز شود. باکتری هایی که با شدت بیشتری روی سطح دندان ها و رابط های پاک نشده تجمع می یابند ، خطر تشکیل پوسیدگی را افزایش می دهند و باعث ایجاد بوی بد دهان می شوند. برای جلوگیری از این امر ، مراقبت های دقیق دندانپزشکی پس از سحر و افطار مورد نیاز است. مسواک زدن باید با حرکات دایره ای درست انجام شود. "

 

مسئله دیگری که به اندازه پوسیدگی دندان اهمیت دارد فرسایش است که می تواند به عنوان از دست دادن غیرقابل برگشت مواد در بافت های سخت دندان تعریف شود. بعد از افطار و سحر ، نوشیدنی های اسیدی برای هضم آسان غذا مصرف می شود همچنین یکی از مهمترین دلایل فرسایش است. محدود کردن مصرف نوشیدنی های اسیدی نیز در جلوگیری از فرسایش مفید خواهد بود.

 https://www.moroccoworldnews.com/wp-content/uploads/2020/04/Ramadan-Traditions-Moroccans-Will-Miss-Out-on-in-Lockdown.jpg

وجود پوسیدگی ، بیماری های لثه ، پروتزهای ناسازگار و پر شدن دهان باعث شدیدتر شدن بوی بد دهان در ماه رمضان می شود.

به همین دلیل ، کنترل دندانپزشک قبل از ماه رمضان هم از کاهش بوی بد دهان و هم از پیشگیری از مشکلات دندانی که ممکن است در طول ماه اتفاق بیفتد اطمینان می دهد.

آردینی اوخو
پنجشنبه 19 فروردین 1400
بؤلوملر :

کاشت دندان

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.jivadental.co.uk/wp-content/uploads/2018/07/dental-implants.jpeg

کاشت دندان

از دست دادن دندان توسط افراد باعث آسیب روانی و اجتماعی و همچنین مشکلات تغذیه ای ، مشکلات گوارشی و اختلالات گفتاری می شود. درمان ایمپلنت را می توان به راحتی در افرادی که رشد استخوان را به پایان رسانده اند ، هیچ مشکل جدی در سلامتی ندارند و مقدار کافی استخوان فک دارند ، استفاده کرد.

 

ایمپلنت ها ریشه های دندان مصنوعی با ماندگاری طولانی از تیتانیوم هستند که در استخوان فک قرار می گیرند تا به جای دندان هایی که به دلایل مختلف از بین رفته اند ، عملکرد و زیبایی دندان را بازیابی کنند. کمبودهای دندانی را می توان در پروتزهای پشتیبانی شده از ایمپلنت انجام داد جایی که روشهای کلاسیک مانند پروتزهای بریج ساخته شده به دندانهای طبیعی یا پروتزهای متحرک نصب شده توسط ارگونومیک می توانند تکمیل شوند.

 

برنامه های کاشت با عدم اجازه بریدن و آسیب دیدن رویاهای قوی ، نزدیکترین منظره به دندان طبیعی و یک راه حل زیبایی را ارائه می دهند. نکته مهم در درمان های ایمپلنت این است که تراکم استخوان فک بیمار برای درمان مناسب باشد. در مواردی که ساختار استخوان فک بیمار مناسب نباشد ، برای اطمینان از تراکم استخوان بیمار از پیوند استخوان استفاده می شود. قبل از درمان های ایمپلنت ، دندانپزشکان در صورت لزوم درخواست عکسبرداری از طریق اشعه ایکس پانورامیک و توموگرافی دهانی می کنند و به بیماران در مورد مناسب بودن ساختار دهان و فک بیمار برای کاشت اطلاع می دهند. تراکم استخوان بیمار در نتیجه این اشعه ایکس مشخص می شود.

 ایمپلنت با قیمت مناسب

بدون شک یکی از عجایب در مورد کاشت این است که کاشت چه مدت دوام دارد. بدون شک این ماده است که عمر کاشت و ترکیب مواد را تعیین می کند. علاوه بر این ، یکی از اصلی ترین عواملی که از استفاده طولانی مدت ایمپلنت جلوگیری می کند ، میزان اهمیت و مراقبت فرد برای بهداشت دهان و دندان است. کنترل منظم پزشک و اهمیتی که به بهداشت دهان و دندان داده می شود ، طول عمر کاشت را افزایش می دهد.

 ایمپلنت با قیمت مناسب

برخلاف آنچه شناخته شده است ، ناراحتی مانند درد یا خونریزی در طول درمان ایمپلنت احساس نمی شود. با استفاده از بی حسی موضعی به بیمار ، این روش با مداخلات جراحی اعمال شده در حدود 10-15 دقیقه بدون احساس درد انجام می شود.

بعد از یک سال پس از کشیدن دندان ، تراکم استخوان فک 40٪ کاهش می یابد. از آنجا که ایمپلنت از لحاظ بیولوژیکی سطح دهان و استخوان فک را به هم متصل می کند ، تراکم استخوان بسیار مهم است. بنابراین ، برنامه های کاشت باید از دندانپزشکی متخصص که در زمینه کاشت تخصص و تجربه دارد استفاده شود. در غیر این صورت ، درد طولانی مدت و وخیم شدن سلامت دهان ، روش های اشتباه درمان ، کاشت ساخته شده از مواد ارزان قیمت از کشورهای جنوب شرقی آسیا می تواند مشکلات جدی در زندگی شما ایجاد کند. نباید فراموش کرد که ایمپلنت یک روش جراحی است که باید توسط جراحان فک صورت که استخوان را می شناسند و می دانند و در این زمینه تجربه دارند انجام شود.

آردینی اوخو
یکشنبه 15 فروردین 1400
بؤلوملر :

کاربرد کاشت دندان چیست؟ چه کسی می تواند آن را انجام دهد

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.r2VGKtf9Wohzu2ujjXquawHaEY?pid=ImgDet&rs=1

کاربرد کاشت دندان چیست؟ چه کسی می تواند آن را انجام دهد

کاربرد ایمپلنت در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اکنون نه تنها بیماران میانسالی ، بلکه جوانان نیز کاشت می کنند.

 

پاسخ به این سوال که کاشت چیست به شرح زیر امکان پذیر است:

به جای از دست دادن دندان ها ، می توان آن را ریشه دندان مصنوعی بدست آمده از تیتانیوم نامید.

 

استخوان فک در ناحیه ای با از دست دادن دندان و ماده فعال پیچ مانند موسوم به فیوز ایمپلنت واقع شده و نقش ریشه را بر عهده دارد. بنابراین ، مرحله ساخت یک دندان جامد و کاربردی مانند دندان های طبیعی آغاز می شود.

 

ایمپلنت چه کسی اعمال می شود؟

امروزه ، کاشت ، که می تواند برای افراد تقریباً در هر سنی اعمال شود ، عمدتا انجام می شود.

 

بیماران مبتلا به از دست دادن دندان به دلایل مختلف ،

بیمارانی که به دلیل بیماری مادرزادی دندان ، تمام دندانهای خود را از دست داده اند ،

بیمارانی که از استفاده از دندان مصنوعی ناراحت هستند ،

کسانی که نمی خواهند برنامه های دیگر را به دلیل نگرانی های زیبایی ترجیح دهند ،

بیمارانی که یک یا چند دندان از دست داده اند ،

در بیمارانی که یک ردیف از دست دادن دندان دارند ،

در بیمارانی که نمی توانند از دندان مصنوعی استفاده کنند ،

به راحتی اعمال می شود.

  ایمپلنت با قیمت مناسب

چه کسی نمی تواند کاشت کند؟

برنامه کاشت را می توان تقریباً در تمام بیمارانی که از دست دادن جزئی یا کامل دندان دارند ، اعمال کرد. با این حال ، برخی از ساختارهای دندان و لثه ممکن است در استفاده از ایمپلنت تداخل ایجاد کنند. در اولین معاینه ، پزشک این موارد را بررسی می کند. لثه ها می توانند به مرور حل شوند. در این حالت کاشت امکان پذیر نیست. اگر ارتفاع لثه کافی نیست ، نمی توان ایمپلنت گذاشت زیرا کاشت روی لثه و فیوز قرار گرفته است.

 

مسئله دیگر مربوط به رشد فک است. استفاده از ایمپلنت برای بیمارانی که دوره بلوغ خود را به پایان نرسانند توصیه نمی شود. روند توسعه مزاحمتی ایجاد می کند زیرا ممکن است باعث شود که ایمپلنت از جای خود حرکت کند.

 

ایمپلنت چگونه اعمال می شود؟

از بین اشتباهاتی که درست شناخته شده اند ، استفاده از ایمپلنت دردناک و دشوار است. با این حال ، می توانیم مقاله خود را با بیان اینکه این اطلاعات کاملاً صحیح نیست ، ادامه دهیم. مراحل ساخت ایمپلنت به طور کلی به شرح زیر است:

 

مکان دندانهای از دست رفته بررسی شده و مناسب بودن آنها مشخص می شود.

اگر لثه در سطح کافی باشد ، بلافاصله درمان آغاز می شود.

ابتدا تصمیم گرفته می شود که چند کاشت استفاده شود. در تمام موارد با از دست دادن دندان ، هدف این است که دندان های مولر خلفی و میانی را با قرار دادن آنها در جای خود ثابت کنید.

سپس ، مناطقی که کاشت قرار داده می شود تا آنجا که پیچ وارد می شود ، حک می شود.

از آنجا که در طی این روش از بی حسی موضعی استفاده می شود ، احساس درد وجود ندارد. با این وجود ، می توانید فشار پزشک را در حین عمل احساس کنید.

ایمپلنت حاوی تیتانیوم در حفره قرار می گیرد.

پس از این روند انتظار می رود استخوان و ایمپلنت جوش بخورند. زمان انتظار بسته به شخص متفاوت است.

بعد از اینکه ایمپلنت با استخوان فک جوش خورد ، یک پوشش چینی با ماده ای دندان مانند روی آن قرار می گیرد.

استفاده و مدت زمان دندان کاشت

استفاده از ایمپلنت بسیار آسان و راحت است. از آنجا که مانند دندان های مصنوعی هیچ روش پیگیری برای برداشتن وجود ندارد ، از آن مانند یک دندان طبیعی استفاده می شود. اگر به عوامل تمیز کردن مانند مسواک زدن روزانه ، نخ دندان ، مراقبت از دهان توجه کنید ، ممکن است استفاده از آن برای یک عمر وجود داشته باشد.

 

چرا باید کاشت بزنم؟

اگر بگوییم دلایل زیادی برای انجام دندان های کاشت وجود دارد ، این مکان است. برخی از این موارد:

 

ایمپلنت از جمله مناسب ترین روش های درمانی برای استفاده طولانی مدت است.

از آنجا که پروتز نیست ، مانند دندان طبیعی استفاده می شود. این کیفیت زندگی شما را افزایش می دهد.

از آنجا که محتوای ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده است ، بسیار با لثه ها سازگار است.

این وضعیت بسیار زیبایی برای کسانی که از ظاهر مصنوعی ناراحت هستند فراهم می کند.

استفاده از آن در راحتی طبیعی دندان بدون ایجاد مشکلاتی مانند خلأ ، انقباض و شل شدن پوشش ها است.

بعضی از لثه ها نسبت به فلز واکنش آلرژیک دارند. در ساختار زیرکونیوم تیتانیوم وجود دارد. بنابراین ، واکنش هایی مانند تورم ، کبودی ، التهاب ، دندان درد و ناراحتی در لثه مشاهده نمی شود.

آردینی اوخو
چهارشنبه 11 فروردین 1400
بؤلوملر :

ویروس کرونا و درمان های دندانپزشکی

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.yzNhiZrl2cg8aGxsklnL3AHaFD?pid=ImgDet&rs=1

ویروس کرونا و درمان های دندانپزشکی

 

طبق راهنمای منتشر شده توسط وزارت بهداشت در طی همه گیری کویید -19 در کشور ما ، تصمیم بر این شد که فقط درمان های اورژانسی دندانپزشکی انجام شود. بیماران مجبور بودند درمانهای معمول دندانپزشکی خود را قطع کنند و حتی اگر دندانهایشان درد داشته باشد از درمان خودداری می کنند. پس از اقدامات انجام شده برای دوره عادی سازی ا ، تقاضا برای قرار ملاقات از سوی پزشکان بیماران نیز افزایش یافته است. با کنترل اپیدمی ، اختلافات در کلینیک های ما ضروری است ، همانطور که در همه زمینه ها در طی انتقال به زندگی عادی ما انجام شده است.

 دندانپزشکی شبانه روزی

اکنون مهم است که تراکم بیمار در این دوره جدید به حداقل برسد. بدین منظور ممکن است برای بیماران این امکان وجود داشته باشد که قبل از مراجعه به کلینیک از طریق تماس تلفنی یا ویدیویی با پزشکان خود اطلاعات کسب کنند. فاصله حداقل 15 دقیقه بین قرار ملاقات های بیماران باعث کاهش تراکم بیمار در اتاق انتظار می شود. با این حال ، برای اینکه ورود مداوم طبق برنامه ای که توسط پزشک اعمال شده امکان پذیر باشد ، بیماران باید به موقع به نوبت خود برسند. همچنین عدم همراهی هرچه بیشتر با بیماران نیز باعث کاهش تراکم می شود. بیماران هنگام پذیرش در کلینیک باید روکش و ماسک کفش داشته باشند. بیماران باید از روزی که وارد کلینیک می شوند از دستکش استفاده کنند یا از ضد عفونی کننده استفاده کنند. احتیاط دیگر برای کنترل آلودگی این است که اتاق انتظار در فاصله حداقل 1.5 متری بین بیماران چیده شود و هیچ مجله و مواد غذایی وجود نداشته باشد که به طور مشترک توسط بیماران استفاده شود. تهویه مطب ها و اتاق انتظار از اهمیت بالایی برخوردار است. پذیرش فقط بیماران در اتاق معاینه ، جدا از پزشک و دستیار وی ، مسئله مهم دیگری در کنترل عفونت است

https://gacetadental.com/wp-content/uploads/2020/03/Higienistas-Dentales-Coronavirus.jpg

دندانپزشکی شبانه روزی

در دوره اپیدمی باید توجه بیشتری به مراقبت های دندانپزشکی داده شود. برای این کار ، مسواک زدن منظم دندان ، استفاده از نخ دندان و استفاده از رابط مسواک نباید مختل شود.                                                                    

آردینی اوخو
پنجشنبه 5 فروردین 1400
بؤلوملر :