http://greenparkdental.com/blog/wp-content/uploads/2017/07/Orthodontic-Treatment.jpg

درمان ارتودنسی

 

درمان ارتودنسی یک درمان رایج در کلینیک دندانپزشکی تاج است. این به این دلیل است که بسیاری از افرادی که در کودکی تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته اند و پس از این شاید مهار یا احتباس صحیح انجام نشده باشد.

 

یا شاید گذر زمان و عادات دندانپزشکی ، از دست دادن دندان ، ... همه اینها می تواند باعث حرکت و بی جا شدن دندان ها شود. درمان ارتودنسی در تهران اجازه می دهد تا این دندانهای نامناسب در موقعیت مناسب قرار گیرند ، که نه تنها می تواند بر زیبایی لبخند تأثیر بگذارد ، بلکه بر سلامت دهان و دندان نیز تأثیر می گذارد.

 

 

درمان ارتودنسی چیست؟

باید بدانید که دندانها همیشه تمایل دارند یا می خواهند قبل از درمان ارتودنسی به موقعیت اولیه خود بازگردند ، به همین دلیل ، مرحله مهار یا نگهداری پس از ارتودنسی بسیار مهم است.

 

با استفاده از نگهدارنده ها ، پس از درمان ارتودنسی ، از حرکت دندان ها به موقعیت اولیه خود (حرکت عود ارتودنسی) جلوگیری می کنیم. آنچه امروزه متداول است ، یعنی قرار دادن نگهدارنده ها در پایان درمان ارتودنسی ، چند سال پیش چنین نبود.

 

یعنی سالها پیش در پایان ارتودنسی ، سیستم های نگهدارنده قرار نمی گرفتند و این باعث گذشت زمان می شد ، دندانها حرکات ناخواسته انجام می دادند و مشکلات اکلوزال نیز ظاهر می شد. برای معکوس کردن همه این موارد و تغییر موقعیت صحیح دندان ها در سلامت ، به درمان ارتودنسی جدید یا درمان مجدد نیاز است.

 

چرا درمان ارتودنسی انجام می دهیم؟

برای داشتن یک لبخند زیبا و آنچه مهمتر از آن داشتن دندان ها و مفاصل سالم هرگز دیر یا قدیمی نیست. همه اینها را می توان با یک درمان ارتودنسی جدید به دست آورد.

 

دلایل اصلی اینکه چرا یک فرد بالغ که قبلاً تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته است تصمیم به درمان مجدد ارتودنسی می گیرد عبارتند از:

 

دلیل زیبایی

در بیشتر موارد دندانها در حالت عود حرکت می کنند و این امر بر زیبایی لبخند تأثیر می گذارد. این حرکت همچنین ممکن است باعث انسداد ناپایدار و مشکلات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) شود.

 

یک درمان ارتودنسی جدید قادر خواهد بود این حرکات و مشکلات اکلوزال را به درستی اصلاح کند.

 

دلیل عملکردی

به دلیل حرکت ناخواسته دندان ها به دلیل عدم احتباس پس از درمان ارتودنسی ، یک ناهنجاری جدید ایجاد می شود. این ممکن است مشکلات عملکردی مانند:

 

درد دندان ، فک یا / و مفاصل.

سایش غیر طبیعی دندان.

تغییرات آوایی و غیره.

درمان ارتودنسی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان درمان ارتودنسی دوم بستگی به وضعیت و موقعیت فعلی دندان های شما دارد. هرچه پیچیدگی و حرکت دندان بیشتر باشد ، زمان درمان بالینی ممکن است طولانی تر باشد.

 

درمان ارتودنسی باید در مطب دندانپزشکی از طریق معاینه دهانی و رادیوگرافی ارزیابی شود. اگر قصد دارید یک درمان ارتودنسی جدید را در نظر بگیرید ، توصیه می کنیم که ویزیت خود را با متخصص ارتودنسی درخواست کنید. در کلینیک تهران رایگان است و برآورد آن بدون تعهد است.

 

کدام درمان ارتودنسی مناسب است؟

پس از ویزیت با متخصص ارتودنسی و ارزیابی مورد از نظر بالینی و رادیوگرافی ، درمان های مختلف ارتودنسی موجود در حال حاضر قابل مشاهده خواهند بود.

 

انجام مطالعه ارتودنسی برای تعیین اینکه کدام درمان ارتودنسی برای شما مناسب تر است ضروری خواهد بود. اصلی ترین درمان های ارتودنسی که می تواند در حالت عقب نشینی انتخاب شود عبارتند از:

 

بریس های زیبایی نمونه ای از این براکت های زیبایی ، براکت های یاقوت کبود هستند که به دلیل شفاف بودن زیبایی زیبایی را ارائه می دهند. این درمان براکت هایی مانند معمولی یا فلزی است که می تواند نشان داده شود اگر زیبایی شناسی شما را بیش از حد نگران نکند ، اما کاملاً زیبایی است.

 

بریس های زبانی. این براکت ها به صورت سیمانی یا روی سطوح زبانی و / یا کامی دندان ها قرار می گیرند ، که این درمان را نامحسوس می کند.

آیا باید از مهار یا دوباره استفاده کنید توجه در پایان درمان مجدد؟

بسیاری از مردم تصور می کنند که هنگام انجام درمان ارتودنسی برای بار دوم ، حفظ و مهار پس از اتمام این مرحله دوم ضروری نیست. این درست نیست. همانطور که قبلاً به شما گفتیم ، دندانها همیشه می روند یا تمایل به بازگشت به موقعیت اولیه خود را دارند ، بنابراین مهار یا نگه داشتن آنها همیشه ضروری است.

 

این مهار یا احتباس ممکن است ثابت یا قابل جابجایی باشد ، این مورد در پایان درمان ارتودنسی ارزیابی می شود و انجام بررسی های سالانه در مطب دندانپزشکی ضروری است.

 

چه نوع نگهدارنده های ارتودنسی وجود دارد؟

دو نوع نگهدارنده وجود دارد که می توان پس از اتمام ارتودنسی انتخاب کرد. اینها هستند:

 

1.- نگهدارنده های ثابت. این یک آتل بندی در ناحیه پالاتال یا زبانی دندان های قدامی است . این آتل بندی ثابت (قابل برداشتن نیست) با قرار دادن یا سیمان سازی یک سیم بافته خوب انجام می شود.

 

این یک سیستم حفظ زیبایی است که هیچ کس متوجه آن نمی شود و همچنین راحت است زیرا بر گفتار یا بلعیدن تأثیر نمی گذارد. نگهدارنده های ثابت می توانند باعث اصطکاک روی زبان در اولین روزهای بعد از قرارگیری آن به دلیل تماس با آن شوند.

 

2.- نگهدارنده های متحرک.

 

نگهدارنده های قابل جابجایی می توانند مانند آتل های شفافی باشند که برای دهان هر بیمار اندازه گیری می شود (essix) یا می توانند از نوع هاولی باشند. صفحه هاولی یک وسیله متحرک است که بر روی دندان های آسیاب قرار داده شده است و دارای یک قوس فلزی جلویی خارجی و یک کام اکریلیک است.

 

Essix نوع Retainers کاملاً زیبایی شناختی و تقریباً نامحسوس است. آنها همچنین بسیار شبیه به تراز کننده ها یا آتل های سیستم ارتودنسی اینویزالاین هستند. نگهدارنده های نوع هاولی ، که در صورت لزوم قادر به حرکت جزئی دندان هستند ، می توانند برای سیم قدامی که دارند کمی بیشتر قدردانی شوند.

 

مهار کننده ها چقدر باید استفاده شوند؟

نگهدارنده های ثابت ، آتل ها ، باید مادام العمر پوشیده شوند. این مشکلی نیست زیرا ، همانطور که قبلاً مشاهده کردید ، اینها نامحسوس و راحت هستند. در مورد نگهدارنده های متحرک ، باید از آنها برای زمان مشخص شده توسط متخصص ارتودنسی استفاده شود.

 

هر درمان ارتودنسی منحصر به فرد است و دستورات متخصص ارتودنسی باید حتی در مرحله احتباس همیشه رعایت شود. نگهدارنده های متحرک ، در ابتدای مرحله نگهداری ، به طور معمول در تمام طول روز بجز در زمان غذا پوشیده می شوند. در طول هفته ها ، استفاده از آن ممکن است فقط هنگام خواب یا شب باشد.

 

دوشنبه 15 شهریور 1400
بؤلوملر :