https://media.allure.com/photos/59d3f36e1457176746bd39f2/16:9/w_2560%2Cc_limit/dentist-pulls-teeth.jpg

نکات کلیدی بعد از کشیدن دندان

پس از کشیدن دندان ، دندانهایی که توسط دندانپزشکان درمان نمی شوند باید کشیده شوند. وقتی دندان کشیده می شود ، زخمی در ناحیه فک و کام ایجاد می کند. تجربه کمی درد و درد پس از کشیدن هر دندان طبیعی است. در حالی که این درد در وهله اول با کمک سوزن و مسکن خود را نشان نمی دهد ، هنگامی که آنتی بیوتیک ها و مسکن ها اثر خود را از دست می دهند ، ممکن است درد برای چند روز رخ دهد. به همین دلیل ، دندانپزشکان توصیه می کنند چند روز پس از کشیدن دندان از مسکن استفاده کنید. این مسکن ها باید برای تسکین درد دارای طبیعت باشند. نباید از آسپرین و داروهای آنتی بیوتیک که باعث رقیق شدن خون و افزایش خونریزی می شود ، استفاده کرد.

 

خونریزی با کشیدن دندان

 

پس از کشیدن دندان ، خونریزی جزئی به شکل نشتی در دهان مشاهده می شود. اگرچه این خونریزی طبیعی است ، اما ترشحات دهان را به رنگ قرمز رنگ می کند و بیمار فکر می کند دهانش پر از خون است و می خواهد تف کند ، اما این یک عمل بسیار اشتباه است. زیرا تف کردن بعد از کشیدن دندان یک عمل اشتباه است. در طول عمل تف کردن ، خونریزی بیشتر افزایش می یابد به طوری که زمان ترمیم دندان بیشتر به تاخیر می افتد.

 

تورم بعد از کشیدن دندان

 

بعد از کشیدن دندان ، تورم ممکن است از نظر ریشه و محل دندان ایجاد شود. اگر این تورم ناشی از التهاب نباشد ، چیزی برای ترس وجود ندارد. به طور طبیعی ، تورم گونه و کام ناشی از کشیدن دندان ظرف چند روز از بین می رود. درمان یخ روی ناحیه گونه ای که به نظر می رسد متورم است برای جلوگیری از تورم بیشتر اعمال می شود. یخ درمانی می تواند درد موضعی را کاهش داده و خونریزی را متوقف کند. استفاده از یخ باید با فواصل 5-10 دقیقه انجام شود. یخ زیاد روی کام و گونه می تواند باعث سرمازدگی شود.

 

کشیدن دندان و مجموعه التهاب

 

پس از چند روز پس از کشیدن دندان ، مشاهده شد که علائم خونریزی و تورم در ناحیه کشیده شده دندان عبور کرده یا کاملاً از بین رفته است. پس از کشیدن دندان ، برخی از بیماران با درد شدید ، ضربان قلب ، احساس گرما و سرما ، بوی بد دهان ، باز شدن کمتر فک ، تب و احساس گرما مواجه می شوند. در واقع ، دلیل اصلی این درد شدید التهاب زخم کشیدن دندان آلوئولیت است. در چنین شرایطی ، فرد باید بدون تأخیر با دندانپزشک مشورت کند. دلیل اصلی تاخیر در بهبودی و خراب شدن زخم خارج شده ممکن است به دلیل سیگار کشیدن و مصرف الکل در 24 ساعت اول پس از کشیدن دندان باشد.

 

اگر التهاب آلوئولیت پس از کشیدن دندان رخ دهد ، نباید حرکات مکنده و تف قوی انجام داد. محل زخم را هرگز نباید با زبان ، خلال دندان یا جسم خارجی مانند دستمال دستکاری کرد. در صورت وجود شرایط اجباری و وجود بخیه ، گونه باید برداشته شود. این اقدامات باعث بهبود دندان می شود. غذاهای سفت و دانه دار نباید مصرف شوند ، به ویژه پس از کشیدن دندان. مصرف اجسام سخت می تواند با فرار به ناحیه ای که دندان کشیده شده است ، به زخم آسیب برساند. به منظور تمیز نگه داشتن زخم پس از کشیدن دندان ، 24 ساعت پس از کشیدن باید مراقبت های معمولی از دهان انجام شود.

 

کشیدن دندان و توصیه های پزشکی

 

دندانپزشکان متخصص توصیه می کنند بعد از کشیدن دندان از سیگار و محصولات دخانی دوری کنید. به همین ترتیب ، غذاهای سبک میان وعده ای نباید بعد از عکاسی مصرف شوند. برای اینکه زخم در مدت کوتاهی ترمیم شود ، نباید بعد از کشیدن دندان دستکاری کرد. برای جمع آوری زخم در فک و دهان پس از کشیدن دندان در مدت زمان کوتاه باید از آنتی بیوتیک ها و دهانشویه استفاده کرد. در صورت وجود آبسه و تورم احتمالی ، لازم است بدون اتلاف وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

یکشنبه 31 مرداد 1400
بؤلوملر :