دانستنی های پزشکی

سفید کردن دندان و 3 روش انجام آن

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.tuxedodental.ca/wp-content/uploads/2019/01/TUX_smile_teethwhitening.jpg

سفید کردن دندان و 3 روش انجام آن

عواملی مانند مصرف مکرر نوشیدنی ها مانند چای ، قهوه ، کولا ، استعمال دخانیات ، ژنتیک و تمیز کردن دندان های نامناسب باعث زرد شدن دندان های ما می شود. این جایی است که سفید شدن دندان زندگی را نجات می دهد.

 

برای سفید کردن از سه روش مختلف استفاده می شود:

 

- بلچینگ سازی خانه

 

- بلچینگ کاری دفتر

 

- بلیچینگ کانال (بلیچینگ ریشه)

 

سفید کردن خانه:

 

ابتدا اندازه گیری از بیمار انجام می شود. صفحات سفید کننده آماده می شوند. بیمار در داخل این پلاک ها ژل سفیدکننده را به مقدار و میزان توصیه شده توسط پزشک استفاده می کند. مجدداً ، او این صفحه را برای مدت زمان توصیه شده (2-6 ساعت در روز ، 3-5 روز) به دهان می زند. مهمترین مسئله ای که باید در این روش مورد توجه قرار گیرد این است که ژل به لثه ها سرریز نمی کند. ژل سرریز شده باید تمیز شود.

 

سفید کردن نوع دفتر:

 

این روشی است که توسط پزشک در کلینیک اعمال می شود. در زمان بسیار کمتری موثر است. سفید شدن مورد نظر را می توان طی 1-2 ساعت بدست آورد. در این روش می توان از اشعه UV یا لیزر استفاده کرد.

 

سفید کردن در کانال:

 

این ماده روی دندانهای تغییر رنگ یافته که تحت درمان کانال ریشه قرار گرفته اند استفاده می شود. درمان کانال ریشه باید مطابق با قوانین انجام شود. اگر درمان مناسب نباشد ، تجدید می شود.یک ژل سفید کننده به حفره باز شده به دندان زده می شود. بسته است. برخی از عوارض جانبی مهم را می توان با این روش مشاهده کرد. مهمترین آنها تحلیل ریشه و سفید شدن بیش از دندانهای دیگر است.

 

سفید شدن دندان ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. در حالی که بعضی از بیماران طی 1-2 روز نتایج مطلوبی را بدست می آورند ، ممکن است برای بعضی از بیماران 1-2 ماه طول بکشد. زمان متوسط ​​2-3 هفته است بعد از سفید شدن رنگ دندان برمی گردد. این دوره متناسب با مراقبت های دهانی و عادات غذایی فرد بین 6 ماه تا 1 سال است. برای جلوگیری از این امر ، می توان در طی 6 ماه با 1 تا 2 جلسه از بلیچینگ پشتیبانی کرد.

 

در تمام روش های سفید کردن دندان ، یک شکایت حساسیتی جزئی وجود دارد. این وضعیت طبیعی تلقی می شود. حساسیت معمولاً طی 3-3 روز از بین می رود و توصیه می شود از مواد رنگ آمیزی مانند کولا ، قهوه ، شراب در طی فرآیند سفید شدن و بعد از آن دوری کنید.

 

برخی شرایط وجود دارد که سفید کردن توصیه نمی شود. اینها:

 

-بیماران با مراقبت های ضعیف دهان و دندان

 

- بیماران مبتلا به بیماری لثه ،

 

-بیماران مبتلا به دندان قروچه (دندان قروچه) و

 

- بیماران مبتلا به پوسیدگی دندان.

 

پس از برطرف شدن این شرایط منفی ، می توان بیمار را سفید کرد.

آردینی اوخو
یکشنبه 27 تیر 1400
بؤلوملر :

پوسیدگی دندان

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.musiccitydental.com/wp-content/uploads/2018/10/dental-58.jpg

پوسیدگی دندان

اولین علامت پوسیدگی دندان از چاله های سطح جونده و سطح رو به روی دندان ها شروع می شود. اگر علائم از بین نرود ، پوسیدگی به تدریج به سمت عصب دندان پیش می رود. پوسیدگی دندان اغلب در نتیجه تجمع مواد غذایی روی این سطوح و میکروب ها در محیط دهان رخ می دهد.

 

عواملی که باعث پوسیدگی دندان می شوند کربوهیدرات ها ، قندها ، میکروب های موجود در دهان ، آنزیم های آنها و ساختار تشریحی سطح دندان هستند. اولین کاری که باید برای جلوگیری از ایجاد حفره انجام شود مسواک زدن و تمیز کردن منظم بین دندان ها با نخ دندان است.

 

به منظور جلوگیری از حفره هایی که ممکن است در سطح جویدن دندان های مولر در کودکان خردسال ایجاد شود ، می توان با پوشاندن آنها با محافظ های خاصی به نام Fissur Sealant ، از آنها محافظت کرد.

 

اگر پوسیدگی در دوره اولیه تشخیص داده شود ، می توان آن را با یک پر کننده کوچک از بین برد. اما اگر پوسیدگی پیشرفت کرده و به عصب دندان رسیده باشد ، در این حالت نیاز به درمان کانال ریشه ایجاد می شود.

 

نباید فراموش کرد که کنترل های معمول شش ماهه از نظر ابتلا به پوسیدگی در مرحله اولیه بسیار مهم هستند و باید این کنترل ها را به صورت عادت درآورید.

 

 

 

چگونه پوسیدگی دندان پیشرفت می کند؟

 

پوسیدگی همیشه از سطح دندان شروع می شود و به لایه عاج پیشرفت می کند. عاج بیش از مینا حاوی مواد آلی است. به همین دلیل ، پوسیدگی با سرعت بیشتری در این لایه پخش می شود و عاج را مانند یک سوراخ سوراخ می کند. با این حال ، میزان پیشرفت پوسیدگی از فردی به فرد دیگر و از دندان به دندان بسیار متفاوت است.

نکته دیگری که نباید فراموش شود این است که عاج عضوی دفاعی از دندان است. در عاج ، سلولهای تولید و ترمیم وجود دارد که ادونتوبلاست در انتهای کانالها توضیح داده شده در بخش قبلی وجود دارد و آنها می توانند عاج پوسیدگی را با بافت ترمیم مسدود کنند. درست مثل اینکه مدافعان یک قلعه محاصره شده با گلوله های توپ شکاف های باز شده را ترمیم می کنند. این دفاع خود به خودی ممکن است در مقابل پوسیدگی سریع پیش رفته ، ناکافی باشد.

 

 

 

برای جلوگیری از پوسیدگی چه باید کرد؟

 

اولین کاری که باید انجام شود مراجعه به دندانپزشک و انجام توصیه های وی است. در حقیقت ، پیشگیری از پوسیدگی امری شخصی است و همه باید از راحتی دندان های خوب و دهان سالم آگاه باشیم.

 

 

 

چرا پلاک های دندانی و غذاهای کربوهیدرات دار باعث پوسیدگی می شوند؟

امروزه مطالعات زیادی در مورد پلاک باکتریایی انجام شده است و اکنون درک شده است که پلاک همراه با قند یکی از عوامل اصلی پوسیدگی است.

آیا پلاک باکتریایی قابل مشاهده است؟ بله دیده می شود اینها کثیفی سفید در گردن دندانها و بین دو دندان است. (به منظور سهولت در مشاهده ، قرصها و محلولهای رنگ معروف به "قرص آشکار" یا "محلول آشکار" در بازار به فروش می رسند.) پلاک به صورت زیر تشکیل می شود:

·       ابتدا پروتئین با بزاق به دندان می چسبد.

·       این ماده از قند موجود در محیط خوراکی فراوان موجود در این پروتئین ، از نظر شیمیایی دکستران می سازد.

·       دکستران به این پلاک پروتئینی می چسبد و بنابراین پلاک دندانی تشکیل می شود.

·       پلاک تجمع دیگر فقط با شستشو پاک نمی شود.

 

·       تاکنون ، پیاده ها (یعنی باکتری ها) بازی - یعنی ایجاد پوسیدگی - آماده هستند ... اکنون باکتری ها روی مینای دندان حرکت می کنند ... باکتری ها این حرکت را به دو روش انجام می دهند:

 

·       برخی از باکتری ها با تولید اسید از قند ، ساختار غیر آلی مینای دندان را می شکنند.

 

·       برخی دیگر آنزیم هایی می سازند که قسمتهای آلی مینا را تجزیه می کند.

 

در اینجا به طور خلاصه سناریوی بازی پوسیدگی دندان آورده شده است. چگونه این بازی خراب است و چگونه می توان از پوسیدگی جلوگیری کرد؟

 

آیا در صورت جلوگیری از همکاری باکتری و قند ، بازی شکسته خواهد شد؟ این چگونه می تواند باشد؟ یکی از متحدان به عنوان مثال ، با از بین بردن شکر ... بدون خوردن شکر ، شکلات ، کیک ... اشکالی ندارد؟ شکر یکی از مواد مغذی ضروری برای ارگانیسم است و آزمایشات حیوانی نشان داده است که رژیم بدون قند باعث جلوگیری از پوسیدگی نمی شود بلکه فقط کمی آن را کاهش می دهد. بله ، شکر عامل پوسیدگی است ، اما نه تنها و نه عامل اصلی ...

 https://epsomdental.com.au/wp-content/uploads/2019/07/tooth-decay.jpg

بنابراین برای جلوگیری از پوسیدگی باید چه کاری انجام داد؟ محافظت واقعی ناشی از مبارزه با مهاجم دوم یعنی میکروب ها است. این مسواک زدن با مسواک زدن انجام می شود.

 

 

 

چه کسی پوسیدگی بیشتری دارد؟

از آنجا که حفره در نتیجه ملاقات باکتری ها با غذاهای شیرین و آردی ایجاد می شود ، خطر برای همه وجود دارد. با این حال ، کسانی که درصد بالایی از کربوهیدرات و مواد غذایی شیرین در رژیم غذایی خود دارند و کسانی که میزان فلوراید زیادی در آب دارند ، در معرض خطر پوسیدگی بسیار بیشتری هستند. اگرچه بزاق یک مکانیسم دفاعی طبیعی در برابر اسید تشکیل شده توسط پلاک باکتریایی ایجاد می کند ، اما به خودی خود نمی تواند از پوسیدگی جلوگیری کند.بیماری ها یا داروهایی که جریان و مقدار بزاق را کاهش می دهند ، تشکیل پوسیدگی را نیز تسریع می کنند. به همین دلیل ، دندانپزشکان اغلب لثه های بدون قند را توصیه می کنند زیرا باعث افزایش جریان بزاق می شوند.

 

 

 

آیا واکسن پوسیدگی وجود دارد؟

نه ... شما خواهید گفت "اما ما آن را در روزنامه ها می خوانیم". ما فقط به شما گفتیم که پوسیدگی یک بیماری چند علت است. در مقابل ، واکسن در برابر کدام عامل تهیه می شود؟ دانشمندان حدود پنجاه سال است که روی این موضوع کار می کنند.

 

 

 

آیا آنتی بیوتیک علیه حفره وجود دارد؟

 

هیچ آنتی بیوتیکی وجود ندارد که بتواند حفره ها را متوقف کند. علاوه بر این ، آنتی بیوتیک ها در هنگام شکل گیری روی دندان ها در کودکان رسوب می کنند ، آنها را لکه دار می کنند و باعث می شوند خاکستری مایل به قهوه ای و به رنگ مایل به مایل به مایل به مایل به سفید شوند.

 

 

 

آیا باید از دهان شویه های ضد عفونی کننده استفاده کنیم؟

در برخی از بیماری های دهان و لثه ، می توان مقدار مشخصی از دهان شویه ضد عفونی کننده را برای مدت زمان مشخصی داد. اما فراموش نکنید که موثرترین ابزار در بهداشت دهان و دندان برس است.

 

 

 

تأثیر برخی از عادت ها در ایجاد پوسیدگی

مدت هاست که شناخته شده است که عادت های غذایی در ایجاد پوسیدگی تأثیر دارند. (به عنوان مثال ، حفره در اسکیموهایی که غذاهای سفت و رشته ای می خورند تقریباً هرگز دیده نمی شود.) از طرف دیگر ، چسبیدن به غذاهای نرم و چسبناک راحت تر ، ایجاد پلاک و ایجاد حفره است.

 

 

 

آیا می توان از پوسیدگی دندان جلوگیری کرد؟

آره. مسواک زدن بعد از صبحانه و قبل از خواب عصر و استفاده منظم از نخ دندان هر روز موثرترین راه است. مسواک ها باید با سر کوچک انتخاب شوند ، زیرا باقیمانده مواد غذایی بیشتر در حفره های سطح جونده دندان ها و رابط هایی که دندان ها با یکدیگر تماس دارند جمع می شود. سطوح داخلی دندان ها ، سطوح خارجی ، سطوح جویدنی و زبان فوقانی باید مسواک زده شود و از نخ دندان در رابط ها استفاده شود. برس ها باید دارای موی نسبتاً سخت یا نرم باشند و باید در فواصل منظم عوض شوند. موی برس نباید فرسوده باشد و باید به گونه ای نگهداری شود که باکتری نباشد. هرگز از مسواک شخص دیگری استفاده نکنید. نقش فلوراید در جلوگیری از پوسیدگی دندان باید با استفاده از خمیر دندان فلوراید هنگام مسواک زدن مورد استفاده قرار گیرد. دهانشویه های حاوی فلوراید همچنین می توانند به عنوان کمک به خمیرهای فلوراید ، از بین بردن بوی بد دهان و ایجاد احساس طراوت و تمیزی استفاده کنند.

 

تلاش برای مصرف غذاهای شیرین در وعده های اصلی و تلاش برای عدم مصرف چیزی بین وعده های غذایی یکی دیگر از موارد احتیاطی است.

مراجعه منظم به دندانپزشک بهترین راه پیشگیری یا ابتلا به پوسیدگی زود هنگام است. بعلاوه ، در مواردی مانند دندانهای حساس به سرما و سرما و یا دندانهای دردناک یا پوسیدگی های اولیه گچی ، تغییر رنگ و حفره های قهوه ای ، مشاوره بدون معاینه با پزشک ، نوع درمان را تغییر داده و دشواری آن را کاهش می دهد.

 

 

 

پوسیدگی چگونه درمان می شود؟

ما می دانیم که پوسیدگی دندان به خودی خود بهبود نمی یابد و ساختار پوسیده ترمیم نمی شود. در صورت عدم درمان ، پوسیدگی پیشرفت می کند. بنابراین پر کردن دندان پوسیدگی کاملاً ضروری است. پوسیدگی هایی که هنوز به پالپ نرسیده اند به شرح زیر درمان می شوند:

 

1. ابتدا پوسیدگی تمیز می شود

مینا و عاج ساختارهای بسیار سختی هستند. این ساختارها هنگام پاک سازی پوسیدگی باید برداشته شوند. پوسیدگی با نکات خاصی که ما آنها را "bur" می نامیم تمیز می شود. امروزه پوسیدگی با انفجارهای ساخته شده از فولاد نوک الماس یا تنگستن برطرف می شود. این دیافراگم ها بر روی موتورهای دقیق با دور بالا نصب می شوند. چرخش این موتورها 300000 در دقیقه است. در یک ثانیه (یا تا زمانی که عدد 2 را بشمارید) ، ساز مورد استفاده دقیقاً 5000 دور می زند. همچنین ، در هنگام چرخش هیچ لرزی وجود ندارد. ممکن است مقداری درد داشته باشد. از آنجا که سطح عاج تا حدی حساس است و شدت آن از فردی به فرد دیگر احساس می شود. راه حل این مسئله بی حسی موضعی است. با بی حسی موضعی می توان پر کردن دندان را بدون درد انجام داد.

 

2. حفره پوسیدگی تمیز شده به شکل است

 

هنگام پر کردن دندان ، نه تنها پوسیدگی تمیز می شود ، بلکه اصلاحاتی نیز در اطراف پوسیدگی انجام می شود. بزرگ شدن حفره پوسیدگی به دلیل ضرورت بیومکانیکی و ساختاری (مورفولوژیکی) مطابق با قوانین خاص "آماده سازی حفره" انجام می شود.

 

 

آردینی اوخو
چهارشنبه 23 تیر 1400
بؤلوملر :

قیمت روکش لمینت

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.tmprosthodontics.com/wp-content/uploads/2019/06/DSC0397.jpg

قیمت روکش لمینت

روکش های سرامیکی لمینت های نازکی هستند که روی دندان ها چسبانده می شوند و فقط از پرسلان تشکیل شده اند. ونیرهای سرامیکی لمینت عموماً برای اهداف زیبایی استفاده می شوند. روکش های پرسلان لمینت که ساختاری فوق العاده زیبا و با دوام دارند ، برای بسیاری از اهداف زیبایی در بستن شکاف بین دندان ها ، گسترش طول دندان ها ، سفید شدن رنگ دندان ها و تغییر شکل در دندان ها.

 

در بیمارانی که از رنگ دندان های خود راضی نیستند ، می توان در عرض چند جلسه به راحتی از بیمار استفاده از روکش سرامیکی لمینت با نتایج بسیار مثبت استفاده کرد. برقراری ارتباط بین پزشک و بیمار قبل از استفاده از روکش سرامیکی لمینت از نظر نتیجه ای که حاصل می شود از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

 

کاربردهای زیبایی روکش لمینت چگونه ساخته می شود؟

 

اول از همه ، بررسی می شود که آیا این روش درمانی برای بیماری که از روکش سرامیکی لمینت استفاده می شود ، مناسب است یا خیر. اگر لمینت بیمار برای روکش سرامیکی مناسب باشد ، به بیمار نشان داده می شود که بعد از انجام این عمل در محیط رایانه ، چه نوع دندان هایی را به بیمار خواهد داد. در صورت لزوم ، پزشک به بیمار اجازه می دهد تا با بیماران دیگر صحبت کند و اطلاعات کسب کند. با ارائه تصاویر بیماران به بیمار ، اطمینان حاصل می شود که آنها اطلاعات دقیق در مورد روش انجام شده را دارند.

 

بعد از اینکه بیمار تصمیم به استفاده از روکش های لمینت سرامیکی گرفت ، کسری از میلی متر بسیار کوچک روی دندان ساخته می شود ، سپس دندان های بریده شده اندازه گیری می شود و برای تهیه روکش لمینت سرامیکی به آزمایشگاه ارسال می شود. ونیرهای پرسلان لمینت تهیه شده در آزمایشگاه در جلسه بعدی بر روی بیمار بررسی می شود و تمرینات نهایی انجام می شود. رنگ دندان ها با تصمیم مشترک بیمار و پزشک تعیین می شود و پس از انجام تمام کنترل ها ، آخرین مرحله به مرحله ای منتقل می شود که پوشش های سرامیکی لمینت در دهان بیمار قرار می گیرد. در آخرین جلسه ، روکش های پرسلان نهایی روی دندان های بیمار در جلوی دندان چسبانده می شوند.

 

برای چه اهدافی روکش های دندانپزشکی سرامیکی برای بیمار استفاده می شود؟

 

روکش  لمینت یکی از روش های درمانی دندانپزشکی است که بیشتر برای اهداف زیبایی استفاده می شود. ونیرهای لمینت سرامیکی که بخصوص در طراحی لبخند اغلب استفاده می شود ، در افرادی که بین دندان ها فاصله دارند ، در بیمارانی که در سطح جلوی دندان ساییده می شوند ، در بیماران با اختلالات بینایی خاص در دندان ها ، در بیمارانی که این موارد را ندارند استفاده می شود. از رنگ دندان خود راضی هستند ، در بیمارانی که فکر می کنند دندان هایشان کوتاه است و تغییر شکل در دندان ها ، شکسته ، فرسوده و ایجاد می شود. در موارد مشابه ، روکش های سرامیکی لمینتی نتایج بسیار موفقی می دهد.

 

در چند جلسه درمان روکش سرامیکی لمینت به پایان رسیده است؟

 

اینکه چند جلسه از روکش های پرسلان لیف به وجود خواهد آمد به هدف درمان بستگی دارد. اگر از کاربردهای روکش سرامیکی لمینت برای طراحی لبخند استفاده شود ، زمان استفاده از آن کمی بیشتر خواهد شد ، زیرا هم زیبایی دندان و هم زیبایی لثه در این امر دخیل خواهد بود. به طور کلی ، کاربردهای روکش سرامیکی لمینت ، که به چند دندان محدود می کنیم ، می تواند باشد در 2 یا 3 جلسه به پایان رسید.

 

آیا در طول درمان با روکش سرامیکی صدمه ای خواهد دید؟

 

اگرچه گفته می شود که بیمار در طول درمان با روکش سرامیکی هیچ دردی را احساس نمی کند ، اما فقط درد هنگام برش دندان است ، از آنجا که در طی این کاربرد کسرهای بسیار کوچکی ساخته می شود و قبلاً یک برنامه محلی بر روی دندان ها انجام شده است ، بیمار قطعاً احساس نخواهد کرد درد یا درد اینجا از آنجا که این روش درمانی یک روش درمانی است که در مدت زمان بسیار کمی به اتمام می رسد و زمان بسیار کمی روی صندلی دندانپزشک وجود دارد ، قطعاً بیمار در این روش درمانی احساس درد نخواهد کرد. جدا از این ، یکی از مهمترین نکاتی که می توانیم بگوییم این است که حتی اگر دندانها در میلی متر کوچک بریده شوند ، ممکن است در هنگام خوردن و آشامیدن مقداری گزگز در برابر سرما و گرما ایجاد شود.

 

آیا کسی می تواند درمان روکش سرامیکی لمینت را انجام دهد؟

 

انتخاب بیمار برای تهیه روکش سرامیکی لمینت بسیار مهم است. روکش های سرامیکی لمینت را نمی توان برای هر بیمار اعمال کرد. آرایش شکل و موقعیت دندان بیمار بسیار مهم است.

 

استفاده از روکش سرامیکی لمینت در بیمارانی که دندان های کج بیش از حد دارند قابل انجام نیست. بیمارانی که در این شرایط قرار دارند ابتدا باید تحت درمان ارتودنسی قرار گیرند.

 

جدا از این ، ونیرهای سرامیکی لمینت را نمی توان در بیماران مبتلا به اختلالات بسته شدن فک استفاده کرد.

 

استفاده از روکش سرامیکی لمینت در بیمارانی که مشکلاتی از جمله دندان قروچه و فشردن دندان را ندارند ، قابل انجام نیست.

 

بیمارانی که روکش سرامیکی لمینت دارند باید به چه مواردی توجه کنند؟

 

بیمارانی که روکش سرامیکی دارند باید بسیار مراقب مراقبت از دندان خود باشند ، مسواک زدن روزانه به اندازه کافی و همچنین استفاده از نخ دندان انجام شود. استفاده از دهان شویه و دهانشویه نیز در بیماران با روکش سرامیکی  بسیار مهم است.

 

بسیار مهم است که بیمارانی که از روکش سرامیکی استفاده می کنند نباید غذاهای سفت بخورند و اجسام سخت را بشکنند ، مخصوصاً روی دندانهایی که زده می شوند. افرادی که عکس این وضعیت را انجام می دهند قطعاً ممکن است پوشش ها را بشکنند و بشکنند.

 

طول عمر روکش های سرامیکی  چقدر است؟

 

کاربردهای پوشش پرسلان  ، مانند سایر برنامه ها ، با توجه به طول عمر این روش درمانی و ذاتی که دندان های خود را نشان می دهید ، متفاوت است. عمر روکش های سرامیکی که معمولاً به مدت 10 سال داده می شود ، با مراقبت های مناسب دندانپزشکی می تواند یک عمر طول بکشد.

 

قیمت روکش سرامیکی

 

قیمت روکش سرامیکی  بسیار متغیر است و بسته به کلینیک دندانپزشکی بیمارستان که این برنامه در آن ساخته می شود یا دندانپزشکی که این کاربرد را انجام می دهد ، قیمت ها متفاوت است. در همان زمان ، قیمت برنامه های کاربردی پوشش سرامیکی  با توجه به تعداد افراد اعمال شده و جلسات متفاوت است. از آنجا که روکش  سرامیکی از خارج وارد می شود ، قیمت آنها نسبت به سایر کاربردها گرانتر است در عین حال روکش های سرامیکی که از آزمایشگاه عبور می کنند نیز در هزینه های بیمار منعکس می شود.

آردینی اوخو
یکشنبه 20 تیر 1400
بؤلوملر :

5 نکته موثر برای لبخند جوان تر

0 گؤروش
یازار:‌

https://mytruecare.org/wp-content/uploads/2018/08/REJUVENECIMIENTO-SIN-CIRUGIA-2-1.jpg

5 نکته موثر برای لبخند جوان تر

1. زندگی بدون قند

خشکی دهان با افزایش سن مشکل شایع است. بسیاری از داروهایی که در سنین بالا استفاده می شوند نیز می توانند به عنوان یک عارضه جانبی باعث خشکی دهان شوند. در نتیجه خشکی دهان ، جویدن و بلعیدن غذا مشکل می شود. با کاهش میزان بزاق ، خطر پوسیدگی و عفونت افزایش می یابد و بوی بد دهان ایجاد می شود.ایمپلنت با قیمت مناسب

تغییر رژیم غذایی ، خوردن بیشتر میوه و سبزیجات خام ، پرهیز از غذاهای چسبنده و گرفتن نظر متخصص در این زمینه برای افزایش ترشح بزاق می تواند به جلوگیری از خشکی دهان کمک کند.

 

2. از لکه ها خلاص شوید

دندان های رنگی بیان ما را فوراً پیر می کنند.

رنگ دندان از نظر ساختاری در سنین پیشرفته تیره می شود. در همان زمان ، نوشیدنی هایی مانند قهوه ، چای ، شراب قرمز ، کولا باعث لک شدن سطح می شوند. به جای چای سیاه ، گزینه هایی مانند چای سبز یا دمنوش های گیاهی را که باعث لک شدن کمتری می شوند ، امتحان کنید. دندان های خود را بلافاصله بعد از چنین نوشیدنی هایی مسواک نزنید ، حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا به مینای دندان آسیب نرسد.

 

3. عادت میان وعده خود را ترک کنید

در حالی که میان وعده برای اندازه دور کمر ما بسیار خطرناک است ، برای سلامت دهان و دندان ما نیز بسیار خطرناک است. میان وعده هایی مانند کولا و چیپس سیب زمینی باعث می شود سطح اسید دهان شما در طول روز افزایش یابد. در عین حال ، غذاهایی مانند نان و غلات نیز اسید تولید می کنند که در نهایت منجر به تخریب مینای دندان می شود.

 

4. سفید و روشن کنید

هر چه پیرتر می شویم ، درخشش مروارید دندان های ما نیز کاهش می یابد. از طرف دیگر ، برنامه های سفید کننده مختلفی برای سفید کردن دندان ها و روشن شدن رنگ آنها حداقل با 3-4 تن وجود دارد. می توانید در مورد گزینه های سفید کردن با دندانپزشک خود مشورت کنید و در مورد مناسب ترین تکنیک برای خود مشاوره بگیرید.

 

5. با التهاب مبارزه کنید

باکتری های اطراف دندان شما می توانند وارد جریان خون شوند و باعث التهاب شوند. این می تواند به بیماری هایی مانند فشار خون بالا و دیابت کمک کند. هر چیزی که برای سلامت کلی شما مفید باشد برای سلامت دهان شما نیز مفید است. مسواک زدن دندان های خود دو بار در روز (حداقل 2 دقیقه) و استفاده از نخ دندان باعث جلوگیری از التهاب می شود. علاوه بر این ، دادن جای بیشتر به غذاهایی مانند ماهی ، چغندر ، گوجه فرنگی ، سیر و ادویه جات مانند دارچین و زنجبیل در رژیم غذایی سلاح مهمی در برابر التهاب است.ایمپلنت با قیمت مناسب

آردینی اوخو
پنجشنبه 17 تیر 1400
بؤلوملر :

دندان درد فقط به معنای پوسیدگی دندان نیست

0 گؤروش
یازار:‌

https://robertmbrownedds.com/wp-content/uploads/2021/01/Does-Your-Toothache-Mean-It-Is-Time-For-Root-Canal-Therapy-1536x1025.jpeg

دندان درد فقط به معنای پوسیدگی دندان نیست

دندان درد معمولاً به دلیل پوسیدگی دندان ایجاد می شود ، گاهی اوقات ممکن است دندان درد ناشی از پوسیدگی دندان نباشد ، اما ممکن است شرایط جدی تری نیز داشته باشد. دلایل دندان درد ؛

 

دندان قروچه

 

دندان قروچه حرکاتی پیش عملکردی است که به دلیل ساییدن یا فشردن دندان اتفاق می افتد. این حرکات باعث ساییدگی مینای دندان ، ترک خوردگی ، شکستگی دندان و همچنین پر شدن و پروتز و لرزیدن دندان می شود. مشکل دیگر اختلالات مفصل گیجگاهی فکی است. درد ناگهانی و شدید در هنگام گاز گرفتن و جویدن ، شکستگی دندان ، درد خفیف در بیش از یک دندان به دلیل فشار در هنگام دندان قروچه مشاهده می شود.

 

بیدار شدن با سردرد ، درد غیرقابل توضیح صورت و فک از دیگر علائم دندان قروچه است.

 

دندان های عقل تحت تأثیر

 

دندان های عقل ممکن است به دلیل باریک بودن قوس فک از حالت رویش خارج شده و به طور کامل یا جزئی تحت تأثیر قرار گیرند. با فشار آوردن به دندانهای مجاور در هنگام رویش می تواند باعث پوسیدگی و بیماری لثه شود. علاوه بر این ، در صورت آلودگی ، بافت های اطراف متورم می شوند و باعث درد در دندان مجاور ، گوش و صورت می شوند.

 

 

 

حساسیت دندان

 

با استفاده از مسواک سخت ، مسواک زدن دندان های سخت یا دندان قروچه می تواند به مینای دندان آسیب برساند. به دلیل بیماری لثه ، با کشیدن لثه می توان سطح ریشه را باز کرد. همه اینها می تواند باعث قرار گرفتن انتهای عصب شود و در نتیجه باعث درد در غذاهای سرد و گرم می شود.

 


بیماری های لثه

 

علاوه بر پوسیدگی دندان ، دیگر مشکلات شایع دهان ، التهاب لثه و پریودنتیت است که عفونت های باکتریایی هستند. بیماری های لثه معمولاً دردناک نیستند ، اما هنگام جویدن باعث ناراحتی می شوند.

 

لثه به ضربه حساس است ، مواردی مانند استفاده از برس سفت ، مسواک زدن سخت یا پوسته سخت نان می تواند به راحتی لثه را آسیب برساند و درد ایجاد شود.

 

التهاب لثه نکروزان کننده و پریودنتیت عفونتهای حاد لثه غیرمعمول است. این اغلب با مشکلات سیستمیک بهداشتی مانند استرس یا ایدز اتفاق می افتد. این بیماری با زخم های دردناک و خونریزی در لبه لثه مشخص می شود.

 

یکی دیگر از عفونت های حاد و دردناک لثه ، ژنژیوستوماتیت هرپسی است. این ویروس هرپس سیمپلکس است که باعث تبخال نیز می شود. تاول های متعددی به اندازه سر سوزن و پر از مایعات تشکیل می شود که در اثر ترکیدن منجر به زخم های نامنظم لبه دار و دردناک می شود. باز هم ، آبسه های لثه ، آفت و سندرم بهجت از دلایل ایجاد درد هستند.


اگر حتی اگر نمی توانید حفره داشته باشید درد دارید ، باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید تا این مشکل را برطرف کرده و از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنید.

آردینی اوخو
چهارشنبه 16 تیر 1400
بؤلوملر :

ارتودنسی شفاف

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.andoverpediatricdentistry.com/wp-content/uploads/clear_brackets.jpg

امروزه ، کاربردهای ارتودنسی شفاف ، که به عنوان یک گزینه جایگزین زیبایی تر برای درمان ثابت با براکت های کلاسیک ارائه می شوند ، کاملاً رایج شده است.

 

ارتودنسی شفاف پیشگام این سیستم در جهان است ، برای بیش از 4 میلیون بیمار اعمال شده است و نتایج بسیار موفقی کسب کرده است. امروزه مارک های دیگری وجود دارند که امکان درمان با پلاک های شفاف پیشرونده را با منطقی مشابه ارائه می دهند و موفقیت خود را ثابت کرده اند.

 

در این سیستم ، درمان از طریق مجموعه ای از صفحات که مخصوص هر بیمار تهیه شده است ، اعمال می شود. صفحات به گونه ای طراحی شده اند که از نظر یکپارچگی یک طرح درمانی ، هر صفحه تفاوت کمی با صفحه قبلی دارد. در هر مرحله ، صفحه جدید با فشار خفیف ارتودنسی به دندان ها اجازه می دهد تا دندان ها در داخل استخوان حرکت کنند. این اصل در درمان ارتودنسی ثابت نیز مثر است. بزرگترین مزیت این سیستم این است که شما هیچ براکی به دندانهای خود متصل ندارید ، پلاکها را می توانید در صورت تمایل برداشته و هنگام قرار گرفتن در دهان تقریباً نامرئی هستند.

 

 

 

درمان

 

درمان ارتودنسی با تراز کننده های واضح با این شروع می شود که متخصص شما ابتدا دندان و دهان شما را ارزیابی کرده و تأیید می کند که شما یک مورد مناسب برای این روش درمانی هستید.

 

پس از این مرحله ، اندازه گیری ها با مواد خاصی از بیماران ما انجام می شود و به آزمایشگاه ارسال می شود.

 

اندازه گیری ها با اسکنرهای لیزری اسکن می شود و یک مدل دیجیتالی سه بعدی از دهان و دندان شما تهیه می شود.

 

مطابق با دستورالعمل های پزشک ، یک درمان در این مدل برنامه ریزی شده است.

 

پلاک ها به صورت سری تولید می شوند و به پزشک شما تحویل داده می شوند.

 

در مرحله بعد ، دندانپزشک شما اقدامات لازم را روی دندانهای شما انجام می دهد و اولین پلاک های شما را تحویل می دهد تا شما را تقریباً هر 6 هفته چک کند.

 

صفحات مرتب شده اند تا به طور متوسط ​​هر 2 هفته به مرحله بعد بروند.

 

در این مرحله ، مهمترین وظیفه برای بیمار استفاده از پلاکها به مدت کمتر از 20 ساعت در روز است. این یک مزیت بزرگ است که می توان پلاک ها را در صورت تمایل از بین برد. از طرف دیگر ، ضرورت استفاده منظم را نباید نادیده گرفت ، در غیر این صورت درمان شکست می خورد.

 

پلاک ها از نظر بصری بیشتر از براکت ها شما را راضی می کنند. در طول درمان ارتودنسی جراحی شما ممکن است پزشک از ضمیمه ها و الاستیک هایی که ضروری می داند استفاده کند. در پایان درمان ، او ممکن است تصمیم به درمان فیکساسیون با نگهدارنده های ثابت بگیرد. لازم به ذکر است که درمانهای مرتب کننده تراز کننده پی در پی کاملاً نامرئی نیستند ، اما اگر در موارد مناسب اعمال شوند ، از نظر زیبایی شناسی موفقیت آمیز و در نهایت رضایت بخش هستند.

آردینی اوخو
چهارشنبه 9 تیر 1400
بؤلوملر :

لبخند خود را با کاشت دندان جوان کنید

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.iaoci.com/wp-content/uploads/2020/09/a3ca0926-1cdb-4232-bf31-afaa987759ea_iStock-1153624021-1280x800.jpg

لبخند خود را با کاشت دندان جوان کنید

در طول زندگی ممکن است به دلیل آسیب دیدگی ، پیری طبیعی و دلایل مختلف ، دندان یا دندان خود را از دست داده باشید. با پیشرفت در دندانپزشکی مدرن ، سرانجام این شانس را دارید که دندان های از دست رفته خود را با ایمپلنت های دندانی بازیابی کنید.

 

به دلیل مشکلات جویدن دندان های از دست رفته ، عادات غذایی نیز تحت تأثیر منفی قرار می گیرند. این می تواند باعث افزایش وزن در اثر بلعیدن مواد غذایی بدون جویدن خوب شود. همچنین باعث بیماری های معده مانند زخم و ورم معده می شود.

 

دندان های از دست رفته باعث ریزش و چین و چروک لب ها و گونه ها می شود و ظاهر پیرتر و ضعیف تری در صورت ایجاد می کند. به همین دلیل ، علاوه بر دندان یا دندانهایی که از دست داده اید ، ممکن است بسیاری از چیزهای زندگی ، فرصتهای بالقوه شغلی و حتی روابط خود را از دست داده باشید. اما نگران نباشید ، اکنون ما یک راه حل پیشرفته ، طولانی مدت و موثر به شما ارائه می دهیم. ایمپلنت های دندانی.

 

فواید

 

اگرچه امروزه گزینه های درمانی زیادی مانند پل و پروتز وجود دارد ، ایمپلنت های دندانی مزایای مختلفی نسبت به آنها دارند.

 

ایمپلنت های دندانی ظاهری طبیعی و واقع گرایانه دارند.

قسمت ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده است ، فلزی قوی و زیست سازگار.

کاشت دندان ایمن و پایدار است.

با کمک به محافظت از استخوان پس از کشیدن دندان ، از تغییر شکل صورت جلوگیری می کند.

 

روند درمان ایمپلنت شامل چه مواردی است؟

 

اولین قدم این است که دندانپزشک شرایط فعلی خود را برای از دست دادن دندان یا دندان ارزیابی کند.

 

کاشت تیتانیوم در استخوان فک قرار می گیرد ، سپس اجازه می یابد که بهبود یابد. دندانپزشک می تواند برای کمک به بهبودی آنتی بیوتیک ، داروی ضد درد و ضد التهاب تجویز کند. برای بررسی بخیه ها و پیگیری روند بهبودی شما باید 7 تا 10 روز پس از عمل قرار ملاقات بعدی خود را تعیین کنید.

 

حدود 3 تا 6 ماه طول می کشد تا ایمپلنت های شما در بافت و استخوان بهبود یابد. هنگامی که ایمپلنت های شما به اندازه کافی استحکام پیدا کرد ، دندانپزشک قرار ملاقات را برای تکمیل مراحل ترتیب می دهد. پس از برداشتن قسمت موقت ، دندانپزشک ترمیم ویژه شما را به قطب ها متصل می کند و با انجام تنظیمات کوچک برای افزایش تناسب کلی ، مراقبت را به شما اطلاع می دهد.

 

یاد آوردن! کاشت دندان نه تنها ظاهر ، بلکه زندگی شما را نیز بازیابی می کند. آنها زیبایی لبخند شما را بهبود می بخشند و شما را به فعالیت هایی مانند خندیدن ، غذا خوردن یا حتی صحبت با افراد دیگر بازمی گردانند. خواه بخواهید یک دندان را جایگزین کنید یا چند دندان ، کاشت دندان اعتماد شما را برآورده می کند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

آردینی اوخو
یکشنبه 6 تیر 1400
بؤلوملر :

استفاده از پستانک در نوزادان چه تاثیری در رشد دندان دارد؟ مواردی که باید به آنها توجه کرد

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/R646aec220db3bc0720371cac13a5b0d0?rik=Q4ySUyKnHoH%2fqA&pid=ImgRaw

مسئله استفاده از پستانک در نوزادان یکی از موضوعات گیج کننده مادران بارداری است که بچه دار می شوند یا خواهند داشت. اگرچه پستانک یک روش موثر برای تسکین نوزادانی است که دائماً سینه می خواهند و دائماً گریه می کنند ، امروزه در مورد فواید و مضرات آن به یکی از موضوعات بحث و گفتگو تبدیل شده است.

یکی دیگر از مزایای پستانک این است؛ انتقال به خواب برای نوزادانی که به سختی به خواب می روند تسهیل می کند. اما در تمام این شرایط موضوعاتی مانند انتخاب پستانک ، نحوه استفاده از پستانک و از همه مهمتر تأثیر پستانک بر رشد دندان کودک ، موضوعاتی هستند که به طور مداوم توسط مادران مورد تحقیق قرار می گیرند.کلینیک دندانپزشکی شهریار

بسیاری از مادران ممکن است در مورد دادن یا عدم دادن پستانک به نوزادان قاطع نباشند. رفلکس مکیدن بازتابی است که کودک از بدو تولد دارد. کودک برای زنده ماندن و احساس امنیت می خواهد دائماً شیر بخورد. به خصوص پس از ماه 3 مشاهده می شود که رفلکس مکش در نوزادان به اوج خود می رسد. در این مرحله ، مادران باید در مورد اینکه آیا به نوزادان خود پستانک می دهند یا نه تصمیم صحیح بگیرند. بسیاری از کارشناسان مختلف در این مورد نظر دارند.

آیا نوزادان باید از پستانک استفاده کنند؟

راه اصلی برقراری ارتباط و احساس اعتماد بین نوزاد تازه متولد شده و مادر شیردهی و تماس پوست با پوست است. حتی اگر مادر قرار است به او پستانک بدهد ، قطعاً قبل از سازگاری کودک با پستان مادر ، این روند نباید شروع شود. قبل از شیردهی ، کودک باید به پستان مادر عادت کند و سینه مادر را بگیرد.

به خصوص اگر نوزاد تازه متولد شده قبل از پستان مادر به پستانک عادت کند ، ممکن است پس از آن پستان را رد کند. برای نوزادی که به پستان عادت دارد می توان از پستانک به صورت اختیاری استفاده کرد. با این حال ، مادران باید آگاهانه در مورد انتخاب پستانک و آنچه باید در نظر گرفته شود عمل کنند.

نوزادان با رفلکس مکیدن متولد می شوند. به همین دلیل ، دادن پستانک به نوزادان باعث احساس امنیت و در نتیجه آرامش بیشتر آنها می شود. در حقیقت ، این یک وضعیت بسیار معمول است که بسیاری از نوزادان هم متولد شده که به آنها پستانک نمی دهند ، برای تسکین رفلکس مکش ، شست خود را می مکند.

چه موقع باید یک پستانک به کودک داده شود؟

پستانک ترجیحی مناسب را می توان در زمان مناسب به کودک داد. با این حال ، برای جلوگیری از رد شدن پستان بعداً ، کودک باید ابتدا با پستان مادر سازگار شود. به نوزادانی که به طور فعال در حال مکیدن پستان هستند می توان بلافاصله پستانک داد.

یکی از دوره های زمانی که دادن پستانک به نوزاد به تأخیر می افتد ، افزایش وزن است. اگر افزایش وزن کودک کم باشد ، در این صورت دادن پستانک به کودک باعث می شود اشتهای کودک کاهش یابد و توانایی شیر دادن به او را نداشته باشد.

بهترین زمان برای شروع استفاده از پستانک برای نوزادان ، گرفتن سینه و عادت به مکیدن پستان است. به خصوص در ماه های 3 تا 4 ، رفلکس مکیدن کودک به اوج خود می رسد. به همین دلیل ، اگر قرار است به نوزادان پستانک داده شود ، باید 3 ماه پس از عادت به پستان شروع شود. با این حال ، از آنجا که این روند با توجه به هر کودک متفاوت خواهد بود ، نمی توان یک بازه زمانی مشخص و مشخص را بیان کرد.

ملاحظات هنگام استفاده از پستانک

مادرانی که کودک خود را به استفاده از پستانک عادت می دهند ، باید در این روند به تعدادی از موارد توجه کنند. رفتار غلط و انتخاب اشتباه پستانک می تواند به سلامت دهان و دندان کودک آسیب برساند. در این راستا ، به گفته کارشناسان ، هنگام استفاده از پستانک باید نکات زیر را در نظر گرفت.

- پستانک های طبیعی ساخته شده کاملاً از مواد لاستیکی باید ترجیح داده شوند. مخصوصاً برای دندان درآوردن نوزادان باید مراقب بود که فقط از پستانک های لاستیکی استفاده شود.

- در پستانک های شسته شده با دست نمی توان بهداشت کامل را ارائه داد. به همین دلیل ، پستانک هایی که می توانند در ماشین ظرفشویی شسته شوند ، ترجیح داده می شوند.

- استفاده از پستانک هایی که تغییر شکل ، پاره شده و یا سوراخ هایی روی آنها وجود دارد ، نباید ادامه یابد.

- پستانک باید قبل از هر بار استفاده با آب گرم استریل شود.

- از پستانک به مدت طولانی استفاده نشود. باید مرتباً تغییر کند.

- از آنجا که غذاهای شیرین بر سلامت دندان کودک تأثیر منفی می گذارد ، نباید از غذاهای شیرین در هنگام دادن پستانک استفاده کرد.

- برای نوزادان زیر 1 سال باید پستانک های بی مزه را ترجیح داد. هنگام انتخاب پستانک باید سن و ساختار دهان کودک در نظر گرفته شود.

هنگام انتخاب پستانک ، پستانک های ساخته شده از مواد غیر بادوام که می توانند به سرعت بشکنند را نباید ترجیح داد.

آیا پستانک از ساختار دندان استفاده می کند؟

استفاده از پستانک توسط بسیاری از مادران ترجیح داده می شود. استفاده از پستانک یکی از روش های ترجیح داده شده توسط مادران برای تسهیل انتقال به خواب و آرامش کودک در نوزادانی که دارای رفلکس های فوق العاده قوی مکیدن هستند. با این حال ، بحث های زیادی در مورد مضر بودن یا نه استفاده از پستانک وجود دارد.کلینیک دندانپزشکی شهریار

در حالی که برخی از متخصصان استدلال می کنند که استفاده از پستانک مضر نیست ، اما برخی از متخصصان بر آسیب های پستانک تأکید می کنند. اما استفاده از پستانک با انتخاب صحیح در بازه زمانی مناسب به طور کلی مورد تایید متخصصان است.

وقتی نوبت به استفاده از پستانک می رسد ، همه مادران درمورد این که پستانک ساختار دندان کودک را خراب می کند ، دچار یک معضل هستند. نوزادان هنگام مکیدن پستانک ، دندانهای جلویی خود را با زبان به جلو فشار می دهند. در نتیجه این حرکت ، دندان های جلو و بالا به جلو حرکت می کنند ، در حالی که دندان های پایین به عقب حرکت می کنند. کودک هر چه بیشتر پستانک را بمکد ، فاصله بین فک های قدامی و خلفی بیشتر است. بنابراین ، استفاده از پستانک در نوزادان باید حداکثر در 2 سالگی پایان یابد.

در نوزادانی که استفاده از پستانک را قبل از 2 سالگی متوقف می کنند ، فاصله بین فک های قدامی و خلفی به طور خودکار بسته می شود. اما اگر استفاده از پستانک بعد از 2 سالگی ادامه داشته باشد و تا 4/3 سالگی ادامه داشته باشد ، در این مرحله فاصله فک قدامی و خلفی به طور دائمی افزایش می یابد و ممکن است آسیب زیادی به دندان های کودک وارد کند. در نتیجه این وضعیت ، دندان های فوقانی کودک شکل V می گیرند و ساختاری مخدوش دارند.

آردینی اوخو
چهارشنبه 2 تیر 1400
بؤلوملر :