https://robertmbrownedds.com/wp-content/uploads/2021/01/Does-Your-Toothache-Mean-It-Is-Time-For-Root-Canal-Therapy-1536x1025.jpeg

دندان درد فقط به معنای پوسیدگی دندان نیست

دندان درد معمولاً به دلیل پوسیدگی دندان ایجاد می شود ، گاهی اوقات ممکن است دندان درد ناشی از پوسیدگی دندان نباشد ، اما ممکن است شرایط جدی تری نیز داشته باشد. دلایل دندان درد ؛

 

دندان قروچه

 

دندان قروچه حرکاتی پیش عملکردی است که به دلیل ساییدن یا فشردن دندان اتفاق می افتد. این حرکات باعث ساییدگی مینای دندان ، ترک خوردگی ، شکستگی دندان و همچنین پر شدن و پروتز و لرزیدن دندان می شود. مشکل دیگر اختلالات مفصل گیجگاهی فکی است. درد ناگهانی و شدید در هنگام گاز گرفتن و جویدن ، شکستگی دندان ، درد خفیف در بیش از یک دندان به دلیل فشار در هنگام دندان قروچه مشاهده می شود.

 

بیدار شدن با سردرد ، درد غیرقابل توضیح صورت و فک از دیگر علائم دندان قروچه است.

 

دندان های عقل تحت تأثیر

 

دندان های عقل ممکن است به دلیل باریک بودن قوس فک از حالت رویش خارج شده و به طور کامل یا جزئی تحت تأثیر قرار گیرند. با فشار آوردن به دندانهای مجاور در هنگام رویش می تواند باعث پوسیدگی و بیماری لثه شود. علاوه بر این ، در صورت آلودگی ، بافت های اطراف متورم می شوند و باعث درد در دندان مجاور ، گوش و صورت می شوند.

 

 

 

حساسیت دندان

 

با استفاده از مسواک سخت ، مسواک زدن دندان های سخت یا دندان قروچه می تواند به مینای دندان آسیب برساند. به دلیل بیماری لثه ، با کشیدن لثه می توان سطح ریشه را باز کرد. همه اینها می تواند باعث قرار گرفتن انتهای عصب شود و در نتیجه باعث درد در غذاهای سرد و گرم می شود.

 


بیماری های لثه

 

علاوه بر پوسیدگی دندان ، دیگر مشکلات شایع دهان ، التهاب لثه و پریودنتیت است که عفونت های باکتریایی هستند. بیماری های لثه معمولاً دردناک نیستند ، اما هنگام جویدن باعث ناراحتی می شوند.

 

لثه به ضربه حساس است ، مواردی مانند استفاده از برس سفت ، مسواک زدن سخت یا پوسته سخت نان می تواند به راحتی لثه را آسیب برساند و درد ایجاد شود.

 

التهاب لثه نکروزان کننده و پریودنتیت عفونتهای حاد لثه غیرمعمول است. این اغلب با مشکلات سیستمیک بهداشتی مانند استرس یا ایدز اتفاق می افتد. این بیماری با زخم های دردناک و خونریزی در لبه لثه مشخص می شود.

 

یکی دیگر از عفونت های حاد و دردناک لثه ، ژنژیوستوماتیت هرپسی است. این ویروس هرپس سیمپلکس است که باعث تبخال نیز می شود. تاول های متعددی به اندازه سر سوزن و پر از مایعات تشکیل می شود که در اثر ترکیدن منجر به زخم های نامنظم لبه دار و دردناک می شود. باز هم ، آبسه های لثه ، آفت و سندرم بهجت از دلایل ایجاد درد هستند.


اگر حتی اگر نمی توانید حفره داشته باشید درد دارید ، باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید تا این مشکل را برطرف کرده و از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کنید.

چهارشنبه 16 تیر 1400
بؤلوملر :