دانستنی های پزشکی

برای ساخت پروتز ثابت به چند ایمپلنت نیاز است؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.excell-sante.com/wp-content/uploads/2019/08/d3f47f325d_50146762_implant-dentaire.jpg

برای ساخت پروتز ثابت به چند ایمپلنت نیاز است؟

 

 

در دهان کاملاً بی دندان: اگر دندان های 20 ساله را کنار بگذاریم ، 28 دندان سالم در دهان کاملا سالم وجود دارد. با این حال ، کاشت برای تمام دندانهای از دست رفته لازم نیست. هنگام برنامه ریزی پروتز ثابت در دهان کاملاً بی دندان ، فک پایین را جداگانه و فک بالا را جداگانه در نظر می گیریم. استخوان فک بالا ما از فک پایین نرم و اسفنجی است. هنگامی که ایمپلنت با استخوان فک بالا جوش می خورد ، ساختار بسیار مقاوم به اندازه استخوان فک پایین ایجاد نمی شود. بنابراین ، ما همیشه به کاشت بیشتری در فک بالا احتیاج داریم.

 

برای ساخت پروتزهای ثابت در دهان کاملا بی دندان به 7-10 ایمپلنت در فک بالا نیاز داریم. در فک پایین ، 5-7 ایمپلنت مقاومت و ظرفیت حمل مورد نظر ما را فراهم می کند. در بسیاری از موارد ، 8 ایمپلنت در فک بالا و 6 کاشت در فک پایین قرار می گیرد. بسته به اندازه ساختار دهان و فک ، پروتز متشکل از 26 تا 28 دندان برای کل کاشت فک روی ایمپلنت ساخته می شود.

 

تفاوت در تعداد ایمپلنت ها بسته به شرایط استخوانی فرد متفاوت است. طول استخوان ، عرض ، کیفیت استخوان ، افتادگی سینوس و عوامل مشابه باعث افزایش یا کاهش تعداد کاشت در کل درمان کاشت فک می شود.

 

در برخی موارد که استخوان فک از کیفیت کافی برخوردار نیست ، در درمان بی حسی کامل ، می توان 4 ایمپلنت خاص این سیستم را در زاویه ای با سیستم به نام "همه روی چهار" برای فک پایین قرار داد ، و پروتز و پوشش های ثابت ساخته می شود باز هم ، در برخی موارد که کیفیت استخوان فک ناکافی است ، می توان دو ایمپلنت را در فک های کاملا بی دندانی قرار داد و می توان پروتز متحرک ترکیبی با میله را اعمال کرد. به لطف فن آوری های جدید ، کاشت را می توان با موفقیت در بسیاری از موارد که قبل از آن کاشت انجام نمی شود ، انجام داد. می توانید در این مورد با ما مشورت کنید.

 

برای یک پروتز ثابت دهانی کاملاً بدون دندان ، می توان تعداد دقیق کاشت هایی که باید انجام شود را پس از عکس برداری پانوراما و معاینه دقیق مشخص کرد. در مواردی که نمی توان داده های کافی برای برنامه ریزی به دست آورد ، می توان بعد از توموگرافی برنامه ریزی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید یا برای معاینه پزشکی وقت بگیرید.

 

بی دندانی منطقه ای: در بی دندانی منطقه ای ، تعداد دندانهایی که باید در منطقه مربوطه ساخته شوند ، مورد به مورد متفاوت است. وضعیت ساختار استخوان فک و موقعیت دندانهای سالم اصلی ترین عواملی هستند که تعداد و محل کاشت را تعیین می کنند. باز هم ، نوع پروتز درخواستی ممکن است بر تعداد و موقعیت ایمپلنت های ساخته شده تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، می توان سه ایمپلنت را در ناحیه ای که 4 دندان وجود ندارد قرار داد ، یا ممکن است دو ایمپلنت کافی باشد. بعد از عکسبرداری با اشعه ایکس و بررسی می توان تعداد و محل کاشت را به روشی سالم تعیین کرد.

 

در موارد بی دندانی کامل در فک بالا و فک پایین ، تمام موارد بی دندانی دهان معتبر است.

 

فقدان تک دندان: در مناطقی که فقط یک دندان وجود دارد ، معمولاً مناسب ترین راه حل قرار دادن ایمپلنت در ناحیه مورد نظر به جای ساختن پل سه گانه با ساییدن دندانهای مجاور است. در مواردی که کیفیت استخوان کافی نیست ، می توان با ایجاد تقویت لازم ، برنامه را تکمیل کرد. با گذشت سالها در مناطقی که حفره دندان وجود دارد ، ممکن است دندانهای همسایه به این ناحیه بلغزانند و شکاف دندان را باریک کنند و در این حالت نمی توان دندان پیچ شده را روی این ناحیه قرار داد. بکارگیری این روش اندکی پس از از دست دادن دندان هم این خطر را کاهش می دهد و هم از ریزش استخوان در ناحیه بدون دندان به طور چشمگیری جلوگیری می کند.

آردینی اوخو
چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

لبخندهای جعلی فیلتر شده بر اعتماد به نفس در زندگی واقعی تأثیر می گذارد!

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.theladders.com/wp-content/uploads/fake_smile_190410.jpg

لبخندهای جعلی فیلتر شده بر اعتماد به نفس در زندگی واقعی تأثیر می گذارد!

رسانه های اجتماعی می توانند تأثیرات مثبت بسیاری بر زندگی افراد داشته باشند ، اما دارای قدرت منفی زیادی نیز هستند. این می تواند منجر به اختلالات رفتاری شود که منجر به مبتلایان به افسردگی یا حتی خودکشی شود.

 

بنابراین ، دیگر تعجب آور نیست که ببینیم کاربران شبکه های اجتماعی چگونه تصاویر خود را تحت تأثیر قرار می دهند و سعی می کنند تصاویر خود را تغییر دهند. بسترهای رسانه اجتماعی بیشتر توسط جوانان ترجیح داده می شوند.

 

در سال های گذشته ، هنگامی که برخی از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی فیلترهای خاصی را ممنوع کردند ، هدف آن کاهش این تأثیر بر جوانان بود. این فیلترها با هدف تقلید از تأثیرات جراحی پلاستیک برای جلوگیری از ترغیب مردم به دیدن خود به عنوان افرادی که دارای نقص و نیاز به اصلاح جراحی هستند ، ممنوع است. اگرچه این یک گام مثبت بود ، اما تلاش برای بررسی فیلترهای دندانپزشکی زیبایی کاملاً کم بود.

 

امروزه فرهنگ اینستاگرام و سلفی گرایش های بی شماری را آغاز کرده و شکل داده است که شاید رایج ترین آن لبخند کامل باشد.

 

تصاویر بی شماری از آن لبخندهای عظیم ، فوق العاده صاف و سفید پیدا می کنیم که اغلب در فیدهای اینستاگرام با آنها روبرو می شویم.

 

در گذشته ، وقتی مردم لبخندی را که می خواستند با نشان دادن دندان های یک فرد مشهور داشته باشند ، تقسیم می کردند (که به نظر ما خیلی درست نیست. طراحی لبخند باید کاملاً شخصی طراحی شود ، ویژگی های صورت باید با رنگ پوست سازگار باشد) و ساختار لب) ، اکنون آنها می خواهند مانند یک نسخه فیلتر شده از خود به نظر برسند: دندان ها بسیار بزرگ ، بسیار سفید و بسیار صاف هستند ...

 کلینیک دندانپزشکی خوب

توانایی دستکاری تصاویر در اینستاگرام از طریق استفاده از فیلترهای به اصطلاح "زیبا" یا برنامه های ویرایش عکس مانند FaceTune دستیابی به استاندارد را در خود برنامه تعیین کرده است.

 

کارشناسان می گویند عادی سازی ظاهری کاملاً عالی و بسیار زیبا مانند لبخند در شبکه های اجتماعی فقط به افزایش توانایی فرد در عدم رضایت از خودش منجر می شود. لازم به یادآوری است که هیچ راهی برای دستیابی به این استانداردها بدون توسل به افراط و تفریط وجود ندارد و تأثیر این تصاویر معمولاً فقط در شبکه های اجتماعی و ناخودآگاه شما است.

 کلینیک دندانپزشکی خوب

عادی سازی زیبایی فوق العاده فقط به افزایش ظرفیت نارضایتی منجر می شود.

 

با استفاده از این برنامه ها ، کاربران می توانند به روش های غیر واقعی به ابزارهای آسان برای سفید یا تغییر شکل دندان های خود دسترسی پیدا کنند. از آنجا که بسیار بصری است ، تنها کامل ترین و دلنشین ترین تصاویر نشان داده می شود. زندگی واقعی چطور؟

 

سلفی های با اعتماد به نفس کم و کیت های استفاده از خانه در خانه های سفید غیرقانونی

 

هنگامی که تمایل به داشتن لبخندی کامل بسیار شدید است ، حتی فیلترهای FaceTune یا Instagram نمی توانند خواسته های شما را برآورده کنند ، دو راه وجود دارد: مراجعه به دندانپزشک یا در عوض درمان دندان های خود با یک محصول سفید کننده غیرقانونی ، که گزینه دوم است ، جدی است ، که هرگز نباید انجام شود. این یک جاده خطرناک با عواقب مضر است.

 

دندانپزشکان می توانند از شبکه های اجتماعی برای ارتباط و تأثیرگذاری بر مردم استفاده کنند.

 

با وجود روندهای نگران کننده و تمام فیلترهای غیر واقعی ، اینستاگرام همچنین به عنوان یک منبع عالی هم برای آموزش و هم برای ارتباطات مفید است. از این گذشته ، فقط افراد نفوذگر و افراد مشهور نیستند که سرنخ می دهند. بسیاری از دندانپزشکان نیز به طور قابل توجهی در این زمینه نقش دارند.

 

در گذشته ، اگر کسی مشاوره می خواست ، از دوستان خود می پرسید که دندانپزشک خانواده کیست و به نزد آنها می رود. اما اکنون ، اینستاگرام همه ما را با متخصصان مرتبط می کند. اکنون ، دندانپزشکان می توانند مشتریانی را که از طریق سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به آنها می رسند آموزش دهند و آنها را در مسیر درست هدایت کنند. روشی آسان برای آموزش و اشتراک دانش.

 

در حالی که در گذشته بیماران محدود به دندانپزشک در منطقه خود بودند ، اکنون بیماران می توانند به راحتی و با ارسال پیام مستقیم یا ارسال نظر به دندانپزشک اطلاعات را دریافت کنند.

 

همچنین به افراد کمک می کند تا از شغل دندانپزشک بینش کرده و دیگران را براساس تجربیات خود معاینه کنند. این آموزش در مورد هزینه برخی روشها ، شکل ظاهری آنها و مدت زمان انجام آنها را تشویق می کند.

 

مزایای رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری آموزشی هم برای پزشکان و هم برای بیماران بی نظیر است و به دندانپزشکان این فرصت را می دهد تا کاربران را در مورد بهداشت دهان و دندان و ایجاد رابطه آگاه کنند. آسیب های روانی و جسمی به هیچ وجه محدود به رشته دندانپزشکی زیبایی نیست. با افزایش مثبت بدن و پست های فیلتر نشده ، می توان امیدوار بود که مردم جرات لبخند زدن بدون شرمندگی را داشته باشند.

آردینی اوخو
یکشنبه 26 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

اوه! دندان من شکسته!

0 گؤروش
یازار:‌

https://emergencydentistperth-2i09v4zdrcmtpsrxer.stackpathdns.com/wp-content/uploads/2020/05/broken-tooth-2.jpg

اوه! دندان من شکسته!

شکستگی دندان وضعیتی بسیار آسیب زاست ، اما اقدام سریع و مراجعه به دندانپزشک آسیب های زیبایی را اصلاح می کند و به جلوگیری از مشکلات طولانی مدت کمک می کند. شکستگی دندان می تواند به دلیل ضربات شدید ، پوسیدگی های بزرگ یا مشکلات دندانی مانند از بین رفتن پر شدن دندان ، مانند مواردی که در تصادفات رانندگی یا ورزش رخ می دهد ، رخ دهد. صرف نظر از علت ، بسته به میزان شکستگی دندان ، مراجعه سریع به دندانپزشک یا در اسرع وقت مورد نیاز است.

 کلینیک دندانپزشکی شهریار

وقتی دندان شکسته چه اتفاقی می افتد؟

 

یک دندان شکسته می تواند از مینای دندان سخت تا شکستن کامل ناحیه ای در سطح خارجی آن ، در معرض قرار دادن عاج و پالپ باشد. از دست دادن مینا ممکن است باعث درد نشود ، زیرا در مینای دندان اعصاب یا عروق خونی وجود ندارد. با این حال ، هنگامی که عاج یا پالپ در معرض هوا قرار می گیرد ، دندان اغلب درد می کند. باکتریها می توانند به مرور زمان پالپ در معرض را آلوده کرده و باعث درد بیشتر ، تغییر رنگ مینای دندان باقیمانده و حساسیت به تغییرات دما شوند. عاج یا پالپ در معرض آن باشد یا نباشد ، ممکن است دردی در اثر آسیب دیدگی دندان شکسته شود.

 

وقتی دندان شما شکسته است باید چه کار کنید؟

 

متخصصان توصیه می کنند از غذاهای سفت و سخت و جلوگیری از پوشاندن لبه های تیز دندان باقیمانده دندان با موم دندان برای محافظت از لثه ها استفاده کنید.

 

گاهی اوقات ، شکستگی دندان تنها اثر آسیب دهان نیست. کارشناسان هشدار می دهند که ضربه شدید می تواند فک را نیز بشکند. اگر در حین بستن دهان قادر به جمع کردن دندان های بالا و پایین نیستید ، سریعاً به دندانپزشک مراجعه کنید یا به اورژانس مراجعه کنید.

 

تکه های شکسته را جمع کرده و برای حمل به دندانپزشک در ظرف خشک و تمیز قرار دهید.

 

دندان باقیمانده را با آب ولرم بشویید تا آلودگی ها و بقایای آن پاک شود.

 

اگر جراحتی دندان را شکسته است ، برای جلوگیری از تورم ، کمپرس سرد را روی ناحیه قرار دهید.

 

برای تعیین وقت قبلی با دندانپزشک تماس بگیرید. اگر عاج زرد یا خمیر قرمز و شفاف مشاهده کردید ، بلافاصله به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

بعد چه اتفاقی می افتد

 کلینیک دندانپزشکی شهریار

درمان صحیح دندان شکسته به میزان آسیب دیدگی بستگی دارد. پالپ دندان که به باکتری آلوده شده است ، با گذشت زمان از بین می رود. باید در روش کانال برداشته شود و با پر کردن پلاستیک جایگزین شود. دندانپزشکان گاهی منتظر می مانند که آیا پالپ آلوده است یا خیر ، در این صورت ممکن است یک تاج موقت بر روی دندان شکسته قرار گیرد. اگر پالپ آلوده نباشد اما قطعه بزرگی از دندان از بین رفته باشد ، تاج ظاهر زیبایی دندان را بازیابی می کند. معمولاً وقتی دندان شکسته شود که ناحیه کوچکی شکسته باشد ، می توان دندان را ترمیم کرد.

 

اقدامات احتیاطی مانند محافظ های ورزشی دهان از شکستن دندان جلوگیری می کند ، اما گاهی اوقات تصادفات ممکن است اتفاق بیفتد. هنگامی که دندان شکسته می شود ، رعایت چند مرحله ساده می تواند به دندانپزشکان کمک کند تا بهترین درمان ممکن را انجام دهند.

 

درمان های دندان شکسته

 

بسته به شدت آسیب دیدگی ، روش های مختلفی وجود دارد که دندانپزشک می تواند برای درمان شکستگی دندان انتخاب کند. برخی از گزینه هایی که دندانپزشک می تواند در نظر بگیرد عبارتند از:

 

پرکردن دندان - اگر فقط قسمت کوچکی از دندان شما شکسته باشد ، معمولاً پرکردن دندان برای ترمیم آسیب کافی است. سوراخ با رزین کامپوزیتی پر می شود که دندان را سخت و محافظت می کند.

 

تاج دندان - وقتی قسمت بزرگتری از دندان شکسته شود ، پر کردن ساختار دندان با پر کردن دندان کافی نیست. در چنین مواردی برای محافظت از اعصاب حساس زیر آن از تاج دندان استفاده می شود.

 

کانال ریشه - در برخی موارد ، پالپ با شکستن دندان آلوده می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، دندانپزشک شما قبل از قرار دادن تاج دندان روی دندان ، درمان کانال ریشه را برای پاک کردن عفونت انجام می دهد.

 

روکش های دندان - اگر دندان شکسته جلوی دهان باشد یا در یک نقطه کاملاً قابل مشاهده دیگر باشد ، روکش پرسلن گزینه ای عالی برای بازگرداندن لبخند شماست.

 

ایمپلنت دندانی - ایمپلنت های دندانی به سرعت ، به عنوان گزینه ای مناسب برای جایگزینی دندان از دست رفته در هنگام ظاهر ، احساس و حرکت دقیقاً مانند دندان های طبیعی در می آیند. اگر دندان شما کاملاً از بین رفته یا نیاز به کشیدن آن است ، کاشت دندان یک گزینه درمانی عالی است. با دندانپزشک خود در مورد خطرات احتمالی کاشت دندان صحبت کنید

 

Dental Bridge - گزینه دیگر برای بیمارانی که به دلیل آسیب دیدگی نیاز به کشیدن دندان دارند ، بریج دندان است. این شامل استفاده از دو دندان پایه برای اتصال دندان یا دندان کاذب برای پر کردن شکاف ایجاد شده در اثر از دست دادن دندان ها یا دندان ها است.

 

باز هم ، درمان ها از مورد به مورد دیگر متفاوت است و دندانپزشک در مورد بهترین گزینه های موجود در شرایط شما صحبت خواهد کرد. اگر تحت درمان ارتودنسی هستید و بریس های شما شکسته است ، لازم است علاوه بر دندان با متخصص ارتودنسی مشورت کنید.

 

 

 

به یاد داشته باشید ، بهترین کاری که می توانید پس از شکستن یا خرد شدن دندان انجام دهید این است که در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. تصور نکنید که همه چیز خوب است بدون اینکه ابتدا توسط دندانپزشک بررسی شود.

آردینی اوخو
چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

" گلوسیت (بیماری زبان)" با علائم ، علل و گزینه های درمانی

0 گؤروش
یازار:‌

https://facty.mblycdn.com/uploads/fh/2017/03/522494176.jpg

" گلوسیت  (بیماری زبان)" با علائم ، علل و گزینه های درمانی

 

آیا تا به حال زبان شما متورم یا ملتهب شده است و نمی دانید چرا؟ ممکن است مبتلا به گلوسیت باشید که التهاب زبان است. گرچه ممکن است تعجب آور به نظر برسد ، اما گلوسیت به طور کلی یک بیماری خوش خیم و بی خطر است. در اینجا ، علائم ، علل و سایر روشهای درمانی این مشکل رایج را بررسی خواهیم کرد.

 

علائم گلوسیت

 

ممکن است در هیچ کجا ظاهر نشود ، حتی اگر شخصی قبلاً آن را تجربه نکرده باشد. علائم شامل تورم زبان ، قرمزی ، حساسیت به لمس و تغییر رنگ است. اگر زبان بزرگ شود یا جویدن ، صحبت کردن یا بلعیدن آن را دشوار کند ، این وضعیت می تواند مشکلاتی ایجاد کند. زبان متورم همچنین می تواند راه هوایی را مسدود کند. اگر تنفس دشوار می شود یا فکر می کنید تورم افزایش می یابد ، بلافاصله با دندانپزشک یا متخصص پزشکی تماس بگیرید.

 

علل گلوسیت

 

اگرچه این امر تصادفی به نظر می رسد اما دلایل مختلفی برای تورم وجود دارد. دلایل مختلف عبارتند از:

 

کمبودهای مختلف تغذیه ای مانند کمبود آهن یا یک یا چند ویتامین B

 

واکنش آلرژیک به غذا یا دارو

 

عفونت های باکتریایی ، مخمری ، قارچی یا ویروسی

 

ضربه ، مانند سوختگی یا سایش

 

واکنش به خوردن غذای آزار دهنده یا تند

 

زبان جغرافیایی

 

رفلکس اسید

 

دهان خشک

 

گاهی اوقات گلوسیت می تواند ژنتیکی باشد. همچنین می تواند در اثر یک بیماری سیستمیک مانند ریفلاکس اسید ایجاد شود.

 

درمان گلوسیت

 

روش های درمان گلوسیت بسته به علت متفاوت است. اگر گلوسیت ناشی از عفونت باکتریایی ، قارچی یا مخمری باشد ، ممکن است دارو یا دندانپزشک برای تسکین علائم و بهبود عفونت دارویی تجویز کند. پزشک می تواند یک برنامه معمول برای درمان علائم در خانه برای شرایط ویروسی یا ژنتیکی توصیه کند. در غیر این صورت ، دندانپزشک ممکن است به شما پیشنهاد کند که از تغییر رژیم غذایی و غذاهای پرادویه ، الکل و تنباکو خودداری کنید.

 

علائم معمولاً با رعایت بهداشت دهان و دندان بهبود می یابد ، این بدان معناست که روزانه دو بار مسواک با مسواک نرم و خمیر دندانهای حاوی فلوراید بین دندانهای خود با نخ دندان یا دستگاه تمیز کننده بین دندان دیگر تمیز می کنید. دهانشویه ضد التهاب یا تسکین دهنده درد نیز می تواند علائم را تسکین دهد.

 

اگر علائم شما شدید است یا اگر متوجه تغییر رنگ ، اندازه ، بافت یا احساس در زبان خود شدید ، برای ترتیب معاینه با دندانپزشک تماس بگیرید. آنها به احتمال زیاد زبان شما را معاینه می کنند و از شما در مورد سابقه پزشکی شما می پرسند تا ریشه اصلی را بشناسند تا بتوانند یک برنامه درمانی مناسب را پیشنهاد دهند.

 کلینیک دندانپزشکی میرداماد

اگرچه یک زبان ملتهب می تواند ناراحت کننده باشد ، اما گلوسیت معمولاً جای نگرانی ندارد. اگر فکر می کنید علائمی را تجربه می کنید ، برای مراقبت های توصیه شده در منزل با دندانپزشک خود تماس بگیرید و دلایلی را که می تواند منبع ناراحتی شما باشد ، یادداشت کنید. خوشبختانه ، علائم باید با مراقبت از دهان و دندان بسیار عالی منتقل شوند - بنابراین شما می توانید در کمترین زمان به غذا خوردن و لبخند برگردید.

آردینی اوخو
یکشنبه 19 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

بارداری و دوران یائسگی: هورمون ها چگونه بر سلامت دهان و دندان تأثیر می گذارند؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.hillcountryoralsurgery.com/wp-content/uploads/2020/08/shutterstock_316804217-scaled.jpg

بارداری و دوران یائسگی: هورمون ها چگونه بر سلامت دهان و دندان تأثیر می گذارند؟

 

از نوجوانی تا اولین چرخه قاعدگی و بارداری تا یائسگی ، زنان در طول زندگی خود تغییرات هورمونی قابل توجهی را تجربه می کنند. در حالی که برخی از این تغییرات مورد انتظار و قابل درک است ، اما ممکن است بسیاری از خانمها از دانستن اینکه همین انتقال هورمونی چه تاثیری در لثه ها ، دندانها و سلامت کلی دهان آنها دارد ، متعجب شوند.

 

مراحل زندگی هورمونی

 

التهاب لثه یک مسئله تکراری در هر نقطه عطف در زندگی یک زن است. بنابراین ، مهم است که درک اساسی از این وضعیت داشته باشیم. التهاب لثه اولین مرحله از بیماری لثه است که در اثر تجمع بیش از حد پلاک در امتداد خط لثه و روی دندان ایجاد می شود. علائم التهاب لثه شامل لثه های ملتهب (ظاهر قرمز و متورم) ، درد و خونریزی هنگام مسواک زدن و / یا کشیدن نخ دندان است. اگر التهاب لثه بدون درمان مناسب پیشرفت کند ، می تواند منجر به پریودنتیت ، وضعیت جدی تر به دلیل آسیب بافت نرم و استخوان و از دست دادن احتمالی دندان شود. خوشبختانه ، التهاب لثه با مراقبت دندان مناسب در تمام مراحل زندگی هورمونی قابل درمان است.

 

بلوغ

 

بین افزایش شیوع التهاب لثه و افزایش سطح هورمون های جنسی که در دوران بلوغ اتفاق می افتد ارتباط وجود دارد. علاوه بر این ، ممکن است در محلاتی که با بقایای مواد غذایی ، پلاک و رسوبات تارتار تماس دارند ، واکنش بیش از حد رشد گره ای لثه (لثه) وجود داشته باشد. در هنگام مسواک زدن با لثه های قرمز و متورم ، خونریزی به راحتی رخ می دهد.

 

علاوه بر سطح بالای هورمون ، عادت های زندگی در بزرگسالان جوان ، خطر التهاب لثه را افزایش می دهد. نوجوانان نسبت به افراد مسن بیشتر از بریس استفاده می کنند (تمیز کردن کامل نخ دندان و لثه برای تمیز کردن کاملاً دشوار است) و بیشتر نوشیدن و / یا خوردن غذاهای شیرین را بدون مسواک زدن بعدی انجام می دهند. این تجمع پلاک اضافی می تواند زمینه ای برای تولید التهاب لثه باشد.

 

قطعه

 

حساسیت و تغییرات لثه در دوره های قاعدگی متفاوت است ، بطوریکه برخی از زنان در این تغییر هورمونی ماهانه دچار تغییر لثه نمی شوند ، در حالی که زنان دیگر تورم و خونریزی لثه را چند روز قبل از قاعدگی گزارش می کنند. این بیماری لثه به طور معمول با شروع جریان قاعدگی از بین می رود ، اما می توان مراقبت های ویژه ای را برای تسکین معده درد در این مدت انجام داد. باید در نظر داشت که زنانی که از داروهای ضد بارداری استفاده می کنند ، که یک داروی استروئیدی مصنوعی است ، ممکن است در عملکرد سیستم ایمنی بدن کاهش یابد و این ممکن است بر سلامت دهان و دندان فرد تأثیر بگذارد.

 

بارداری

 

التهاب لثه در حدود 60 تا 75 درصد از کل زنان باردار رخ می دهد. هورمون ها در دوران بارداری ممکن است در پاسخ التهابی به مواد تحریک کننده محلی مانند پلاک اغراق کرده و باعث تورم لثه و خونریزی آن در طی این هورمون شدید (و طولانی مدت) شوند.

 

برخی از زنان باردار گزارش می دهند که تغییرات لثه از ماه دوم بارداری آغاز می شود و در ماه هشتم به اوج خود می رسد. دیگران گزارش می دهند که التهاب لثه در سه ماهه سوم پس از شدت یافتن تدریجی آن در طول بارداری ، در بدترین حالت است. التهاب لثه در طی بارداری با افزایش سطح پروژسترون و استروژن در پلاسما شتاب می گیرد. در حالی که این هورمون ها (و شیوع التهاب لثه) در دوره پس از زایمان پس از زایمان کاهش می یابد ، معمولاً لثه ها بلافاصله به حالت قبل از بارداری بر نمی گردند. از همه مهمتر ، بیماری پریودنتال در دوران بارداری می تواند عامل خطر زایمان نوزاد کم وزن (PLBW) زودرس را افزایش دهد.

 

یکی دیگر از موارد نادر بهداشت دهان و دندان به نام تومورهای بارداری (معروف به "epulis gravidarum" یا "گرانولومای بارداری") 10 درصد از زنان باردار را تحت تأثیر قرار می دهد. طبق انجمن دندانپزشکان ترکیه ، "به طور کلاسیک ، تومور بارداری در یک منطقه فرآیند التهابی شروع به توسعه می کند. بهداشت دهان و دندان ضعیف همیشه وجود دارد و اغلب رسوبات پلاک یا تارتار روی دندانهای مجاور ضایعه وجود دارد. لثه به صورت گره ای منبسط می شود و باعث تشکیل توده بالینی می شود. "در حالی که ضایعه به طور معمول در دوره پس از زایمان کوچک یا ناپدید می شود ، زنان باید برای تشخیص و درمان به پزشک و دندانپزشک خود مراجعه کنند.

 

یائسگی

 

دوره یائسگی به طور متوسط ​​از حدود 47 سالگی آغاز می شود. بیشتر زنان در ترکیه تقریباً در سن 51 سالگی یائسگی می کنند. زنانی که سیگار می کشند یا کمتر از حد متوسط ​​هستند ممکن است یائسگی زودتر را تجربه کنند.

 

در حالی که گرگرفتگی و تعریق شبانه رایج ترین علائم یائسگی است ، بسیاری از خانم ها با این تغییرات هورمونی ناراحتی دهانی را تجربه می کنند. علائم از خشکی دهان و احساس سوزش تا درک چشایی است. لثه ها ممکن است خشک و براق به نظر برسند ، می توانند تغییر رنگ دهند (از رنگ پریده به قرمز) و به راحتی خونریزی کنند. در حالی که خشکی دهان با افزایش سن بیشتر اتفاق می افتد و به دلیل داروهای تجویز شده در دوران یائسگی ، زخم های دهان ایجاد می شود بیماری لثه می تواند باعث پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و بوی بد دهان شود.

 

تغییرات هورمونی طبیعی که زنان پیر را در دوره یائسگی قرار می دهد ، می تواند بر استخوان ها و پوکی استخوان تأثیر بگذارد. از دست دادن استخوان ، به ویژه در فک ، می تواند باعث از بین رفتن دندان شود. عقب رفتن لثه می تواند نشانه از دست دادن استخوان در استخوان فک باشد. عقب رفتن لثه ها نیز بیشتر سطح دندان را در معرض پوسیدگی احتمالی دندان قرار می دهد. "

 

درمان بیماری لثه در طی تغییرات هورمونی

 

اگر مشکل اولیه برطرف نشود ، تغییرات هورمونی می تواند لثه و دندان را در معرض عفونت قرار دهد. پیشگیری از بیماری لثه با رعایت بهداشت دهان و دندان شروع می شود. زنان باید یک روال ثابت و مشخص ایجاد کنند که شامل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بعد از هر وعده غذایی (از جمله میان وعده ها) ، تعویض مسواک حداقل هر 3-4 ماه و مراجعه به دندانپزشک هر 6 ماه باشد. زنان باید در مورد هرگونه مشکل لثه و دندان با دندانپزشک خود و همچنین هرگونه تغییر در سلامتی (مانند انتقال چرخه زندگی) که ممکن است در بین ویزیت ها اتفاق افتاده باشد ، صحبت کنند.

 

زنان می توانند از محصولات مراقبت از دهان و دندان بدون الکل استفاده کنند ، زیرا لثه ها در اوج رسیدن دوره های هورمونی می توانند حساس باشند.


آردینی اوخو
چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

لبخند هالیوودی چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/R6a85cc33147f0a1bbf01d5c2da264eb8?rik=h4ptA8lBKl3h6w&pid=ImgRaw

لبخند هالیوودی چیست؟

آیا تا به حال آرزو داشته اید که یک لبخند سفید روشن مانند یک فرد مشهور روی فرش قرمز داشته باشید؟ دندان های ما ممکن است به طور طبیعی مایل به زرد باشد ، اما شما هیچ وقت در فیلم ها یا در آن تبلیغات خمیر دندان های براق متوجه این موضوع نخواهید شد. لبخندهای سفید مرواریدی که در تلویزیون می بینید ، نتیجه طراحی کامل دندان است که معمولاً با عنوان لبخند هالیوود شناخته می شود. اگر لبخند سفیدتر و روشن تری می خواهید ، نگاهی به مقاله ما بیندازید ...

 

طراحی لبخند هالیوودی چیست؟

 

طراحی لبخند هالیوود شامل اقدامات زیبایی برای بدست آوردن شکل ، رنگ و اندازه مناسب دندان است که کاملاً متناسب با دهان شماست. رایج ترین روش زیبایی روکش های ظریف سرامیکی است که برای پوشاندن سطح دندان های شما طراحی شده است.

 

هر لبخند مخصوصاً متناسب با ویژگیهای منحصر به فرد صورت شما طراحی شده و لبخندی شایسته یک ستاره ایجاد می کند!

 

پوشش های سرامیکی ضد لک هستند و برای موارد زیر استفاده می شوند:

 

بستن فاصله بین دندان ها

 

دندانها به درستی تراز نشده اند

 

ترمیم دندانهای فرسوده یا بریده شده

 

برای رفع لکه بینی دائمی دندان ها به دلیل نقص مینای دندان که با روش های سفید کردن برطرف نمی شود.

 

روکش های پرسلن که به دوام و استحکام خود معروف هستند ، یکی از قابل اعتمادترین و زیبایی آورترین درمان های زیبایی دندان برای دستیابی به لبخند بی عیب و نقص هالیوود است.

 https://th.bing.com/th/id/Rac855529d5abfa82d2942ed47b0f5b97?rik=0BiK8LOn1vwvcQ&pid=ImgRaw

در طراحی لبخند هالیوود چه اقداماتی انجام می شود؟

 

کل مراحل دریافت طراحی لبخند هالیوود معمولاً نیاز به 2-3 بار مراجعه به دندانپزشکی دارد و این در طی یک هفته پخش می شود.

 

مرحله 1 - مشاوره و ارزیابی لبخند

 

در طی مشاوره و ارزیابی لبخند ، دندانپزشکان زیبایی ما دندان های شما را بررسی می کنند تا تشخیص دهند که آیا روکش های پرسلن گزینه مناسبی برای شماست یا خیر و یا دامنه کامل روش طراحی لبخند "Hollywood" را توضیح می دهند.

 لمینت با قیمت مناسب

در این مشاوره شما در مورد شکل ، طول ، عرض و رنگ ترجیحی دندان های جدید خود صحبت خواهید کرد. این فرصتی برای بیماران است تا نتایج و انتظارات مورد نظر خود را پیش بینی کنند.

 

دندانپزشک ما همچنان از دهان بیمار برداشت و عکس می گیرد ، که برای ایجاد پوشش های موقتی برای قرار دوم و پیش نمایش طراحی لبخند دیجیتال از آرایش لبخند جدید "Hollywood" شما استفاده می شود.

 

این کار برای اطمینان از رضایت 100٪ بیماران جدیدشان از لبخندهای جدید قبل از ارتکاب انجام می شود.

 لمینت با قیمت مناسب

مرحله 2 - پیش نمایش و اعمال لبخند دیجیتال

 

با استفاده از آزمایشگاه خود در کلینیک ، ما یک سری پوشش موقت ایجاد می کنیم ، بر اساس نیازهای اولیه مشاوره ، آماده برای استفاده در صورت ادامه بیمار با این طرح. پیش نمایش طراحی لبخند دیجیتال نیز به بیمار نشان داده می شود.

 

دندانپزشکان زیبایی ما با برداشتن یک مینای دندان بسیار نازک (نیم میلی متر) شروع به کار بر روی دندان های بیماران می کنند تا جایی برای روکش های موقتی ایجاد شود. بسته به بیمار ممکن است از بی حسی موضعی استفاده شود.

 

پس از اتمام فرآیند برداشتن ، یک قالب جدید از دندان های شما گرفته می شود و به آزمایشگاه داخلی ما ارسال می شود ، جایی که روکش های دائمی پرسلان طراحی و ایجاد می شود.

 

مرحله 3 - قرار دادن دائمی

 

در سومین و آخرین بازدید شما ، صفحات سرامیکی شما قرار داده می شود.

 

دندانپزشک زیبایی ما برای ارزیابی ونیر روی دندانهای شما قرار می دهد و برای اطمینان از تناسب کامل نیاز به برش یا تعویض دارد.

 

هنگامی که روکش های شما کاملاً جا افتاد ، دندان های شما تمیز و صیقل داده می شوند ، و روکش های شما به طور دائمی در جای خود چسبانده می شوند. یک چسب دندانپزشکی با کیفیت بالا به هر روکش زده می شود و سپس بر روی دندانهای شما قرار می گیرد. پس از قرار دادن ، دندانپزشک زیبایی ما از یک نور مخصوص در هر روکش برای بهبود چسب دندان استفاده می کند.

 

هنگامی که تمام پوست های شما در جای خود قرار گرفتند ، نیش شما ارزیابی می شود و اکنون لبخند هالیوودی خود را خواهید داشت!

 

مرحله 4 - پیگیری

 

قرار ملاقات بعدی چند هفته بعد از عمل برای اطمینان از کامل بودن شرایط لازم است. ما دهان ، لثه و روکش های سرامیکی بیمار را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم همه چیز چگونه قرار گرفته و چگونه به یکدیگر واکنش نشان می دهد. اگر همه چیز خوب باشد ، شما رسماً طرح لبخند "هالیوود" را به اتمام رسانده اید!

آردینی اوخو
شنبه 11 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

دندان مصنوعی را با پیری مرتبط نکنید!

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.inhomedentures.ca/wp-content/uploads/2018/02/IMG_2309_preview.jpg

دندان مصنوعی را با پیری مرتبط نکنید!

آسیب های از دست دادن دندان می تواند افراد در هر سنی را تحت تأثیر قرار دهد. اگر به دلیل از دست دادن دندان هایتان لبخندهایی ایجاد کرده اید یا نیاز به جایگزینی تمام دندان ها دارید ، پروتزها می توانند گزینه ای برای بررسی باشند.

 

اگر پروتزهای مصنوعی را با افراد مسن مرتبط می کنید ، ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که بسیاری از جوانان نیز از پروتزهای کامل یا جزئی استفاده می کنند. این به این دلیل است که پروتزهای مدرن نسبت به نسل های گذشته طبیعی تر به نظر می رسند ، بسیاری از مردم حتی متوجه آن نمی شوند.

اگر مطمئن نیستید که دندان مصنوعی برای شما مناسب است ، می توانید با دندانپزشک خود صحبت کنید تا از مزایا و معایب دندان مصنوعی و سایر پروتزهای دندانی مطلع شوید.

 

چه موقع باید دندان مصنوعی بگیرم؟

 

اگر دندان هایتان کم است و یا لازم است دندان های خود را بیرون بیاورید ، دندانپزشک توصیه می کند آنها را جایگزین کنید. شکاف های موجود در لبخند باعث می شود که افراد نسبت به شکل ظاهری خودآگاهی داشته باشند ، اما دلایل بیشتری برای تغییر دندان در مقایسه با ظاهر آن وجود دارد.

 کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

فقدان دندان همچنین می تواند خوردن برخی غذاها را دشوار کند یا بر گفتار تأثیر بگذارد. دندان های سالم که دیگر از یک طرف یا هر دو طرف پشتیبانی نمی شوند نیز می توانند با گذشت زمان به داخل حفره خم شوند و کج شوند و مسواک زدن دندان ها و نخ دندان را دشوار کنند. اگر تعداد زیادی دندان از دست دهید ، صورت و فک شما مقداری از حمایت را از دست می دهد که باعث افتادگی عضلات صورت می شود.

 

دندان مصنوعی فقط یکی از گزینه های موجود برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته است. دندانپزشک شما همچنین ممکن است گزینه های دیگری مانند پل های دندان یا کاشت دندان را ارائه دهد.

 

انواع مختلف پروتز کدامند؟

 

پروتزهای دندانی می توانند جایگزین یک دندان ، چند دندان پشت سر هم یا یک قوس کامل دندان شوند. سه نوع پروتز رایج عبارتند از:

 

پروتزهای جزئی - یک دندان یا چند دندان متصل شده با کلیپس به دندان های سالم در دو طرف را جایگزین کنید

 کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

دندان مصنوعی کامل - فک بالا و پایین را که با مکش به لثه یا سقف دهان متصل است جایگزین کنید

 

پروتزهای حفظ شده ایمپلنت - پروتزهای کامل یا جزئی که توسط یک یا چند ایمپلنت دندان در فک پشتیبانی می شوند

 

پروتزهای دندانی معمولاً از اکریلیک ساخته می شوند که به گونه ای هستند که ممکن است به دندانهای طبیعی نزدیک باشند. دندانپزشک شما می تواند رنگ دندانهای مصنوعی جزئی را با بقیه دندانهای شما مطابقت دهد یا می توانید سایه دلخواه را برای دندانهای مصنوعی کامل انتخاب کنید.

 

آیا دندان های مصنوعی باعث پیرتر شدن من می شوند؟

 

پروتزهای با کیفیت بالا بعضی اوقات از دندان های واقعی قابل تشخیص نیستند ، بنابراین ممکن است مردم از پوشیدن آنها مطلع نشوند. با این حال ، می توانند نسبت به تاج ها یا پل های ساخته شده از پرسلن که دارای خواصی مشابه مینای دندان هستند ، قانع کننده نباشند.

 

استفاده نکردن از دندان مصنوعی و ایجاد شکاف در لبخند می تواند پیرتر به نظر برسد ، خصوصاً اگر دندان های زیادی از دست رفته دارید. این می تواند باعث شود لب ها ، گونه ها و عضلات صورت پشتیبانی خود را از دست بدهند و منجر به پیری زودرس شود.

 

به منظور ایجاد طبیعی ترین ظاهر و راحتی ، پروتزها باید به طور خاص متناسب با دهان شما ساخته شوند. پروتزهای دندانی مانند دندان ها ممکن است به مرور فرسوده شده یا آسیب ببینند ، بنابراین در صورت نیاز به تعویض ، ترمیم یا اتصال مجدد پروتزهای دندانپزشکی باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

پروتزها چگونه ساخته می شوند؟

 

اگر دندان مصنوعی را انتخاب کنید ، دندانپزشک دهان شما را اندازه گیری می کند و آنها را به آزمایشگاهی می فرستد که در آن پروتزهای سفارشی شما تولید می شود. وقتی دندان مصنوعی شما آماده شد ، دندانپزشک به شما نشان می دهد که چگونه آن را بپوشید و از بین ببرید و بررسی کنید که به درستی نصب شده است.

 

اگر لازم است ابتدا دندان بکشید یا مشکل بهداشت دهان و دندان مانند بیماری لثه دارید ، توصیه می شود قبل از اندازه گیری صبر کنید تا لثه های شما خوب شوند ، در غیر این صورت پروتزهای شما به درستی جا نمی شوند. اگر فوراً به دندان مصنوعی نیاز دارید ، ممکن است دندانپزشک دندان مصنوعی اورژانسی نصب کند ، اما ممکن است لازم باشد در ویزیت های بعدی این دندانها تنظیم شوند.

 

چه مدت طول می کشد تا به دندان مصنوعی عادت کنیم؟

 

اگرچه این عمل جراحی جایگزینی پروتز دندان را شامل نمی شود (مگر اینکه به کشش پیچیده ای نیاز داشته باشید) اما معمولاً مدتی طول می کشد تا به آنچه در دهان احساس می شود عادت کنید ، به خصوص اینکه چگونه بر خوردن و گفتار تأثیر می گذارند. مدت زمان رعایت به فرد بستگی دارد ، اما معمولاً بین چند هفته تا چند ماه است.

 

پروتزهای جدید ممکن است شل شوند (حتی اگر به درستی نصب نشده باشند) ، باعث تولید بزاق بیشتر از قبل شده و احساس درد کنید. اگر دندان های مصنوعی شما ناراحتی زیادی ایجاد می کند یا عوارض جانبی غیر منتظره دیگری مانند تورم یا خونریزی دارید ، یک قرار ملاقات اضطراری برای مراجعه به دندانپزشک یا پزشک خود بگیرید.

 

آیا دندان مصنوعی بهتر از ایمپلنت است؟

 

دندان مصنوعی تنها گزینه برای جایگزینی دندانهای از دست رفته و اصلاح لبخند شما نیست. همچنین ممکن است شما علاقه مند به ایجاد یک پل ثابت بین دندان های سالم یا ایمپلنت های دندانی باشید که می تواند جای چند دندان از دست رفته را بگیرد. جراحی ایمپلنت انجام دهید قفسه در فک قرار می گیرد و می توان آن را با دندان جایگزین ، بریج ثابت یا پروتزهای متحرک پوشاند.

 

کاشت این مزیت را دارد که کل دندان ، از جمله ریشه را جایگزین می کند. این به حمایت از فک کمک می کند و از خراب شدن استخوان جلوگیری می کند. ایمپلنت ها از تیتانیوم ساخته شده اند ، که بدون نیاز به جایگزینی می توانند یک عمر دوام بیاورند ، اما ممکن است دندان مصنوعی پوشاننده ایمپلنت پس از چند سال نیاز به تعویض داشته باشد.

 

از مزایای پروتزها نسبت به ایمپلنت این است که پروتز ارزان تر است و نیازی به جراحی ندارد. دندانپزشک می تواند تمام اطلاعاتی را که در مورد روش های درمانی ارائه می دهید به شما ارائه دهد ، بنابراین می توانید کاملاً آگاهانه تصمیم بگیرید.

آردینی اوخو
چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

5 دلیل که افراد مذکر باید به سلامت دهان و دندان توجه کنند

0 گؤروش
یازار:‌

https://aspiringgentleman.com/wp-content/uploads/2018/07/Men-Should-Pay-Attention-to-Their-Oral-Health.jpeg

5 دلیل که افراد مذکر باید به سلامت دهان و دندان توجه کنند

این فرض که افراد مذکر از مریخ و زنان از زهره هستند ، ممکن است در مورد بهداشت دهان و دندان نیز درست باشد. افراد مذکر در بسیاری از زمینه های بهداشت دندان ، از جمله میزان بیماری لثه ، رفتار بدتری دارند و به احتمال زیاد دندان های خود را از دست می دهند. در اینجا برخی از دلایلی که افراد مذکر باید بیشتر به روال دندانپزشکی خود توجه کنند ، ذکر شده است.

 

آنها شکست ناپذیر نیستند

مطالعه اخیر بنیاد بهداشت دهان و دندان نشان داد که بیش از سه سوم (62٪) از افراد مذکر از عدم مراقبت بهتر از بهداشت دهان و دندان در اوایل زندگی خود پشیمان هستند. یکی از دلایل اصلی این امر این است که افراد مذکر معمولاً از مراجعه به دندانپزشک پرهیز می کنند مگر اینکه مشکلی در ایجاد درد داشته باشند. این می تواند منجر به سالها غفلت شود و باعث مشکلات قابل توجه بهداشت دهان و دندان در اواخر زندگی شود.

 

   2. افراد مذکر در مورد بهداشت دندان سخت گیری کمتری دارند

 

در مقایسه با زنان ، افراد مذکر در مورد رعایت بهداشت دندان خیلی هوشیار نیستند. طبق انجمن دندانپزشکان ، حدود 8٪ زنان بیشتر دو بار در روز دندان های خود را مسواک می زنند و افراد مذکر نیز بیشتر دچار پوسیدگی دندان های درمان نشده می شوند - 56٪ از افراد مذکر 55 تا 90 ساله از لثه یا بیماری پریودنتال رنج می برند. 44٪ زنان.

 

   3. افراد مذکر بیشتر دچار مشکلات قلبی می شوند

 

شواهد حاصل از تحقیقات اخیر حاکی از ارتباط بین بیماری لثه و بیماری های قلبی عروقی است. این بدان معناست که اگر از دندان های خود مراقبت نکنید ، احتمال بروز مشکلات جدی بهداشتی مانند حمله قلبی و سکته را افزایش می دهید. از آنجا که افراد مذکر بیش از زنان از مشکلات قلبی رنج می برند ، به ویژه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بیماری لثه بسیار مهم است. متخصصان بهداشت کاملاً آموزش دیده در کلینیک دندانپزشکی آرمانی اینجا هستند تا در مورد بهترین اقدامات بهداشت دهان و دندان به عنوان بخشی از درمان بهداشت حرفه ای با شما مشورت کنند.

 

   4. افراد مذکر بیشتر ریسک می کنند

 

از استفاده از دندان به عنوان درب بازکن بطری گرفته تا ورزش های شدید و پرمخاطره ، افراد مذکر در مقایسه با زنان بیشتر در معرض آسیب دهان هستند. یکی از مهمترین عوامل پیشگیری برای هر کسی که در ورزشهای با شدت بالا مانند فوتبال یا کیک بوکسینگ فعالیت کند استفاده از محافظ مخصوص دهان برای محافظت از دندانها و لثه ها است.

 

   5. افراد مذکر احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان دهان دارند

 

گزینه های سبک زندگی مانند استعمال دخانیات یا جویدن تنباکو و نوشیدن الکل خطر ابتلا به سرطان دهان را که بیشتر در افراد مذکر بالای 40 سال مشاهده می شود ، افزایش می دهد. میزان سرطان دهان در افراد مذکر به طور قابل توجهی بیشتر از زنان است و اگر در گروه پرخطر هستید ، انجام معاینات منظم دندانپزشکی مهم است. دندانپزشک شما در دنتسوادیه می تواند بافت دهان شما را به طور کامل بررسی کند تا در هنگام معاینه منظم دندانپزشکی شما علائمی از سرطان دهان مشاهده کند و اطمینان حاصل کند که علائم بیماری در اسرع وقت درمان می شوند.

 

در کلینیک دندانپزشکی آرمانی ، ما خدمات دلسوزانه و شخصی را به همه مشتریان خود ارائه می دهیم. ما از بیماران جدید استقبال می کنیم بنابراین اگر شما نیاز به یک معاینه منظم دارید یا نگران یک مشکل احتمالی دندانپزشکی هستید ، با ما تماس بگیرید تا امروز قرار ملاقات خود را تعیین کنیم.

آردینی اوخو
یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :

تفاوت مسواک های برقی از برس های معمولی چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://drtimbrooks.com/wp-content/uploads/2018/11/Brushing-Technique.jpg

تفاوت مسواک های برقی با برس های معمولی چیست؟

مسواک زدن پایه ای برای مراقبت خوب از دهان و دندان و جلوگیری از بیماری های مختلف است. ما تفاوت بین مسواک های برقی و مسواک های معمولی را مقایسه کرده ایم ، که اخیراً روند رو به رشد دارند.

 

مزایای مسواک برقی

 

- موی مسواک برقی با لرزش و چرخش به شما کمک می کند تا تجمع پلاک از روی دندان ها و لثه ها برطرف شود. ارتعاش هر بار که مسواک خود را روی دندان می گذارید حرکت میکروبی بیشتری را ایجاد می کند.

- در از بین بردن پلاک موثرتر است.

- بررسی مطالعات نشان داد که به طور کلی مسواک های برقی پلاک و التهاب لثه را بیش از مسواک دستی کاهش می دهند. بعد از سه ماه استفاده ، پلاک 21 درصد و التهاب لثه 11 درصد کاهش یافت.

 افزایش طول تاج دندان

- برای افراد با تحرک محدود آسان تر است.

- مسواک های برقی بیشتر کارها را برای شما انجام می دهند. این موارد می توانند برای هرکسی که دارای تحرک محدود است مفید باشند.

 

- تایمر تعبیه شده در مسواک برقی به شما کمک می کند تا دندان های خود را مسواک بزنید تا به اندازه کافی پلاک از روی دندان و لثه پاک شود.

- می تواند باعث اتلاف زمان کمتری شود.

- وقتی زمان مسواک جدید شما فرا می رسد ، در بسیاری از موارد فقط باید سر مسواک برقی را تعویض کنید ، بنابراین این کار می تواند هزینه کمتری نسبت به دور ریختن مسواک دستی داشته باشد.

- به شما امکان می دهد هنگام مسواک زدن تمرکز کنید.

- مطالعات نشان داده است که افراد هنگام استفاده از مسواک های برقی تمرکز بیشتری دارند. این باعث افزایش تجربه کلی مسواک زدن می شود و در عین حال تمیز شدن بهتر دندان های او افزایش می یابد.

- این ماده می تواند از سلامت دهان و دندان در افراد دارای بریس های ارتودنسی محافظت کند.

- مسواک های برقی برای افرادی که دارای وسایل ارتودنسی مانند بریس هستند مفید است زیرا مسواک زدن را آسان می کنند.

-برای بچه ها جالب است.

- کودکان در مسواک زدن مهارت زیادی ندارند. اگر مسواک برقی تعامل بیشتری با کودک شما داشته باشد ، به حفظ بهداشت دهان و دندان و ایجاد عادت های سالم کمک می کند.

- بی خطر برای لثه ها.

- در صورت استفاده صحیح ، مسواک برقی نباید به لثه یا سطح دندان آسیب برساند ، بلکه در عوض باعث بهبود سلامت دهان و دندان می شود.

 افزایش طول تاج دندان

معایب مسواک های برقی

 

مسواک های برقی گرانتر از مسواک های دستی هستند. احساس لرزش را همه دوست ندارند. همچنین ، مسواک های برقی حرکت بزاق کمی بیشتری در دهان شما ایجاد می کنند.

 https://2.bp.blogspot.com/-xmI7RvN3998/Ws55vJbbMhI/AAAAAAAAAPI/yZk40R-Qo_UMmzB-bMLkNlOJSNtZVU3EwCPcBGAYYCw/s1600/care-clean-dental-care-356026.jpg

مزایای مسواک دستی

 

مسواک دستی برای مدت طولانی وجود داشته است. اگرچه خیلی تکنولوژیک نیست ، اما هنوز ابزاری موثر برای تمیز کردن دندان ها و جلوگیری از التهاب لثه است.

در دسترس.

مسواک دستی را می توانید تقریباً در همه فروشگاه های مواد غذایی ، پمپ بنزین ها و داروخانه ها پیدا کنید. همچنین برای کار نیازی به هزینه آنها نیست ، بنابراین می توانید از مسواک های دستی در هر مکان و هر زمان استفاده کنید.

برای خرید موجود است

مسواک های دستی مقرون به صرفه هستند.

 

معایب مسواک دستی

 

- مطالعات نشان داده است که افراد هنگام استفاده از مسواک دستی بیشتر مسواک می کشند. مسواک زدن بیش از حد به دندانها و لثه آسیب می رساند.

- مسواک دستی نمی تواند تشخیص دهد که آیا برای هر جلسه به مدت کافی مسواک زده اید یا نه ، زیرا تایمر داخلی وجود ندارد.

در نتیجه ، هر دو سبک مسواک می توانند نتایج موثری ارائه می دهند. انتخاب هر مسواک صرفاً به نیاز کاربر بستگی دارد. قبل از انتخاب مسواک ، مشاوره با دندانپزشک برای اولویت بندی نیازهای شما مناسب تر خواهد بود.

آردینی اوخو
پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :