https://drtimbrooks.com/wp-content/uploads/2018/11/Brushing-Technique.jpg

تفاوت مسواک های برقی با برس های معمولی چیست؟

مسواک زدن پایه ای برای مراقبت خوب از دهان و دندان و جلوگیری از بیماری های مختلف است. ما تفاوت بین مسواک های برقی و مسواک های معمولی را مقایسه کرده ایم ، که اخیراً روند رو به رشد دارند.

 

مزایای مسواک برقی

 

- موی مسواک برقی با لرزش و چرخش به شما کمک می کند تا تجمع پلاک از روی دندان ها و لثه ها برطرف شود. ارتعاش هر بار که مسواک خود را روی دندان می گذارید حرکت میکروبی بیشتری را ایجاد می کند.

- در از بین بردن پلاک موثرتر است.

- بررسی مطالعات نشان داد که به طور کلی مسواک های برقی پلاک و التهاب لثه را بیش از مسواک دستی کاهش می دهند. بعد از سه ماه استفاده ، پلاک 21 درصد و التهاب لثه 11 درصد کاهش یافت.

 افزایش طول تاج دندان

- برای افراد با تحرک محدود آسان تر است.

- مسواک های برقی بیشتر کارها را برای شما انجام می دهند. این موارد می توانند برای هرکسی که دارای تحرک محدود است مفید باشند.

 

- تایمر تعبیه شده در مسواک برقی به شما کمک می کند تا دندان های خود را مسواک بزنید تا به اندازه کافی پلاک از روی دندان و لثه پاک شود.

- می تواند باعث اتلاف زمان کمتری شود.

- وقتی زمان مسواک جدید شما فرا می رسد ، در بسیاری از موارد فقط باید سر مسواک برقی را تعویض کنید ، بنابراین این کار می تواند هزینه کمتری نسبت به دور ریختن مسواک دستی داشته باشد.

- به شما امکان می دهد هنگام مسواک زدن تمرکز کنید.

- مطالعات نشان داده است که افراد هنگام استفاده از مسواک های برقی تمرکز بیشتری دارند. این باعث افزایش تجربه کلی مسواک زدن می شود و در عین حال تمیز شدن بهتر دندان های او افزایش می یابد.

- این ماده می تواند از سلامت دهان و دندان در افراد دارای بریس های ارتودنسی محافظت کند.

- مسواک های برقی برای افرادی که دارای وسایل ارتودنسی مانند بریس هستند مفید است زیرا مسواک زدن را آسان می کنند.

-برای بچه ها جالب است.

- کودکان در مسواک زدن مهارت زیادی ندارند. اگر مسواک برقی تعامل بیشتری با کودک شما داشته باشد ، به حفظ بهداشت دهان و دندان و ایجاد عادت های سالم کمک می کند.

- بی خطر برای لثه ها.

- در صورت استفاده صحیح ، مسواک برقی نباید به لثه یا سطح دندان آسیب برساند ، بلکه در عوض باعث بهبود سلامت دهان و دندان می شود.

 افزایش طول تاج دندان

معایب مسواک های برقی

 

مسواک های برقی گرانتر از مسواک های دستی هستند. احساس لرزش را همه دوست ندارند. همچنین ، مسواک های برقی حرکت بزاق کمی بیشتری در دهان شما ایجاد می کنند.

 https://2.bp.blogspot.com/-xmI7RvN3998/Ws55vJbbMhI/AAAAAAAAAPI/yZk40R-Qo_UMmzB-bMLkNlOJSNtZVU3EwCPcBGAYYCw/s1600/care-clean-dental-care-356026.jpg

مزایای مسواک دستی

 

مسواک دستی برای مدت طولانی وجود داشته است. اگرچه خیلی تکنولوژیک نیست ، اما هنوز ابزاری موثر برای تمیز کردن دندان ها و جلوگیری از التهاب لثه است.

در دسترس.

مسواک دستی را می توانید تقریباً در همه فروشگاه های مواد غذایی ، پمپ بنزین ها و داروخانه ها پیدا کنید. همچنین برای کار نیازی به هزینه آنها نیست ، بنابراین می توانید از مسواک های دستی در هر مکان و هر زمان استفاده کنید.

برای خرید موجود است

مسواک های دستی مقرون به صرفه هستند.

 

معایب مسواک دستی

 

- مطالعات نشان داده است که افراد هنگام استفاده از مسواک دستی بیشتر مسواک می کشند. مسواک زدن بیش از حد به دندانها و لثه آسیب می رساند.

- مسواک دستی نمی تواند تشخیص دهد که آیا برای هر جلسه به مدت کافی مسواک زده اید یا نه ، زیرا تایمر داخلی وجود ندارد.

در نتیجه ، هر دو سبک مسواک می توانند نتایج موثری ارائه می دهند. انتخاب هر مسواک صرفاً به نیاز کاربر بستگی دارد. قبل از انتخاب مسواک ، مشاوره با دندانپزشک برای اولویت بندی نیازهای شما مناسب تر خواهد بود.

پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :