https://dentalartssandiego.com/wp-content/uploads/2019/06/shutterstock_671310886_1000_667-800x534.jpg

نکات مراقبت از دندان در تابستان

آب و هوای گرم و تغییرات فصلی در واقع می تواند منجر به مشکلات دندانی شود. از این رو، حفظ یک روال مراقبت از دهان و دندان در طول تابستان برای دستیابی به سلامت دهان و دندان ضروری است.

 

با برخی اقدامات پیشگیرانه و کمی مراقبت، می توان دندان های خود را مانند آب و هوای درخشان تر نگه داشت. در اینجا چند نکته برای حفظ سلامت دندان های خود در طول تابستان آورده شده است.

 

 از کم آبی بدن خودداری کنید

هیدراته ماندن نه تنها به جلوگیری از مشکلات ناشی از گرما یا سرگیجه کمک می کند، بلکه به دندان های شما نیز کمک می کند. اگر دهان شما خشک شود، به محل پرورش مواد زائد اسیدی و باکتری ها تبدیل می شود، به خصوص زمانی که نوشابه های شیرین مصرف می کنید و غذاهای چسبناک می خورید. این به این دلیل است که غذاهای چسبنده به راحتی بین دندان های شما گیر می کنند.

 

اگر آب بیشتری بنوشید، آب بدن شما را بدون خشکی در دهان حفظ می کند. این همچنین باعث ترشح بیشتر بزاق می شود و به شستشوی قند، ذرات غذا و باکتری ها کمک می کند. حتی بزاق می تواند به طور فعال به بازسازی و ترمیم مینای ضعیف دندان کمک کند.

 

 هرگز یخ را گاز نگیرید یا نجوید

بدون شک! چشمان شما در تابستان به دنبال یخ می گردند. اما هنگام جویدن آن باید مراقب باشید. یخ منجمد ممکن است مینای دندان شما را کنده و همچنین دندان را از جا کنده یا ترک بخورد. هر وسیله دندانی یا کار دندانی در دهان شما حتی می تواند آسیب ببیند.

 

برای جلوگیری از این امر، یخ را در یک فنجان آب حل کنید و به جای گاز گرفتن یا جویدن آن را به صورت آب خنک بنوشید.

 

 از لب های خود محافظت کنید

قرار گرفتن لب ها در معرض نور خورشید می تواند خطر ابتلا به سرطان لب را افزایش دهد. برای محافظت از لب ها می توان از بالم لب استفاده کرد. مطمئن شوید که از بالم لب استفاده می کنید که حداقل SPF آن 15 باشد. بالم لبی را پیدا کنید که دارای پوشش وسیع باشد تا بتوانید از لب های خود در برابر اشعه های UVB و UVA محافظت کنید. برای محافظت حداکثری، مومیایی کردن را بارها تکرار کنید.

 

 غذاهای شیرین را محدود کنید

بستنی یا نوشابه را در تابستان گرم میل کنید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید. به یاد داشته باشید که همیشه بعد از مصرف غذاهای شیرین مسواک بزنید. شکر می تواند حساسیت دندان را بدتر کند و علائمی مانند زخم لثه یا دندان درد را از قبل ایجاد کند. بهتر است غذاهای شیرین را محدود کنید و از عادات نخ دندان کشیدن و مسواک زدن پیروی کنید.

 

 غذاهای توصیه شده برای دندان مصرف کنید

غذاهایی مانند انگور و سیب به طور طبیعی از دندان های ما مراقبت می کنند. غذاهای غنی از کلسیم مانند تخم مرغ، لبنیات، گوشت گاو، مرغ و ماهی ویتامین A و C و همچنین فلوراید را برای دندان ما فراهم می کنند. میوه هایی مانند گریپ فروت و پرتقال و غذاهایی مانند موز، اسفناج و هویج دندان ها و مینای ما را تقویت می کنند.

 

  هنگام بازی مراقب باشید

بازی های تابستانی مانند والیبال ساحلی، تخته غواصی، پارک های موضوعی و ... همیشه سرگرم کننده هستند. در عین حال، هنگام انجام این نوع بازی ها باید بسیار مراقب باشید. صدمات دندانی ممکن است بدون اطلاع قبلی اتفاق بیفتد. همیشه قبل از انجام بازی های خشن از محافظ دهان استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه آسیب دندانی در اسرع وقت با ما تماس بگیرید تا بدانید قبل از رسیدن به   بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهرانپارس چه کاری می توانید انجام دهید.

 

با این نکات و عادات خوب بهداشت دهان و دندان می توان در تابستان از دندان های خود مراقبت کرد. همیشه هیدراته نگه دارید، به طور منظم نخ دندان بکشید و مسواک بزنید، غذاهای شیرین را محدود کنید، سالم بخورید و در طول بازی های فیزیکی سخت از محافظ دهان استفاده کنید. همیشه این "هرگز یخ نجوید" را به خاطر داشته باشید. خودشه. برای حل مشکلات دندانی با بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهرانپارس تماس بگیرید.

شنبه 22 مرداد 1401
بؤلوملر :