https://www.knoxcohospital.com/wp-content/uploads/2019/09/shutterstock_732923128.jpg

تورم لثه دندان عقل

تورم لثه دندان عقل در برخی موارد به دلیل عفونت دندان ایجاد می شود. در صورت التهاب لثه ، درد در دندان ایجاد می شود. در برخی موارد ، هیچ دردی وجود ندارد. مراقبت از دندان ها و معاینات دندانپزشکی باید به طور منظم انجام شود. در غیر این صورت ، تورم و التهاب در دندان ایجاد می شود. تورم لثه دندان عقل یک بیماری بسیار شایع است. این وضعیت باعث پوسیدگی دندان و التهاب محیط دندان در نتیجه ترشح مواد شیمیایی توسط باکتری ها می شود که ممکن است در و بین لثه رخ دهد. عدم درمان تورم لثه می تواند مشکلات سلامتی قابل توجهی ایجاد کند. عفونت به دندان نفوذ کرده و باعث ناراحتی می شود. قبل از رسیدن به این وضعیت ، لازم است به دندانپزشک مراجعه کرده و خشک شده و التهاب اطراف دندان عقل را درمان کنید.

 

علائم تورم لثه

درد شدید ،

غذایی که هنگام خوردن دندان ها را لمس می کند باعث ایجاد درد در لثه می شود ،

شروع حساسیت شدید به گرما و سرما ،

تحریک سردرد ،

تغییر در طعم و بو.

 

درمان ورم لثه دندان عقل که وضعیت بسیار سخت و مهمی برای دندان پزشکان است ، درمانی است که بیمار و پزشک را در شرایط سختی قرار می دهد. تورم لثه ها یک بیماری بسیار شایع است ، به ویژه در دندان های دندان عقل و دلیل اینکه این وضعیت در دندان های دندان عقل بسیار رایج است این است که دندان ها به راحتی پوسیده می شوند. تورم لثه  در استخوان فک به صورت فرو رفته تعبیه شده است. از آنجا که دندان در محل دفن شده باقی می ماند ، بقایای غذا در آن منطقه باقی می ماند و مسواک نمی تواند این قسمت را تمیز کند ، این وضعیت باعث پوسیدگی و تورم بسیار سریع لثه می شود. برای پیشگیری از تورم می توان اقدامات احتیاطی را انجام داد.

 

قابل اطمینان ترین روش در تورم لثه دندان عقل مراجعه دوره ای به دندانپزشک برای مراقبت منظم از دندان است. با وجود این اقدامات احتیاطی و مراقبت و کنترل لازم دندان ، در صورت پوسیدگی دندان ، باید بدون اتلاف وقت به پزشک مراجعه کرده و درمان لازم را دریافت کنید. تورم لثه دندان عقل باعث درد بسیار شدید می شود. سعی می شود با اولین مداخله این دندان نجات یابد ، اما طبق تصمیم دندانپزشک می توان دندان را کشید. با این حال ، امروزه دندانپزشکان سعی می کنند ابتدا به دلیل تکنولوژی ، درمان دندانپزشکی را انجام دهند ، و سپس اگر درمان جواب نداد ، به سمت ترک می روند. کشیدن دندان عقل یک فرآیند بسیار دشوار است. پزشکان قبل از شروع درمان ، وضعیت را با اشعه ایکس ارزیابی می کنند و سپس سعی می کنند آن را با آنتی بیوتیک ها درمان کنند. در کشیدن دندان با آبسه مشکلی وجود ندارد ، اما اگر از کانال ریشه در درمان استفاده شود ، سعی می شود با درمان کانال ریشه دندان نجات یابد.

یکشنبه 24 مرداد 1400
بؤلوملر :