دانستنی های پزشکی

آیا مراجعه به دندانپزشک در هنگام شیوع بیماری (Covid-19) ایمن است؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://assets.website-files.com/5d11522b89e2710012061106/5ed01ac2f60c1c4a880016e9_FPDS-1493.jpg

آیا مراجعه به دندانپزشک در هنگام شیوع بیماری (Covid-19) ایمن است؟

یک نظرسنجی جدید توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا نشان می دهد که کمتر از 1 درصد دندانپزشکان و کارمندان در سراسر کشور COVID-19 مثبت هستند. کارشناسان تأکید می کنند که این به دلیل چندین دهه سیاست عقیم سازی و اقدامات پیشگیری از بیماری است که مطب های دندانپزشکی داشته اند. متخصصان اضافه می کنند که سلامت دندان نه تنها برای دندان های شما مهم است ، بلکه به این دلیل که عفونت های دندانی می تواند به بیماری های دیگری از جمله بیماری های قلبی منجر شود. بسیاری از انجمن های دندانپزشکان در سراسر جهان اعلام کرده اند که اگر دندانپزشک اقدامات احتیاطی در هنگام اپیدمی انجام دهد ، انجام درمان های دندانی بی خطر است.

انجمن دندانپزشکان آمریکا مطالعه ای منتشر کرد که نشان داد کمتر از 1 درصد دندانپزشکان در سراسر کشور COVID-19 مثبت هستند.

این گزارش شامل داده های تقریباً 2200 دندانپزشکی است که در ژوئن 2020 در این نظرسنجی شرکت کرده اند. این اولین مطالعه در نوع خود توسط دندانپزشکان آمریکایی است که نرخ COVID-19 و اقدامات ایمنی را نشان می دهد.

این یافته ها پس از مشخص شدن دندانپزشکی به عنوان یک حرفه پر خطر COVID-19 بدست آمد.

این نوع مطالعات ما را یک قدم جلوتر می برد تا بفهمیم چه چیزی موثر است.

 کلینیک دندانپزشکی میرداماد

https://th.bing.com/th/id/OIP.jq5VfVKyavx-ZGoq5wYkRQHaFj?pid=ImgDet&rs=1

از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در جهان پیروی می کند که دندانپزشکان و تیم دندانپزشکی هستند و به ایمن نگه داشتن بیماران تا حد ممکن کمک می کنند. این دستورالعمل ها شامل اقدامات ایمنی از بهداشت مناسب دست تا عقیم سازی و ضد عفونی وسایل و تجهیزات مراقبت از بیمار است. چنین مطالعاتی در حال انجام است و اطلاعات متخصصان بهداشت دندان به روز می شود.

 

 کلینیک دندانپزشکی میرداماد

 

نظر من به عنوان یک دندانپزشک

تصادفی نیست که دندانپزشکی به عنوان یکی از پرمخاطره ترین حرفه ها از نظر عفونت نشان داده می شود ، اما شیوع عفونت در مقایسه با سایر مشاغل بهداشتی بسیار کمتر است ، زیرا دندانپزشکان این مسئله را بسیار جدی گرفته اند و همچنان میزان COVID را کنترل می کنند- 19 از دیگر جنبه های همه گیری است که دندانپزشکی را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

دندانپزشک در حال حاضر کارهای زیادی را انجام می دهد که از شیوع COVID جلوگیری می کند. وی در حال حاضر از ماسک ، تجهیزات چشم ، دستکش ، همه این مواد استفاده کرده است ، بنابراین طبیعی است که خطر شیوع بیماری بسیار کم است.

ما به عنوان دندانپزشک ، متخصص کنترل عفونت هستیم و از اواسط دهه 80 و اپیدمی HIV / AIDS اقدامات جهانی را انجام داده ایم. این سیستم تصور می کند که همه افراد مسری یا مسری هستند ، منطقی است زیرا بسیاری از عفونت ها مانند هپاتیت و HIV قابل مشاهده نیستند و در جامعه شایع هستند. هر بیمار که روی صندلی دندانپزشک نشسته است ، به طور معمول ارزیابی می شود که گویی بیماری دیگری از این نوع دارد.

 

چرا نباید درمان های دندانی را به تأخیر بیندازیم؟

مراقبت از دندان یک مراقبت بهداشتی است و کارشناسان اتفاق نظر دارند که هرگونه سهل انگاری می تواند عواقبی داشته باشد.

 

طبق CDC ، سه مشکل اول دهان که سلامت عمومی و کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد ، پوسیدگی دندان (پوسیدگی) ، بیماری شدید لثه و از دست دادن دندان است.

 

بیماری های لثه پریودنتال می تواند باعث موارد زیر شود:

عفونت قلب

عفونت ریه

آسیب موضعی به دهان و دندان

انجمن قلب آمریکا (AHA) می گوید آندوکاردیت عفونت ناشی از ورود باکتری به جریان خون است. باکتریها می توانند در نتیجه عدم رعایت بهداشت دندان یا مسواک زدن نامناسب که منجر به آسیب لثه و دهان می شود ، وارد جریان خون شوند.

 

طبق AHA ، "افرادی که بیماری قلبی خاصی دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به باکتری هستند." بنابراین ، کارشناسان از شما دفاع می کنند تا کلیه مراقبت های دندانپزشکی و همچنین کلیه خدمات بهداشتی را دریافت کنید و اظهار دارند که این امر نباید توسط ویروس به تأخیر بیفتد.

 

"فکر اینکه این ویروس برای چندین سال ادامه خواهد داشت ، طولانی نگه داشتن دندانپزشک یا نیازهای بهداشتی دندان اشتباه خواهد بود. ضرر بیماران این است که درمان های دندانی را به تأخیر بیندازند ، که در طولانی مدت آسیب بیشتری نسبت به عفونت ویروسی می رساند. توصیه من اگر به دلیل بیماری سیستمیک و غیره در معرض خطر اضافی هستید ، مناسب است که این اطلاعات را با دندانپزشک خود در میان بگذارید ، اقدامات احتیاطی اضافی برای اپیدمی را تأیید کرده و در صورت امکان در راه مراجعه به کلینیک دندانپزشکی ، ماسک خود را استفاده کنید. ، به زمان ملاقات کامل بروید و بدون انتظار یا انتظار خیلی کم ، در اتاق انتظار درمان خود را انجام دهید.

آردینی اوخو
چهارشنبه 29 بهمن 1399
بؤلوملر :

داستان پشمک و مخترع دندانپزشک آن

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.CnLZjZ_qShbF1je9n2z0GwHaLc?pid=ImgDet&rs=1

داستان پشمک و مخترع دندانپزشک آن

 

پشمک…

 کلمه ای که دهان هر کودک را در کنار هم قرار می دهد ، حتی بعضی از بزرگسالان می خورد ... احتمالاً در این وبلاگ درباره بهداشت دهان و دندان به عنوان دندانپزشک نوشته ام ، این ماده غذایی که تا به امروز  استفاده می شود و برای کودکان معنی خاصی دارد. ممکن است فکر کنید که من توصیه های خیلی خوبی درباره او نخواهم گفت ، و حتی پیشنهاد می کنید که فرزندان خود را از او دور کنید. در واقع به هیچ وجه ...

 دندانپزشک خوب در میرداماد

ابتدا نگاهی می اندازیم به داستان جالب اختراع پشمک.

 

در کمال تعجب ، شخصی که دستگاه پشمک را اختراع کرد ، در واقع دندانپزشک بود! نه ، اشتباه نخواندید!

 

دندانپزشک ویلیام موریسون همچنین مخترعی بود که مرتباً روی اختراعات جدید کار می کرد و علاقه خاصی به غذاهای شیرینی و شیرینی پزی نداشت. در سال 1897 ، موریسون با دوست شیرینی خود John C. Wharton ملاقات کرد و این دو دستگاهی را تهیه و ثبت کردند که دستگاه الکترونیکی آب نبات ساخته شده است. با استفاده از این سیستم ، که ابتدا قند را ذوب کرده و از طریق سوراخهای کوچک آن را به کمک هوا دفع می کند ، سپس دوباره آن را جامد می کند ، پایه های تولید انبوه این شیرینی که قبلاً با دست ساخته شده بود ، چندان رایج نبود و حتی به عنوان یک نوع لوکس ، گذاشته شد موریسون و وارتون تصمیم گرفتند محصولی را که اکنون به انگلیسی "Candy Candy" معروف است ، سپس "Fairy Floss" بنامند. بقیه هم اکنون آمده است ...

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.7Mjmmyry2-k6OzVi4EUXHwHaQB?pid=ImgDet&w=550&h=1190&rs=1

حال بیایید به این سوال برسیم که این آب نبات چقدر برای دندانهای ما مضر است - مخصوصاً دندانهای کودکانمان ... در واقع ، نه آنقدر که حدس می زدید ... یعنی پشمک، محصولی است که مقدار قابل توجهی هوا دارد ، گرچه به نظر بزرگ می رسد اما فقط 26 گرم است. شکر است این مقدار برای سیب قند 45 گرم است.

 دندانپزشک خوب در میرداماد

بنابراین ، البته ، من نمی توانم بگویم که برای دندانها مفید است ، این آب نبات در مقایسه با بسیاری از محصولاتی که محبوبیت بیشتری برای کودکان دارند ، بی گناه تر است. با این حال ، مراقب باشید که زیاد مصرف نکنید ، مفید است.

 

تأثیر غذاهای شیرین بر سلامت دهان و دندان

تنها عامل رابطه بین غذاهای شیرین و پوسیدگی ، مقدار قند موجود در محصول نیست ... پس از خوردن یک ماده غذایی شیرین ، بزاق ما محیط اسیدی ایجاد شده در دهان را در مدت زمان حدود نیم ساعت متعادل می کند. این زمان سپری شده زمان ایده آل برای پوسیدگی دندان است. غذاهای شیرین که به طور مکرر مصرف می شوند ، اطمینان حاصل می کنند که دهان ما به طور مداوم در محیط اسیدی و بدون نشستن تعادل بزاق قرار دارد ، و این باعث می شود که مینای دندان آسیب دیده توسط اسید دوباره از نو ساخته نشود ، و از بین رفتن سطح دندان با حملات باکتریایی ترکیب شده و تشکیل پوسیدگی آغاز می شود. بنابراین ، صرف نظر از میزان قند موجود در آنها ، مصرف مکرر غذاهای شیرین بر سلامت دندان های ما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

 

توصیه من این است که کودکان خود را به جای غذاهای پر از قند مصنوعی به سمت غذاهای طبیعی یا میوه ها سوق دهیم. اگرچه انواع قندها عوارض جانبی دارند ، اما حداقل موارد قابل قبولتر این امکان را برای ما فراهم می کند تا در مراقبت های دهانی منظم و مراجعه منظم به دندانپزشک در جلوگیری از پوسیدگی موفق باشیم.

 

سرانجام ، بعد از خوردن یک ماده غذایی شیرین ، مسواک زدن در طولانی مدت برای سلامت دهان و دندان ما مفیدتر خواهد بود ، نه مسواک زدن دندان ، بلکه نوشیدن آبی که به ما امکان می دهد اسید موجود در دهان خود را به سرعت متعادل کنیم یا یک ماده بدون قند را بجویم مثل آدامس.

آردینی اوخو
دوشنبه 27 بهمن 1399
بؤلوملر :

چرا فک درد می کند؟

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.QHUOP8k9OyE8DsUDWANyygHaD4?pid=ImgDet&rs=1

چرا فک درد می کند؟

درد فک که بسیاری از افراد ممکن است گاه گاهی از آن شکایت کنند. دلایل زیادی از مشکلات دندانی گرفته تا حملات قلبی ممکن است وجود داشته باشد. در این مقاله ، به طور خلاصه به دلایل شایع درد فک اشاره می کنم تا اطلاعات کلی در مورد موضوع ارائه دهم:

 

اختلالات مفصل فک (TMJ)

اختلالات مفصل فک از جمله مهمترین دلایل درد فک است. به حدی که این مشکلات می تواند از هر هشت نفر در یک نفر رخ دهد. آسیب ها ، فعالیت هایی مانند دندان قروچه و آدامس ، یا برخی بیماری ها می توانند باعث این امر شوند. برخی از بیماری های روماتیسمی مانند آرتروز می توانند به غضروف محافظت کننده از مفصل فک آسیب برسانند.

 

برخی از علائمی که در اختلالات مفصل فک مشاهده می کنیم:

 

هنگام باز و بسته شدن دهان ، کلیک کلیک می کند

درد در اطراف گوش ، صورت یا فک

سردرد مزمن

سرگیجه

وزوز گوش

اختلالات بینایی

 

اگر فکر می کنید مشکلی در چانه شما وجود دارد ، حتماً به پزشک مراجعه کنید. دندانپزشک یا پزشک می تواند به شما بگوید که عادت های خود را که ممکن است باعث مشکلاتی مانند جویدن ناخن و جویدن آدامس شود ، ترک کنید ، تمریناتی را برای تقویت عضلات منطقه مربوطه پیشنهاد کنید یا داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبوپروفن را تجویز کنید. اگر دندان قروچه دارید ، آنها می توانند صفحات محافظ شب مناسب را تهیه کنند. در موارد شدیدتر ، ممکن است به داروهای تجویز شده ، فیزیوتراپی یا مداخله جراحی نیاز باشد.

 

ضربه

مانند سایر استخوان ها ، استخوان فک نیز ممکن است از بین برود یا شکسته شود. با ضربه به چانه ، مفصل فک ما می تواند مانند سایر مفاصل خارج شود. آسیب ، تورم ، درد یا شل شدن دندان ، حتی از دست دادن دندان در ضربه هایی مانند ضربه به فک دیده می شود. غذاهای نرم یا داروهای بدون نسخه می توانند به کاهش طول و میزان درد کمک کنند. اگر با وجود چنین اقداماتی درد شما کاهش نیاورد ، یا اگر در باز و بسته شدن دهان خود مشکل دارید ، ممکن است نیاز به داروی تجویز شده یا مراقبت پزشکی باشد. کلینیک دندانپزشکی میرداماد

 

مشکلات دندانپزشکی

برخی از بیماری های دندان و لثه نیز می توانند باعث درد فک شوند:

 

دندان درد معمولاً همراه با پوسیدگی دندان یا آبسه است ،

- دندانهای شکسته ، کج ، فشار و یا حساس به حرارت ،

-بیماری های لثه که به استخوان فک آسیب می رسانند ...

 

اگر با این مشکلات مواجه شدید ، با دندانپزشک خود مشورت کنید. تا اولین معاینه ، می توانید با آب گرم غرغره کنید و از نخ دندان برای تمیز کردن باقیمانده مواد غذایی در اطراف دندان درد استفاده کنید.کلینیک دندانپزشکی میرداماد

 

مشکلات مشترک

نوعی از آرتروز که به عنوان "آرتریت روماتوئید" شناخته می شود می تواند به مفاصل فک و همچنین سایر مفاصل آسیب برساند. این یک بیماری سیستم ایمنی است که باعث می شود بدن شما به اشتباه به بافت های سالم حمله کند. این آرتروز می تواند با آسیب رساندن به غضروف نرم اسفنجی که به فک شما اجازه حرکت آزاد را می دهد ، باعث درد شود.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.uzVawX8Q1g9EloOHLrdn3QHaE8?pid=ImgDet&rs=1

سایر شرایطی که ممکن است باعث درد فک شود

اوریون - این بیماری ناشی از ویروس ، غدد بزاقی کناره های دهان را متورم می کند. درد ممکن است به اندازه کافی افزایش یابد تا به چانه شما برسد.

 

کزاز

می توانید این عفونت باکتریایی را از طریق خراش ، برش یا خرد شدن در بدن خود بگیرید. احساس سفتی یا سفتی در عضلات فک از علائم اولیه آن است. این اسپاسم ها اغلب به کزاز اشاره دارند. این بیماری جدی می تواند باعث شود شما هفته ها در بیمارستان بمانید.

 

حمله قلبی

 ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما در واقع درد فک می تواند گاهی اوقات حمله قلبی را نشان دهد. دردی که از اطراف خوشه ای از اعصاب شروع می شود در قسمت های مختلف بدن و همچنین در قفسه سینه شما احساس می شود. به این درد منعکس شده می گویند. در برخی افراد ، تنها شکایتی که در حمله قلبی دیده می شود ، درد فک است. درد منعکس شده در فک همچنین می تواند منادی مشکلات مفصلی در پایین کمر یا شانه باشد.

حتی اگر درد در مفصل فک ناشی از مشکلات لحظه ای یا مشکلات مزمن باشد ، در هر صورت نباید آنها را نادیده گرفت و باید توجه کرد. هنگامی که مشکلی وجود دارد ، حتی اگر یک بیماری فوق العاده دردناک نباشد ، باید قبل از مزمن شدن با دندانپزشک مشورت کنید.

آردینی اوخو
یکشنبه 26 بهمن 1399
بؤلوملر :

قلم های سفید کننده دندان

0 گؤروش
یازار:‌

https://www.wowelo.com/wp-content/uploads/2019/11/Teeth_whitening_pen_1024x1024_2x_1024x1024_2x_a64e326c-4141-4927-9114-6afb9d8ade6c.png

قلم های سفید کننده دندان

در این مقاله ، من به طور خلاصه در مورد قلم های سفید کننده دندان صحبت خواهم کرد ، اینکه آیا آنها واقعاً موثر هستند و همچنین در مقایسه با روشهای حرفه ای سفیدکننده دندان تا چه حد موثر هستند.

 

قلم سفید کننده دندان چیست؟

قلم های سفید کننده دندان که حتی می توانید از بازارها خریداری کنید ، به تازگی روشی بسیار محبوب برای سفید شدن دندان است. موارد بی شماری در بازار وجود دارد که راه حل های سریع ارائه می دهند. با این حال ، شما نباید فوراً گرفتار چنین چیزهایی شوید. اگرچه این قلم ها یک راه حل ساده برای سفید کردن ارائه می دهند ، اما ممکن است همیشه موثر نباشند. همچنین می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشد.

 https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61UVMX5f5NL.jpg

قلم های سفید کننده دندان در مقابل سفید کردن دندان های حرفه ای

قلم های سفیدکننده دندان حاوی مقدار بسیار کمی ماده سفید کننده هستند. بنابراین ، اثر آن در مقایسه با ژل های بسیار غلیظ بسیار کم است. کاربامید پراکسید یا پراکسید هیدروژن به عنوان ماده سفید کننده استفاده می شود. ژل های با غلظت بالا حاوی 10 - 30٪ پراکسید هیدروژن هستند ، در حالی که قلم های سفید کننده با غلظت کم کمتر از 10٪ پراکسید هیدروژن دارند.

 

شما باید هر روز برای مدت 5-14 روز از قلم سفید کننده استفاده کنید و آن را روی دندان های خود بمالید و چند ساعت نگه دارید. نتایج ممکن است بسته به کاربر و مارک مورد استفاده متفاوت باشد. برخی از افراد در عرض چند روز دندانهای سفیدتری دارند ، در حالی که برخی دیگر تغییرات کمی را مشاهده می کنند. حتی برای برخی از افراد ، این برنامه هیچ نتیجه ای نمی دهد.دندانپزشک خوب در میرداماد

 

مهمترین مسئله در اینجا این است که آیا ساختار دندان برای سفید شدن دندان مناسب است یا خیر. در حقیقت ، قلم های سفید کننده دندان کاربرد ساده و ارزانتری از سیستم هایی است که به عنوان سیستم های سفید کننده دندان از نوع خانگی استفاده می شود. سیستم های سفید کننده دندان های خانگی بسیار قابل اعتمادتر از قلم های سفید کننده هستند زیرا در قالب استفاده شده بر اساس ساختار دندان شما اعمال می شوند. با مداد می توانید ژل سفید کننده را بی جهت بلعید. تماس نرم و غیر ضروری بافت های نرم با محصولات سفید کننده توصیه نمی شود. در طی روند سفید شدن دندانپزشک ، لثه ها و بافت ها با ژل های محافظ پوشانده می شوند ، یا در سیستم سفید کننده دندان از نوع خانگی ، محافظ های موجود در قالب های مخصوص دندان های شما از نشت این ژل ها جلوگیری می کند و تمام بافت ها در معرض سفید شدن قرار می گیرند. ژل در قلم.دندانپزشک خوب در میرداماد

 

عوارض احتمالی قلم های سفید کننده دندان

قلم های سفید کننده می توانند باعث فرسایش مینای دندان شوند. این ممکن است باعث ایجاد حساسیت موقتی در دندان ها و تحریک بافت های نرم دهان ، به ویژه لثه شود. حساسیت دندان معمولاً در اولین مراحل درمان سفید کننده دیده می شود. دو عارضه جانبی که ذکر کردم معمولاً موقتی هستند و در طی یک تا سه روز پس از قطع یا اتمام درمان از بین می روند ، اما باید بدانید که اگر این کار را بدون نظارت پزشک انجام دهید ، می توانید آسیب دائمی ایجاد کنید.دندانپزشک خوب در میرداماد

 

افرادی که دندان های حساس ، ترمیم ناقص یا لثه های بیمار دارند هرگز نباید بدون مشورت با دندانپزشک از قلم سفید کننده دندان استفاده کنند. افرادی که به پراکسید هیدروژن حساس هستند هرگز نباید بدون مشورت با دندانپزشک هرگونه محصول سفید کننده را امتحان کنند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مواد سفید کننده می تواند باعث آسیب دائمی مینای دندان شود. در نتیجه ، شما باید قبل از خرید و استفاده از مداد های سفید کننده این نکات مهم را در نظر داشته باشید. و بخاطر داشته باشید؛ عمل با آنچه دندانپزشک می گوید و انتخاب محصولی که وی به شما توصیه می کند به شما کمک می کند تا دندان هایتان را هم سالم تر نگه دارید.دندانپزشک خوب در میرداماد

آردینی اوخو
پنجشنبه 23 بهمن 1399
بؤلوملر :

اشعه ایکس دندانپزشکی

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.Iv1KW0P6vSill32Gek3CBAHaGN?pid=Api&rs=1

اشعه ایکس دندانپزشکی

اشعه ایکس دندان ، که به عنوان برنامه ای که اغلب توسط دندانپزشکان استفاده می شود ، برای پوسیدگی یا سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان انجام می شود.

در معاینه عمومی ممکن است از اشعه ایکس دندان استفاده شود. در گذشته ، اکثر دندانپزشکان هنگام معاینه اشعه ایکس می گرفتند ، اما امروزه این امر در هر معاینه ضروری به نظر نمی رسد. اگرچه اشعه ایکس دندان ایمن است ، اما مصرف اشعه ایکس غیرضروری نیز باید محدود شود ، زیرا اثرات تابش تجمعی است و افراد نیز از منابع مختلف دیگر اشعه دریافت می کنند. بعضی از افراد هر دو سال یک بار به عکس با اشعه ایکس دندان نیاز دارند ، در حالی که ممکن است افراد دیگر هر چند ماه یک بار به آن نیاز داشته باشند. دندانپزشک شما باید نتایج معاینه بالینی ، سابقه دندانپزشکی و خطر ابتلا به پوسیدگی جدید را در نظر بگیرد. اگر برای اولین بار به دندانپزشک مراجعه می کنید ، ممکن است از دندانپزشک قبلی خود یک نسخه از اشعه ایکس قدیمی خود بخواهید تا از اشعه ایکس غیرضروری جلوگیری کند.

 

رادیوگرافی دندانپزشکی چیست؟

اشعه ایکس نوعی انرژی است که به صورت امواج پخش می شود. اشعه ایکس می تواند به اجسام جامد جذب شود یا از جسم عبور کند. تمایل دارد که توسط اجسام متراکم جذب شده و از اجسام کم تراکم عبور کند.

 

دندان ها و استخوان ها بسیار متراکم هستند ، بنابراین اشعه ایکس را جذب می کنند. اشعه ایکس به راحتی از لثه و گونه عبور می کند. بنابراین ، در حالی که گونه ها و لثه ها بدون جزئیات تیره به نظر می رسند ، دندان ها سبک تر به نظر می رسند. ترمیم هایی مانند تاج یا پرکردگی از استخوان تراکم بیشتری دارند و به صورت نواحی براق سفید ظاهر می شوند. پوسیدگی دندان روی اشعه ایکس تصویر تاریکی ایجاد می کند.

 

چگونه می توان از اشعه ایکس دندان استفاده کرد؟

تصاویر اشعه ایکس از ارزشمندترین ابزارهای دندانپزشک برای محافظت موثر از دهان و دندان شما هستند.

اشعه ایکس برای بزرگسالان ؛

- مناطقی را نشان می دهد که با بازرسی بصری مشاهده نمی شوند مانند کوفتگی های کوچک در سطح دندان ها.

این پوسیدگی را در زیر پر کردن نشان می دهد.

ترک ها یا سایر آسیب های موجود در پر کننده ها را نشان می دهد.

این امکان را به دندانپزشک می دهد تا از از دست دادن استخوان ، که یکی از علائم احتمالی پریودنتال (بیماری لثه) است ، آگاه شود.

 

مشکلاتی مانند عفونت در کانال دندان یا مرگ عصب را نشان می دهد.

-در برنامه ریزی ، تهیه و قرار دادن ایمپلنت های دندانی ، درمان های ارتودنسی ، پروتز یا سایر درمان های دندانپزشکی به دندانپزشک خود کمک می کند.

-سیست ناهنجاری های مربوط به سرطان یا اختلالات متابولیکی و سیستمیک را نشان می دهد.

برای کودکان ، از رادیوگرافی برای تشخیص پوسیدگی و نظارت بر رشد و نمو دندان استفاده می شود. اشعه ایکس دوره ای دندانپزشکان ؛

آیا حفره دهان برای دندان کافی است ،

آیا دندان های دائمی به درستی رشد می کنند ،

- آنها از آن برای دیدن وجود دندان اضافی (فوقانی) یا نهفته (قادر به بیرون آمدن از لثه) استفاده نمی کنند.

معمولاً برای جلوگیری از مشکلات عمده ، مشکلات رشدی جزئی زود تشخیص داده می شوند.

 

چند بار باید عکسبرداری با اشعه ایکس دندان انجام شود؟

اشعه ایکس دوره ای برای بیشتر افراد برای بررسی سلامت دهان و دندان خود مورد نیاز است. اینکه چند بار این کار انجام شود به سابقه پزشکی و دندانپزشکی و وضعیت دهان و دندان شما بستگی دارد. برخی از افراد هر شش ماه به اشعه ایکس نیاز دارند. اشعه ایکس هر سه سال می تواند از افرادی گرفته شود که مرتباً به دندانپزشک مراجعه می کنند و از بهداشت دهان و دندان برخوردار هستند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.va5wKD2A8u2VBxWGa-JcdQHaDk?pid=Api&rs=1

اشعه ایکس باید هر سال یا هر شش ماه ، بسته به سن آنها ، از کودکان و افراد با خطر پوسیدگی در دوران بلوغ گرفته شود. اشعه ایکس به پایش رشد دندان نیز کمک می کند.

برای بزرگسالان با ترمیم های بزرگ مانند پرکردن یا تاج ، اشعه ایکس می تواند به دندانپزشک کمک کند تا پوسیدگی یا پوسیدگی جدید را در زیر پرکردگی ها و تاج های موجود تشخیص دهد.

در افراد مبتلا به بیماری پریودنتال (لثه) ، اشعه ایکس از دست دادن قابل توجه یا مداوم استخوان را ثبت می کند. اگر این اتفاق افتاده باشد ، ممکن است جراحی پریودنتال لازم باشد.

 

ایمنی اشعه ایکس

فواید اشعه ایکس کاملاً مشخص است: آنها در تشخیص بیماری های شایع مانند پوسیدگی ، بیماری های پریودنتال و عفونت ها به دندانپزشکان کمک می کنند. اگر این امکان وجود نداشت ، افراد زیر دندان و لثه کنترل نمی شوند و بیماران احساس ناراحتی و درد بیشتری می کنند ، دندان های بیشتری از دست می روند و درمان ها به موقع شروع نمی شوند.

 

اشعه ایکس که در عمل استفاده می شود ، اشعه بسیار کمی دارد. با این حال ، سلولها به دلیل دوزهای کوچک زیادی که با گذشت زمان جمع می شوند ، آسیب می بینند. به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که از اشعه ایکس با دقت و در مواقع لزوم استفاده شود.

 

بیایید به طور خلاصه در مورد جزئیات ایمنی اشعه ایکس دندان صحبت کنیم ...

بهترین راه برای محافظت از بیماران در برابر اشعه ، محدود کردن گسترش موج اشعه ایکس با کاهش میزان تابش ساطع شده از وسیله نقلیه است. دستگاه اشعه ایکس بسیار بزرگ به نظر می رسد در مقابل ، اشعه ایکس از یک نقطه کوچک خارج می شود و از گسترش بیش از 3 اینچ از این اشعه جلوگیری می کند. دستگاه های اشعه ایکس محافظت می شوند و تابش بسیار کمی غیر از قطر پرتوها منتشر می کنند.

-سرعت اشعه ایکس که در دندانپزشکی استفاده می شود افزایش یافته است ، بنابراین با قرار گرفتن در معرض اشعه کمتر ، همین نتایج حاصل می شود.

با استفاده از اشعه ایکس دیجیتال ، تابش تقریباً 80٪ کاهش یافته است.

در گذشته ، بیماران فیلم را با دستان خود در دهان نگه می داشتند. دارندگان فیلم اکنون فیلم را در جای خود نگه داشته اند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.X09nMJYuFd8f4JQvwQ-aMAHaJg?pid=Api&rs=1

واحدهای بهداشتی به طور منظم دستگاه های اشعه ایکس را از نظر انطباق و ایمنی بررسی می کنند.

 

قبل از انجام عکسبرداری با اشعه ایکس پانوراما ، باید پیش بند سربی بپوشید که بدن را از گردن تا کمر بپوشاند و گاهی قسمت جداگانه ای برای گردن داشته باشد. امروزه ، پرتو ساطع شده توسط دستگاه های مدرن اشعه ایکس دندان تقریباً وجود ندارد.

 

دندانپزشکان تنها در مواردی که برای تشخیص دقیق به رادیوگرافی نیاز دارند ، عکس برداری می کنند.

 

اشعه ایکس دندان برای تشخیص یک بیماری مشکوک ضروری است. به عنوان یک بیمار ، می توانید با گفتگو با دندانپزشک در مورد اینکه چرا شما و فرزندانتان به اشعه ایکس نیاز دارید ، ایمنی در برابر اشعه ایکس را افزایش دهید.

آردینی اوخو
دوشنبه 20 بهمن 1399
بؤلوملر :

بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.FldRUAtH_aT4ixtH0gJEugHaD4?pid=Api&rs=1

بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری

آیا شما باردار هستید؟ پس شما باید بیش از حد معمول از دندان های خود مراقبت کنید! بسیاری از پزشکان خانواده و مادران باردار از اهمیت بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری چشم پوشی می کنند ، اگرچه این امکان را دارد که بر سلامت کودک تأثیر بگذارد. التهاب لثه و در نتیجه مارکرهای التهابی که توسط محققان به جریان خون وارد می شوند. تأثیراتی بر وزن کم هنگام تولد و زایمان زودرس وجود دارد. متأسفانه فقط 25٪ زنان باردار توسط دندانپزشک معاینه می شوند. از قضا ، التهاب لثه ، در 60-75٪ از زنان باردار دیده می شود. التهاب لثه در نتیجه تجمع پلاک ، یک بیوفیلم چسبنده از باکتری ها که لثه ها را می پوشاند ، رخ می دهد.

در دوران بارداری ، افزایش هورمون های استروژن و پروژسترون در زنان مشاهده می شود. افزایش این هورمون ها باعث می شود لثه نسبت به باکتری های موجود در پلاک حساس تر باشد. در صورت عدم درمان ، التهاب لثه به پریودنتیت (بیماری پیشرفته لثه) تبدیل می شود. از طرف دیگر ، پریودنتیت یک روند برگشت ناپذیر است که باعث حرکت پلاک در زیر لثه و جدا شدن دندان و لثه از یکدیگر می شود.

 

در مورد پریودنتیت ، تأثیر بر نوزاد تازه متولد شده حتی جدی تر است. به حدی که باعث تولد زودرس ، وزن کم هنگام تولد و افزایش پوسیدگی دندان در دوران کودکی می شود. مطالعات نشان می دهد که التهاب لثه در زنان باردار کاملاً شایع است و میزان آن 30٪ است.

 

مطالعات دیگر نشان داده است که جیبهای آلوده در دهان ، نتیجه پریودنتیت ، محیط مناسبی را برای رشد باکتریهای دهان فراهم می کند. به طور طبیعی ، سیستم ایمنی بدن میزان بالایی از مارکرهای التهابی مانند IL-6 ، IL-8 و PGE2 را برای دفع باکتری های خارجی تولید می کند. در نتیجه ، سطح مارکرهای مشابه در مایع آمنیوتیک و جفت زنان باردار مبتلا به پریودنتیت نیز افزایش می یابد. این پاسخ التهابی به تنهایی می تواند منجر به زایمان زودرس و در نتیجه وزن کم هنگام تولد شود. علاوه بر این ، وجود PGE2 زیاد باعث ایجاد نکروز جفت و محدود شدن رشد داخل رحمی با مسدود کردن جریان خون در جفت می شود.

 

علاوه بر این ، تهوع صبحگاهی ، یکی از عوارض جانبی رایج بارداری ، دهان را در معرض مقادیر زیادی اسید معده قرار می دهد. در نتیجه ، قرار گرفتن مداوم در معرض سطوح بالای اسید معده باعث فرسایش مینای دندان و حساسیت در دندان می شود. بنابراین ، من به زنان باردار توصیه می کنم از مسواک زدن بلافاصله پس از استفراغ خودداری کنند. به جای مسواک زدن ، به آنها پیشنهاد می کنم بعد از انداختن یک قاشق چای خوری جوش شیرین در یک لیوان آب ، با شستشوی دهان با این مخلوط محیط اسیدی دهان را خنثی کنند یا خوب است که آن را با آب بشویید خوب است. برای کاهش خطر صدمه به مینای دندان هنگام مسواک زدن باید از مسواک های با موی نرم استفاده شود. علاوه بر این ، می توان از دهانشویه های حاوی فلوراید برای محافظت از دندانهایی که ساییده شده و باعث حساسیت می شوند ، استفاده کرد.

 

برای تمیز کردن معمول تارتار سریعاً نزد دندانپزشک خود نروید! درمان های دندانپزشکی باید در زمان های مشخصی از بارداری انجام شود تا از رشد مناسب جنین اطمینان حاصل شود. در یک مطالعه پیشنهاد شد که قرارهای دندانپزشک باید در ابتدای سه ماهه دوم و اوایل سه ماهه سوم باشد تا از آسیب رساندن به جنین جلوگیری کرده و راحتی بیمار را فراهم کند.

 

ما می توانیم چند نکته برای داشتن دهان سالم در دوران بارداری ذکر کنیم:

 

مسواک زدن روزانه خود را مانند یک ماراتن آهسته دویدن تصور کنید ، نه یک آهسته دویدن. لثه های شما حساسیت بیشتری دارند ، بنابراین دو بار در روز و تا دو دقیقه به آرامی مسواک بزنید. به یاد داشته باشید که از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید.

هر روز از استفاده از نخ دندان غافل نشوید.

برای تمیزکاری های معمول تارتار به دندانپزشک خود مراجعه کنید ، اما فراموش نکنید که او را در مورد بارداری خود از قبل مطلع کنید.

اگر هوس بارداری شما شامل غذاهای شیرین است ، مراقب باشید. شکر به عنوان سوخت باکتری های موجود در پلاک عمل می کند.

هم برای سلامتی و هم برای رشد و نمو کودک غذاهایی با ارزش معدنی و غذایی بالا مصرف کنید.

با وجود افزایش گزارشات اثبات کننده سلامت دهان و دندان بر سلامت کلی ، زنان باردار این موضوع را نادیده می گیرند. تورم و خونریزی لثه ها باعث می شود که باکتری های موجود در حفره دهان وارد جریان خون شده و در بدن پخش شوند. مشاهده شده است که این باکتریها با بسیاری از بیماریهای سیستمیک مانند بیماریهای قلبی عروقی ، سکته مغزی ، دیابت ، بیماری آلزایمر و انواع مختلف سرطان در ارتباط هستند. بنابراین ، در دوران بارداری باید به بهداشت دهان و دندان اهمیت داده شود.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.8RrZ284l2jP0C08hcTjuhgHaEg?pid=Api&rs=1

بارداری زمانی است که انگیزه زنان برای ایجاد تغییرات سالم بیشتر است. دندانپزشک شما ، برای جلوگیری از خطر تولد زودرس و پوسیدگی دوران کودکی ، اهمیت تشخیص ، داروهای پیشگیرانه و درمان زود هنگام را برای بررسی شرایط ما برای دهان فراموش نمی کند.

آردینی اوخو
پنجشنبه 16 بهمن 1399
بؤلوملر :

10 دلیل بزرگ حساسیت دندان

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/OIP.Kg_4o0YzKsIXwoJnYMva8gHaDn?pid=Api&rs=1

10 دلیل بزرگ حساسیت دندان

آیا هنگام نوشیدن آب سرد احساس "چیزی" در دندان های خود می کنید و آیا هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن می بینید که دندان چشمک می زند؟ در این صورت ، ممکن است حساسیت دندان داشته باشید. نیازی نیست که درد را تحمل کنید. شما می توانید حساسیت دندان را کاهش داده و سلامت دهان خود را بهبود ببخشید. چه عواملی باعث حساسیت دندان می شود و درمورد آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

 

مشتاقانه مسواک می زنید:

 بعضی اوقات حساسیت دندان به دلیل مسواک زدن زیاد یا استفاده از مسواک با موهای خیلی سخت ایجاد می شود. با گذشت زمان ، لایه مینای دندان محافظ روی سطح دندان فرسوده می شود و کانال های میکروسکوپی یا تونل هایی که منجر به اعصاب دندان شما می شوند ظاهر می شوند. وقتی این تونل ها در معرض مواد گرم ، سرد ، اسیدی یا چسبناک قرار بگیرند ، حساسیت و ناراحتی دندان ایجاد می شود. راحت ترین راه حل برای این وضعیت مسواک زدن ملایمتر دندانها و استفاده از مسواک با موهای نرم است. همچنین استفاده از خمیردندان ملایم با سایش کمتر ایده خوبی است.

 

شما غذاها و نوشیدنی های حاوی اسید مصرف می کنید: غذاهای اسیدی مانند سس گوجه فرنگی ، لیمو ، گریپ فروت ، کیوی و ترشی به دلیل خاصیت اسیدی که دارند باعث تلخی شما می شوند.

 

شما یکی از جمله افرادی هستید که دندان های خود را خرد می کنید: ساییدن دندان مینای دندان شما را فرسوده می کند. شما با ساییدن دندان ها لایه ای در وسط دندان خود یعنی عاج را آشکار می کنید. این لایه تونل اعصاب شما است. با دندانپزشک خود در مورد استفاده از پلاک های شبانه که مانع ساییدن دندان می شوند صحبت کنید.

 https://th.bing.com/th/id/OIP._UH4rkG4k8nzuq37ZEXQpgHaFS?pid=Api&rs=1

• از خمیرهای سفیدکننده دندان استفاده می کنید: اکثر تولیدکنندگان مواد شیمیایی خاصی را به خمیر دندان اضافه می کنند که به سفید شدن دندان کمک می کند و بعضی از آنها ممکن است به این مواد شیمیایی حساسیت داشته باشند. اگر خمیر دندان دلیل حساسیت دندان شماست ، آن را با دیگری جایگزین کنید و به طور مداوم از خمیردندان های سفید کننده دندان استفاده کنید.

 

اعتیاد به دهانشویه ها: برخی از دهان شویه ها ، مانند خمیر دندان های سفید کننده ، ممکن است حاوی الکل و سایر محصولات شیمیایی باشند. چنین محصولاتی می توانند باعث حساسیت دندان شوند - به ویژه هنگامی که سطح عاج در معرض آن باشد. می توانید از دهان شویه های نرم و غیر الکلی استفاده کنید و به نخ دندان و مسواک بیشتر مراقبت کنید.

 

شما به بیماری لثه مبتلا هستید: عقب رفتن لثه می تواند باعث حساسیت شود. اگر حساسیت دندان شما به این دلیل است ، به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

پلاک بیش از حد دارید: هدف از استفاده از نخ دندان و مسواک پاک کردن پلاک هایی است که بعد از خوردن غذا ایجاد می شود. پلاک هایی که بیش از حد تجمع می یابند ، باعث از بین رفتن مینای دندان و حساسیت دندان با از بین رفتن مینای دندان محافظ می شوند. شما باید هر روز دندان های خود را تمیز کنید و هر 6 ماه به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

شما تحت درمان دندانپزشکی بوده اید: دندان های شما در حین معاینه حساس می شوند. بعد از انجام مراحل روی دندان هایتان (مانند درمان کانال ریشه ، تاج چینی) ، حساسیت دندان های شما طبیعی است و این ممکن است برای مدتی ادامه یابد. با این حال ، اگر حساسیت از بین نرود ، باید دوباره به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

• دندان شما ترک خورده است: دندان شکسته یا ترک خورده بیشتر از حساسیت درد ایجاد می کند. دندانپزشک دندان شما را ارزیابی می کند و دقیق ترین درمان را انجام می دهد.

 

در اطراف لبه های پر کننده پوسیدگی وجود دارد: با افزایش سن ، پرشدگی ها ضعیف شده و از لبه ها شروع به نشت می کنند. باکتری ها از این مزیت استفاده می کنند و به مینای دندان شما آسیب می رسانند. اگر این نوع حساسیت به دندان را دارید ، به دندانپزشک مراجعه کنید. در اکثر موارد پرکننده قابل تعویض است.

حساسیت دندان قابل درمان است. ممکن است استفاده از خمیر دندان مخصوص برای شما مفید باشد ، اما گاهی اوقات ممکن است برای همه مفید نباشد. هر کاری انجام دهید ، اگر نمی توانید از حساسیت دندان خلاص شوید ، برای بررسی به دندانپزشک مراجعه کنید. برای تقویت مینای دندان و کاهش حساسیت که احساس می کنید ، از ژل حاوی فلوراید برای مناطق حساس استفاده کنید. مراجعه به دندانپزشک بهترین راه حل برای درک علت حساسیت دندان و اعمال مناسب ترین روش درمانی است.

آردینی اوخو
سه شنبه 14 بهمن 1399
بؤلوملر :

پروتز

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/R9f347d4c2b38dfaaebf9acdc8e52a370?rik=yfiudbq43c6LzQ&riu=http%3a%2f%2fwww.perfect-smile.pl%2fwp-content%2fuploads%2f2014%2f06%2fRemovable-dental-prosthesis-03.jpg&ehk=jVQgmUceNdW7GE5n12%2bPkQCnn%2f%2bS6Ix1wb%2b4mtKDwDw%3d&risl=&pid=ImgRaw

پروتز

پروتزها آخرین راه حل درمانی دهان و دندان هستند. بیشتر افراد تصور می کنند که با افزایش سن به دندان مصنوعی نیاز دارند ، اما افتادن دندان بخشی طبیعی از روند پیری نیست. اگر از دندان های خود مراقبت می کنید و از بیماری لثه محافظت می کنید ، می توانید دندان های خود را مادام العمر نگه دارید.

دندان های طبیعی یا قسمت های طبیعی دندان می توانند به عنوان پایه های محکم برای پل ها ، پروتزها یا پروتزهای جزئی متحرک استفاده شوند که ممکن است بعداً انجام شود. دندانپزشک سعی خواهد کرد تا حد ممکن دندان های شما را حفظ کند.

پروتزها برای افرادی ساخته می شوند که تمام دندان های خود را از دست داده اند. اینها پروتز کامل نامیده می شوند ، همچنین در بین مردم " پروتز کام" نامیده می شوند. با ایمپلنت هایی که در استخوان زیر پروتز قرار داده شده اند ، می توان از پروتزهای کامل پشتیبانی اضافی را ایجاد کرد که باعث افزایش پایداری آنها به خصوص در فک پایین می شود.

 

خبر خوب این است که دندان مصنوعی متفاوت از گذشته است. به لطف مواد جدید و فناوری پیشرفته ، دندانپزشکان می توانند پروتزهایی بسازند که طبیعی به نظر برسند ، کاملاً متناسب باشند و باعث سلامتی شما شوند. مشکلات دندان مصنوعی مانند کلیک ، لیز خوردن ، ناراحتی و بوی لثه می تواند نشانه بی جای بودن دندان مصنوعی شما باشد و ممکن است نیاز به تنظیم ، تراز و یا ساخت داشته باشد.

اگرچه پروتزهای دندان شبیه دندان های طبیعی شما هستند اما نمی توانند مانند آنها عمل کنند. حتی برای انجام عمل های ساده مانند گفتگو و غذا خوردن ، ممکن است احساس دیگری داشته باشید. شما باید به پروتزهای خود عادت کرده و استفاده از آنها را بیاموزید که ممکن است برای برخی از افراد چندین ماه طول بکشد.

 

انواع پروتز

دندان مصنوعی کامل

پروتزهای کامل (پروتزهای کل) فک پایین یا فوقانی شما را به طور کامل می پوشانند ، همچنین از آن به عنوان پروتز "کام" در یاد می شود. پروتزهای کامل در بالای لثه ای که فک را پوشانده است قرار دارند. در برخی موارد ، هنگامی که پروتز ساخته می شود ، ممکن است برخی از دندان های طبیعی باقی بمانند. درمان ریشه دندان معمولاً روی این دندان ها انجام می شود. و کوتاه می شوند تا در زیر پروتز قرار بگیرند. به این نوع پروتز اوردنچر گفته می شود.

قرار گیری پروتزهای پایین در دهان دشوارتر از پروتزهای فوقانی است. اما دندان هایی که در دهان نگهداری می شوند باید از برخی از استانداردهای بهداشتی پیروی کنند. دندان های نیش و دندان مولر به دلیل طول کانال و موقعیت قرار گرفتن آنها در فک ، بیشترین دندان را دارند. دندان ها باید متناسب با پروتزها باشند.

اطراف دندان ها با ریخته گری فلزی است که به آن copping گفته می شود و به سوراخ های پروتز وارد می شود. اتصالات را می توان در بالا نیز اضافه کرد تا پروتز در دهان بهتر بماند. در برخی موارد می توان دندان های طبیعی را در دهان و بدون  فلز حفظ کرد.

 

اوردنچرال ها می توانند روی ایمپلنت هایی غیر از دندان های طبیعی بنشینند. در حقیقت ، ایمپلنت ها به عنوان ریشه های مصنوعی ساخته شده اند که می توانند اجازه دهند پل یا پروتز در فک پایین افراد قرار گیرد. پروتز می تواند مستقیماً روی ایمپلنت ها قرار گیرد یا می تواند با اتصال ایمپلنت ها به یک فلز ، از پروتز پشتیبانی کند.

 

پروتزهای جزئی

پروتزهای متحرک شامل دندان ها و لثه ای است که روی یک قاب فلزی قرار گرفته اند. این قاب دارای گیره یا اتصالات فلزی است که پروتز را در جای خود نگه داشته و پروتزهای جزئی را می توان به راحتی از دهان جدا کرد تا تمیز شود. آنها به جای پروتزهای ثابت جزئی که اکثر مردم آن را پل می نامند ، چسبانده می شوند و بیشتر شبیه دندان های طبیعی هستند. پل ها گرانتر از پروتزهای متحرک جزئی هستند و برای حمایت از آنها به دندانهای مجاور سالم نیاز دارند.

 

هدف از حفظ دندان های سالم باقی مانده:

دندان های طبیعی شما به محافظت از استخوان ها کمک می کنند

دندان های طبیعی باقیمانده شما مقداری از فشار جویدن را تحمل می کنند و باعث کاهش فشار بر روی سایر قسمتهای فک می شوند.

دندان های باقیمانده شما با افزایش دوام پروتز از لیز خوردن در دهان جلوگیری می کند.

فشاری که روی فک خود احساس می کنید بهتر از فشاری است که هنگام از دست دادن دندان های طبیعی خود احساس می کنید.

نگه داشتن بعضی از دندانهای خود در جای خود از نظر روانشناسی پذیرفتن پروتز را آسان می کند.

 

در پروتزهای جزئی دو نوع اتصالات وجود دارد. گیره های فلزی و اتصالات دقیق.

بست های فلزی قطعاتی به شکل C ، I و Y هستند که اجازه می دهند پروتز به دندانهای کناری متصل شود. این دندان ها باید فرم بگیرند تا قلاب و دندان مصنوعی را در جای خود نگه دارند. در پروتزهای ثابت ، یک سوراخ مانند یک سوراخ کلید در یک تاج قرار گرفته روی دندان وجود دارد. یک برجستگی در پروتز شبیه به یک کلید وجود دارد. هنگام استفاده از پروتز ، کلید وارد سوراخ کلید در تاج می شود. این نوع پروتزها از آنجا که قلاب های قابل مشاهده نیست ، بهتر نگه می دارند. اما قرار دادن آن در دهان دشوارتر است زیرا باید کاملاً در سوراخ کلید قرار گیرد.

 

پروتزهای کلاسیک

پروتزهای کلاسیک پس از کشیدن دندان ها و بهبودی لثه ها ساخته می شوند و در جای خود قرار می گیرند.

یک پروتز کلاسیک در عرض چند هفته و تقریباً 5-6 جلسه ساخته می شود و جایگزین می شود. درمان  توسط دندانپزشک انجام می شود. در ویزیت های بعدی ، دندانپزشک اندازه دندان های شما را گرفته و بسته شدن دندان ها را تنظیم می کند. سپس دندانهای مورد استفاده در پروتز انتخاب می شوند. اندازه ، شکل و رنگ دندان ها به فاکتورهای زیادی از جمله رنگ پوست ، نقاط مرجع در دهان و شکل سر شما بستگی دارد.

در حین تمرین دندان ها در جای خود قرار می گیرند و امتحان می شوند. بنابراین می توانید نحوه قرارگیری پروتز در دهان و احساس شما را ببینید و دندانپزشک تنظیمات لازم را برای اطمینان از مناسب بودن آنها انجام می دهد. اگر همه چیز خوب است ، می توانید در ویزیت بعدی پروتز کامل خود را دریافت کنید. دندانپزشک همچنین به شما در مورد غذا خوردن ، صحبت کردن ، بهداشت دهان و دندان و بهداشت اطلاع می دهد. در هفته های بعدی باید چند بار دیگر مراجعه کنید تا مطمئن شوید که پروتزها در جای خود قرار دارند و راحت هستند.

 

دندان مصنوعی اورژانس

اگر دندان مصنوعی کامل دارید و باید دندان های آن کشیده شود ، حداقل 4 هفته قبل از پروتز به روند بهبودی نیاز است. دندانپزشک ممکن است به محض کشیدن دندان استفاده از پروتز موقت را توصیه کند. به شما این امکان را می دهد که هنگام ساخت دندانهای مصنوعی کامل به راحتی غذا بخورید و صحبت کنید. با بهبود دهان ، لثه ها و استخوان ها جمع می شوند و پروتز موقت دوباره تنظیم می شود. در این فرایند ، تناسب پروتز تنظیم می شود.

 

زندگی با پروتزهای مصنوعی

غذا خوردن

اگر دندان مصنوعی شما جدید است ، باید طی چند ماه اول از مصرف سبزیجات خام ، گوشت های الیافی و غذای چسبیده به دهان خودداری کنید. غذای خود را به قطعات کوچک تقسیم کنید و از استفاده از دندانهای جلویی هنگام گاز گرفتن خودداری کنید. به جای آن از دندان های نیش و پشت دندان استفاده کنید. هنگام جویدن غذا مطمئن شوید که در دو طرف دهان خود غذا دارید تا قدرت پروتز را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که با پروتز نمی توانید کارایی دندان های طبیعی خود را تأمین کنید.

 

رژیم متعادل برای افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند بسیار مهم است. رژیم غذایی افرادی که از پروتز به صورت گروهی استفاده می کنند ضعیف تر از افرادی است که از دندان های طبیعی خود استفاده می کنند. آنها نمی توانند به اندازه کافی غذاهای قابل جویدن مانند سبزیجات ، میوه ها ، آجیل ها و گوشت ها را دریافت کنند.

گفتار

هنگامی که برای اولین بار پروتزهای خود را گرفتید ، به آرامی و با صدای کم صحبت کنید. می توانید با استفاده از کلماتی که گفتن آنها با صدای بلند در مقابل آینه در خانه دشوار است تمرین کنید.

 

سایر تغییرات

هنگامی که پروتز جدید خود را دریافت می کنید ، ممکن است متوجه شوید که بزاق بیشتری در دهان شما تشکیل می شود. در عین حال ، ممکن است هنگام عطسه ، خمیازه یا سرفه احساس شل شدن دندان های مصنوعی خود را کنید. اینها به معنای متناسب نبودن پروتز است. همزمان ، ممکن است نیاز به استراحت در بافت های نرم پروتز باشد ، بنابراین ممکن است لازم باشد هنگام خواب پروتز خود را بردارید ، شما می توانید پروتز را پس از تمیزکاری خوب در دهان خود نگه دارید.

 

استخوان های دهان و فک شما که از پروتزها پشتیبانی می کنند همچنان تغییر می کنند. به لطف سالها استفاده از پروتز ، به ویژه استخوان های فک پایین جمع می شوند. این کار استفاده از پروتزها را دشوار می کند.

ویزیت های دوره ای دندانپزشک برای افرادی که دندان طبیعی دارند و همچنین افرادی که از پروتز استفاده می کنند بسیار مهم است. هرکسی که از دندان مصنوعی استفاده می کند باید هر شش ماه یکبار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کند. ویزیت منظم باعث می شود پروتزهای شما به خوبی کار کنند. علاوه بر این ، دندانپزشک دهان شما را بررسی می کند تا از دست دادن استخوان ، سرطان دهان ، عفونت و سایر شرایط را بررسی کند.

 

عوارض احتمالی

اگرچه بسیار نادر است ، اما برخی از افراد ممکن است به نوعی پلاستیک که در دندان مصنوعی استفاده می شود واکنش آلرژیک نشان دهند. در این حالت می توان از انواع دیگر پلاستیک نیز استفاده کرد. به همین ترتیب ، ممکن است در پروتزهای جزئی آلرژی به فلز وجود داشته باشد. از آنجا که اکثر تولیدکنندگان استفاده از این نوع مواد را متوقف می کنند ، آلرژی بسیار نادر است.

بیشتر مشکلات به دلیل عدم مراقبت از دهان و دندان و پیروی نکردن از توصیه های دندانپزشک است. به عنوان مثال ، اگر دندان های مصنوعی خود را به خوبی تمیز نکنید ، بافت ها تحریک می شوند و اگر رژیم متعادلی نداشته باشید ، در دهان خود دچار عفونت های قارچی می شوید.

 

اگر از توصیه های دندانپزشک پیروی کنید ، دندانهای مصنوعی و دهان خود را هر روز تمیز کنید یا در مواقعی که دندان های مصنوعی ناراحت کننده هستند به دندانپزشک مراجعه کنید ، با مشکلات بسیار کمی روبرو خواهید شد. حتی اگر احساس ناراحتی نمی کنید ، باید هر 6 ماه به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

مراقبت از پروتز

دندانهای مصنوعی قسمتهای ثابتی در دهان شما نیستند و باید حداقل یک یا دو بار در روز آنها را خارج کنید. بیشتر افراد پروتزهای خود را هنگام خواب برمی دارند. پروتزها را در آب یا محلول های ویژه می گذارند. اما در این حالت باید هر روز آب یا محلول تعویض شود و ظرف تمیز شود.

 

دندان مصنوعی شما باید دو بار در روز با برس مخصوص پروتز تمیز شود. شما همچنین باید دهان خود را تمیز کنید ، که به گردش خون لثه نیز کمک می کند.

 

برخی از افراد از چسب پروتز استفاده می کنند. از چسب ها برای جلوگیری از لیز خوردن یا جدا شدن پروتز استفاده می شود ، خصوصاً در افرادی که استخوان فک آنها کاهش یافته است. با این حال ، نباید از آنها برای پروتزهایی که به درستی متناسب نیستند ، استفاده شود. استفاده طولانی مدت ممکن است باعث ایجاد قارچ دهانی و اختلالات مشابه شود. اگر دندان مصنوعی شما بلغزد و ناراحت کننده است ، با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا ببینید آیا به تنظیم نیاز دارد یا خیر. از آنجا که بیشترین اصلاحات در دندانپزشک انجام می شود ، لازم نیست روزها را بدون پروتز سپری کنید. هرگز سعی نکنید پروتزهای خود را تنظیم کنید زیرا می توانید به بافتهای دهان آسیب برسانید.

 

کالیبراسیون پروتز و تغذیه پروتز

اصلاحات دوره ای لازم است زیرا بافت ها و استخوان های حمایت کننده از پروتز با گذشت زمان تغییر می کنند. این تنظیماتی است که با تنظیم جای دهان ، پروتز تغذیه را ایمن تر می کند. تغذیه شامل اصلاح سطح پروتز از طریق پردازش پایه و دندانهای مصنوعی مورد استفاده در جای خود باقی می ماند.

 

باز سازی پروتز بازسازی مجدد شامل ناحیه سطح پروتز است که با بافت لثه تماس می گیرد. پس از کشیدن دندان ها ، استخوان نگهدارنده دندان ها جمع می شود و با ادامه این کاهش ، مشاهده می شود که پروتز به درستی متناسب نیست. در غیر این صورت ، اگر پروتز در شرایط خوبی باشد ، دندانپزشک ممکن است باز سازی پروتز را توصیه کند.

 

- باز سازی پروتز در مطب بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد. در طی این فرایند دندانپزشک پروتز را کاملاً تمیز کرده و 2-3 میلی متر از سطح لمس را جدا می کند.

- در بعضی موارد از مواد چسبنده برای چسباندن مواد به پروتز استفاده می شود.

- باز سازی پروتز (رزین اکریلیک) مخلوط شده و روی پروتز قرار می گیرد.

- در حالی که رزین هنوز نرم است ، پروتز در دهان قرار می گیرد.

- در حالی که پروتز در دهان شما است ، یک قالب از بافت لثه شما خارج شده است.

- مواد باز سازی پروتز باعث می شود لثه شما راحت شود و سازگاری آن با دهان راحت تر می شود.

- دندانپزشک سطح جدید را بررسی می کند و پروتز را جلا می دهد.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.SDQX1tXqn96B0G69kRbOOwHaE9?pid=Api&rs=1

تنظیم  مجدد پروتز

اگر سطح داخلی پروتز شما که روی کام نشسته است نیاز به مداخله بیشتری داشته باشد ، دندانپزشک قالب لثه شما را از پروتز خارج می کند. پروتز به آزمایشگاه ارسال می شود و پایه ای برای پایه جدید ایجاد می کند و می توانید به مدت یک روز از پروتزهای خود جدا شوید. در طی این فرآیند ، دندان ها بر اساس جدید در موقعیت اصلی خود باقی می مانند. پروتزهای بازسازی شده نیاز به تنظیم مجدد دارند.

 

 

 

چسب های دندان مصنوعی:

اگر به اندازه کافی تلویزیون تماشا می کنید ، می توانید متقاعد شوید که همه افرادی که از پروتز استفاده می کنند باید از چسب استفاده کنند.

اگر با دندانپزشکان صحبت کنید ، مطمئن خواهید شد که هیچ کس نباید از آن استفاده کند.

چسب های دندان مصنوعی می توانند استفاده از دندان مصنوعی را برای بیماران آسان کنند. حتی اگر پروتز به خوبی جا بیفتد ، به خصوص کاربران پروتز جدید می ترسند که پروتز از جای خود بلغزد. استفاده از چسب پروتز برخی از این نگرانی ها را برطرف می کند و اعتماد به نفس انسان را افزایش می دهد.

با این حال ، نباید از چسب ها به عنوان راه حلی برای پروتزهایی که متناسب نیستند و نیاز به بازسازی دارند ، دیده شود.

 

چگونه می توان فهمید که به چسب یا تنظیم نیاز دارید؟

افرادی که استفاده از پروتزهای دندانی را شروع می کنند باید در مورد چسب ها با دندانپزشک خود صحبت کنند. اگر از قبل پروتز دارید ، باید هر شش ماه یکبار چکاپ کنید. وقتی در پروتز خود احساس ناراحتی می کنید ، باید بدون اتلاف وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. هنگامی که فکر می کنید به چسب نیاز دارید ، ممکن است تنظیماتی مانند خوراک مورد نیاز شما واقع شود.

 

اگر از دندان مصنوعی بدون استفاده از چسب استفاده می کنید ، به این معنی نیست که تفاوت را متوجه خواهید شد یا از آن بهره مند نخواهید شد. استفاده از چسب دندان مصنوعی گاهی اوقات می تواند راحتی بیشتر و احساس امنیت را ایجاد کند و در این صورت ، افراد نباید از استفاده از چسب دریغ کنند.

تغییر در بسته شدن چسب های پودری نسبت به چسبهای بتونی سبک تر است. پاک کردن گرد و غبار از دندانهای مصنوعی راحت تر از خمیر است.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.C8KxWYpZB7n5nA1e0I2ChgHaDX?pid=Api&rs=1

برای استفاده از چسب پودر

1. دندان مصنوعی را بشویید و بشویید.

2. مقداری پودر روی پروتز مصنوعی بریزید.

3. پروتز را در دهان خود قرار دهید.

دوام چسب به عوامل مختلفی بستگی دارد. ماندگاری چسب ها به طور کلی در دندان های مصنوعی فوقانی بیشتر است. غذا و مایعات به احتمال زیاد باعث شل شدن دندان های مصنوعی تحتانی می شوند ، بنابراین استفاده از چسب خمیر روی دندان های پایین منطقی تر است.

وقتی دندان مصنوعی را برداشتید ، آن را کاملا تمیز کرده و در آب قرار دهید. مسواک های مخصوصی وجود دارد که به تمیز ماندن دندان مصنوعی کمک می کند. موهای آن بسیار نرم است و برای تمیز کردن دو طرف پروتز ساخته شده است.

حرف آخر: چه از چسب استفاده کنید و چه نکنید ، مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشید و مرتباً به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

زخم های دهان جوش دندان مصنوعی

زخم های دهانی ناشی از دندان مصنوعی بیماری است که شامل پوشیدن پروتز است و به طور کلی در افراد مسن دیده می شود. معمولاً به نام استوماتیت دندان مصنوعی و کاندیدیازیس آتروپیک مزمن شناخته می شود.

 

زخم های دهانی ناشی از پروتز به یکی از سه عامل بستگی دارد.

 

پروتزهایی که شب برداشته نمی شوند و به درستی جا نمی شوند

بهداشت ضعیف دهان و دندان

استوماتیت ناشی از پروتز می تواند به اشکال مختلفی مانند التهاب موضعی زیر پروتز یا التهاب بزرگتر و دردناک تر ظاهر شود. لکه های قرمز نیز که به آن هیپرپلازی پاپیلاری گفته می شود ، به صورت توده هایی ظاهر می شوند. استوماتیت ناشی از پروتز بیشتر در دندانهای مصنوعی فوقانی دیده می شود زیرا نواحی بیشتری در قسمت فوقانی وجود دارد که با پروتز تماس پیدا می کنند. تشکیل بیشتر مخمر در پروتزهای غیر مجهز مشاهده می شود و به راحتی با کمک بزاق نمی توان آنها را تمیز کرد. گروه خاصی از افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. افرادی که به دلیل دارو یا بیماری به دلیل ضعف در سیستم ایمنی بدن مبتلا هستند ، بیشتر دچار این بیماری می شوند. مشاهده شده است که استوماتیت پروتز در بیماران دیابتی نوع 2 نیز شدید دیده می شود.

 

علائم

افراد مبتلا به استوماتیت پروتز ممکن است گاهی احساس درد یا تورم کنند ، اگرچه هیچ علامتی وجود ندارد. در هایپرپلازی پاپیلاری ، برجستگی های کوچک قرمز رنگ در کام فوقانی مشاهده می شود. پروتزها ممکن است متناسب نباشند یا هنگام برداشتن و نصب آنها دردناک باشند. کاندیدیازیس که به صورت لکه های سفید در دهان ظاهر می شود نیز قابل مشاهده است.

 

تشخیص

در طول ویزیت های منظم ، دندانپزشک بررسی می کند که دندان های مصنوعی شما در جای خود قرار دارند و تمیز هستند. در همان زمان ، به بافتهای تحت تأثیر پروتز نگاه می کند و به دنبال قرمزی و التهاب است. این سوال را می کند که آیا شما درد دارید ، چگونه دهان خود را تمیز می کنید ، آیا پروتزها راحت هستند.

 

اگر بافت زیر پروتزها دارای تورم مانند قرمزی یا لکه باشد و پروتز به درستی جا نیفتد ، دندانپزشک ممکن است به داشتن استوماتیت پروتز شک کند. آنها همچنین می توانند آزمایشی انجام دهند تا ببینند آیا شما در دهان خود استوماتیت پروتز دارید یا خیر. ناحیه مشکوک را با یک تکه پنبه پاک کنید و این پنبه را در محلول مخصوص قرار دهید و برای بررسی به آزمایشگاه بفرستید. معمولاً در بازدید بعدی خود نتیجه خواهید گرفت.

 

مدت زمان تخمینی

از آنجا که استوماتیت ناشی از دندان مصنوعی گاهی علائمی ندارد ، می تواند سال ها بدون درمان ادامه یابد. مراجعه منظم به دندانپزشک برای تشخیص و درمان به موقع ضروری است.

 

اقدامات احتیاطی باید انجام شود

حتی اگر دندان های طبیعی شما در جای خود نباشد ، دهان و پروتز شما نیاز به تمیزکاری منظم دارند. پروتزهای پاک نشده باعث تجمع پلاک ها و سلول های بزرگ می شود که دهان و لثه های شما را تحریک می کند. پروتزها باید هر شب برداشته شوند تا فشار دهان برداشته شود و دهان از بزاق پاک شود.

 

برای جلوگیری از استوماتیت پروتز و سایر بیماریهای مرتبط با پروتز:

 

به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید (حداقل دو بار در سال. دندانپزشک ممکن است برای سلامتی دهان و دندان شما بیشتر تماس بگیرد.)

مطمئن شوید که دندان های مصنوعی شما به خوبی توسط دندانپزشک متناسب باشد. پروتزهای قدیمی ممکن است مناسب نباشند. با کشیدن دندان ها استخوان های شما جمع می شوند.

اگر پروتز شما آسیب دیده یا مناسب نیست ، با دندانپزشک خود مشورت کنید. خودتان سعی نکنید آن را برطرف کنید.

دندان های مصنوعی خود را بعد از غذا بشویید.

هر شب ، دندان مصنوعی خود را با کرم یا خمیر دندان مصنوعی تمیز کرده و در آب قرار دهید.

هفته ای یک بار پروتز خود را در محلول های جوشان یا پاک کننده خیس کنید.

با مسواک زدن مرتب دندان ها و لثه های باقی مانده خود را تمیز نگه دارید.

اگر الکل می نوشید یا سیگار می کشید ، بیشتر اوقات به دندانپزشک مراجعه کنید.

درمان

دندانپزشک شما باید به شما نشان دهد که چگونه پروتز خود را مرتب تمیز کنید و بافت ها را ماساژ دهید. برای درمان عفونت در دهان ممکن است به درمان ضد قارچ یا ضد میکروبی نیاز داشته باشید. همچنین دندانپزشک ممکن است به شما توصیه کند که دندان مصنوعی خود را با محلول ضد قارچ یا ضد میکروبی تمیز کنید. در حین درمان استوماتیت ناشی از پروتز ، باید تا حد ممکن از پروتز خود استفاده نکنید. اگر پروتز شما به درستی متناسب نیست ، باید آن را تنظیم یا ترمیم کنید.

 

چه موقع باید با یک متخصص مشورت کرد؟

اگر پروتز شما ترک ، شکسته یا شکسته باشد ، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. استفاده از آن را بدون تعمیر ادامه ندهید. اگر برداشتن و پوشیدن آن مشکل است ، درد می کشد یا به درستی متناسب نیست باید با دندانپزشک مشورت کنید.

آردینی اوخو
یکشنبه 12 بهمن 1399
بؤلوملر :

6 روش ساده برای یک لبخند زیبا

0 گؤروش
یازار:‌

https://th.bing.com/th/id/R9586301ddd4a8fb9196c4601b3aaa097?rik=ENwN1A07HN1pXg&riu=http%3a%2f%2flablogbeaute.co.uk%2fwp-content%2fuploads%2f2016%2f04%2fbeautiful-smile.jpg&ehk=L7OOTt6IJkKApwa4Rch3utSkI3C8EDAgXHq4U8NVQR8%3d&risl=&pid=ImgRaw

6 روش ساده برای یک لبخند زیبا

اگر می خواهید جوان تر به نظر برسید ، کاری که باید انجام دهید آسان است: یک مطالعه توسط موسسه ماکس پلانک در برلین می گوید برای جوان به نظر رسیدن ، فقط باید بخندیم. محققان ادعا می کنند غریبه ها تا زمانی که فرد مقابل لبخند می زند توجه زیادی به سن آن شخص ندارند. با این حال ، طبق آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا (AACD) ، دندان های زرد یا لبخند بد نتیجه عکس دارد و باعث می شود فرد پیرتر به نظر برسد. خوشبختانه راه های زیادی برای داشتن لبخند سفید زیبا وجود دارد ، از میوه گرفته تا برخی از رژ لب ها:

 

1. بر روی نخ تمرکز کنید

برای یک لبخند روشن و سفید ، دو مورد ضروری برای بهداشت دهان و دندان انجام دهید. دندان های خود را حداقل 2 بار در روز مسواک بزنید (برای مسواک زدن بعد از ناهار می توانید یک مسواک کوچک به همراه داشته باشید) و نخ دندان بکشید. استفاده از نخ دندان در این مرحله مهم است ، زیرا ممکن است در دهان شما مکانهایی وجود داشته باشد که مسواک نتواند به آنها برسد. نخ دندان تضمین می کند که هیچ باکتری بین دندان شما باقی نمی ماند.

 

2. مکمل های کلسیم و ویتامین C خود را افزایش دهید

دندان های شما علاوه بر داشتن دهان سالم ، باید برای لبخند سفید نیز سالم و محکم باشد. مصرف غذاهایی که به شما در تقویت دندان کمک می کند ، از پوسیدگی دندان ، پوسیدگی دندان و بیماری های دوره ای جلوگیری می کند ، در این زمینه کمک زیادی به شما می کند. کلسیم که هم برای نوزادان و هم برای بزرگسالان ضروری است ، استخوان های فک شما را تقویت می کند. به همین دلیل ، شیر کم چرب یا بدون چربی ، پنیر ، سبزیجات چلیپا ، کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم ، غلات برای صبحانه ، محصولات سویا یا نان با مقدار کلسیم زیاد مصرف کنید.

 

مانند کلسیم ، ویتامین C دندان های شما را تقویت می کند. این باعث بهبودی بافت های شما می شود ، از نفوذ باکتری های بیماریزا به لثه جلوگیری می کند. به همین دلیل سبزیجات چلیپایی - به ویژه کلم بروکلی - هر دو عملکرد را انجام می دهند زیرا حاوی کلسیم و ویتامین C هستند.

 

علاوه بر این ، میوه های "سخت" مانند سیب ، هویج و سبزیجات با ویژگی های مشابه نیز عملکرد یکسانی دارند. به لطف بزاقی که هنگام جویدن چنین غذاهایی ترشح می کنید ، دندان های شما از پلاک پاک می شوند و از ایجاد فضای زندگی از باکتری جلوگیری می شود. آب نیز همین کار را می کند. بنابراین ، برای پاکسازی دهان از میکروب ها ، جلوگیری از لک شدن دندان ها و محافظت از دندان ها در برابر اسیدها ، مقدار زیادی آب بنوشید. علاوه بر اینها ، جویدن آدامس های بدون قند به شما در ترشح بزاق نیز کمک می کند.

 

3. غذاها و نوشیدنی های اسیدی را فراموش کنید

هرگز فراموش نکنید که تعدادی محصول وجود دارند که می توانند لبخند روشن و سفید شما را به خطر بیندازند! از نوشابه (بیش از حد) ، انواع نوشیدنی های اسیدی ، غذاهای شیرین (به خصوص آب نبات های سفت ، چسبناک و لثه ای) پرهیز کنید. به خاطر داشته باشید که غذاهای اسیدی حتی اگر سالم هم باشند برای دندان های شما مفید نیستند. این نوع غذاها می توانند مینای دندان شما را ضعیف کرده و به رشد باکتری های پوسیدگی دندان کمک کنند. در نتیجه ، احتمال پوسیدگی دندان های شما افزایش می یابد.

 

همچنین از مصرف زیاد نوشیدنی های لکه دار خودداری کنید! قهوه و چای برای این امر کاملاً شناخته شده است. علاوه بر این ، از تنباکو دوری کنید.

 

4. روش سفید کردن دندان های حرفه ای را امتحان کنید

با سفید شدن دندان توسط یک دندانپزشک موفق در این زمینه ، می توانید در مدت زمان کوتاه تر و راحت تری لبخند مورد نظر خود را داشته باشید. به لطف روش سفیدکننده دندان از نوع مطب که می تواند در مطب دندانپزشکی انجام شود ، می توانید در عرض 1 ساعت لبخندی موثر ، عمیق و سفید داشته باشید. با این حال ، به خاطر داشته باشید که پس از استفاده از این روش ، گاهی اوقات شما نیاز به ادامه روش های سفید کردن در خانه دارید.

 

5. اولویت روش های سفید کننده که می توانید به تنهایی اعمال کنید

همچنین می توانید تا حدودی دندان های خود را در خانه سفید کنید. برای این منظور می توانید از خمیردندان های سفید کننده و نوارهای سفیدکننده یا سیستم های سفید کننده دندان های خانگی استفاده کنید ، اما استفاده بی رویه از این محصولات ممکن است به دندان های شما آسیب دائمی برساند ، بنابراین من به شما توصیه می کنم از پزشک یا مشاور دندانپزشکی استفاده کنید.

 https://th.bing.com/th/id/R7a73995d640510c9a8b0a03bd30cf60f?rik=2jP93nHnlmjnxg&riu=http%3a%2f%2ffitnistics.com%2fwp-content%2fuploads%2f2015%2f03%2fHow-to-Get-that-Healthy-and-Beautiful-Smile-You-Have-Always-Wanted2.png&ehk=jZC%2fsM3fvR81BOui%2bp%2fPEx%2bAeCjlF82GWBLxlq%2bgn6s%3d&risl=&pid=ImgRaw

6. سفیدی دندان را با آرایش بدست آورید

اگر می خواهید لبخند مورد نظرتان را سریعتر داشته باشید ، از تکنیک های جدید آرایش استفاده کنید. به عنوان مثال ، رژ لب ها و برنزرهایی با سایه و زیر سایه های آبی باعث سفیدتر به نظر رسیدن دندان ها می شوند. یاد آوردن!

آردینی اوخو
چهارشنبه 8 بهمن 1399
بؤلوملر :

روش استفاده از مسواک در طول بیماری

0 گؤروش
یازار:‌

https://gently.curaden.com/wp-content/uploads/2019/07/how-often-to-replace-your-toothbrush_2_rinse-1150x766.jpg

روش استفاده از مسواک در طول بیماری

پزشکان همیشه می گویند برای اینکه دوباره آلوده نشویم باید بلافاصله پس از پاک کردن بینی دست های خود را بشوییم. گفته می شود که پزشکان به اندازه سایر افراد بیمار نمی شوند ، زیرا آنها دستان خود را بسیار ضد عفونی می کنند. این درست باشد یا نباشد ، متاسفانه دست ها ابزاری مهم در انتقال میکروب ها هستند.

ترشحات بینی بسیاری از مسائل بالقوه را به همراه می آورد که در طول دوره بیماری اتفاق می افتد. بگذارید بگوییم شما سرما خورده اید و بلغم زیادی را بیرون می برید یا آبریزش بینی متوقف نمی شود. همه این میکروب ها راهی برای رسیدن به دست و مسواک شما پیدا می کنند. پس چرا نگران هستیم؟

تمرکز همه افراد در شستن دست ها در هنگام بیماری است. شستن مسواک چطور؟ شستن دست ها خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد ، در نتیجه دست ها را به سمت دهان ، چشم ها ، گوش ها می بریم. پس چرا در هنگام بیماری به تمیز کردن مسواک خود توجه نمی کنیم! زیرا مسواک را مستقیماً به دهان می بریم. قرار دادن دوباره مسواک در دهان می تواند یکی از بدترین کارهایی باشد که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. با این حال ، این بدان معنا نیست که شما نباید مسواک بزنید.

 

مسواک تهدیدی بالقوه است!

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که تمام مسواک های موجود در مقیاس وسیعی در معرض ابتلا به میکروارگانیسم ها هستند. این شامل ویروس هایی است که می توانند باعث انواع بیماری ها شوند ، از تبخال گرفته تا سرماخوردگی! حتی دیده شد که باکتری های عامل ذات الریه در مسواک ها پیدا شده اند. در همان زمان ، مهاربندهای مسواک - نه فقط انتهای آن ، بلکه سیم تا انتها آلوده است. هر نخ ، هر منگوله روی مسواک ارتباط مستقیمی با آلودگی مسواک دارد.

همچنین مسواک هایی با سرهای شفاف یا رنگ تیره در دور نگه داشتن میکروارگانیسم ها موفقیت کمتری دارند. این میکروب ها به نور حساس هستند و در قسمت تاریک مسواک زنده می مانند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.cWMZL_AErrnY15qy6X7PkAHaEO?pid=Api&rs=1

چه کاری باید انجام دهید تا دوباره بیمار نشوید؟

چگونه می توانید خود را در برابر بیماری دوباره محافظت کنید؟

 

- مسواکی با سر کوچک انتخاب کنید و آن را به جای دستشویی در اتاق خواب نگه دارید. به یاد داشته باشید ، حمام مسری ترین مکان در خانه است.

- مطمئن شوید که سر برس در معرض نور است.

- مسواک خود را هر دو هفته یک بار عوض کنید ، یا اگر روزانه قبل از استفاده آن را تمیز کنید هر دو ماه یکبار (اگر بیماری دهانی شدید یا بیماری منظمی دارید ؛ اگر تحت شیمی درمانی ، جراحی قلب یا جراحی پیوند اعضا هستید ، باید مسواک خود را بیشتر تغییر دهید غالبا.)

- مسواک باید در ابتدای بیماری ، زمانی که احساس خوبی دارید و بهبود کامل دارید ، سه بار عوض شود. به یاد داشته باشید که مسواک ها که ابزاری فوق العاده مهم در محافظت از سلامت دندان ما هستند ، تهدید بیولوژیکی بالقوه ای نیز هستند و قبل از استفاده از تمیز بودن مسواک خود اطمینان حاصل کنید.

- به طور خلاصه مسواک خود را تمیز نگه دارید ، آن را در حین و بعد از بیماری عوض کنید ، در حالی که بیمار است از دستشویی خارج کنید و چندین بار در روز از آن استفاده کنید.

آردینی اوخو
دوشنبه 6 بهمن 1399
بؤلوملر :