https://gently.curaden.com/wp-content/uploads/2019/07/how-often-to-replace-your-toothbrush_2_rinse-1150x766.jpg

روش استفاده از مسواک در طول بیماری

پزشکان همیشه می گویند برای اینکه دوباره آلوده نشویم باید بلافاصله پس از پاک کردن بینی دست های خود را بشوییم. گفته می شود که پزشکان به اندازه سایر افراد بیمار نمی شوند ، زیرا آنها دستان خود را بسیار ضد عفونی می کنند. این درست باشد یا نباشد ، متاسفانه دست ها ابزاری مهم در انتقال میکروب ها هستند.

ترشحات بینی بسیاری از مسائل بالقوه را به همراه می آورد که در طول دوره بیماری اتفاق می افتد. بگذارید بگوییم شما سرما خورده اید و بلغم زیادی را بیرون می برید یا آبریزش بینی متوقف نمی شود. همه این میکروب ها راهی برای رسیدن به دست و مسواک شما پیدا می کنند. پس چرا نگران هستیم؟

تمرکز همه افراد در شستن دست ها در هنگام بیماری است. شستن مسواک چطور؟ شستن دست ها خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد ، در نتیجه دست ها را به سمت دهان ، چشم ها ، گوش ها می بریم. پس چرا در هنگام بیماری به تمیز کردن مسواک خود توجه نمی کنیم! زیرا مسواک را مستقیماً به دهان می بریم. قرار دادن دوباره مسواک در دهان می تواند یکی از بدترین کارهایی باشد که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. با این حال ، این بدان معنا نیست که شما نباید مسواک بزنید.

 

مسواک تهدیدی بالقوه است!

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که تمام مسواک های موجود در مقیاس وسیعی در معرض ابتلا به میکروارگانیسم ها هستند. این شامل ویروس هایی است که می توانند باعث انواع بیماری ها شوند ، از تبخال گرفته تا سرماخوردگی! حتی دیده شد که باکتری های عامل ذات الریه در مسواک ها پیدا شده اند. در همان زمان ، مهاربندهای مسواک - نه فقط انتهای آن ، بلکه سیم تا انتها آلوده است. هر نخ ، هر منگوله روی مسواک ارتباط مستقیمی با آلودگی مسواک دارد.

همچنین مسواک هایی با سرهای شفاف یا رنگ تیره در دور نگه داشتن میکروارگانیسم ها موفقیت کمتری دارند. این میکروب ها به نور حساس هستند و در قسمت تاریک مسواک زنده می مانند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.cWMZL_AErrnY15qy6X7PkAHaEO?pid=Api&rs=1

چه کاری باید انجام دهید تا دوباره بیمار نشوید؟

چگونه می توانید خود را در برابر بیماری دوباره محافظت کنید؟

 

- مسواکی با سر کوچک انتخاب کنید و آن را به جای دستشویی در اتاق خواب نگه دارید. به یاد داشته باشید ، حمام مسری ترین مکان در خانه است.

- مطمئن شوید که سر برس در معرض نور است.

- مسواک خود را هر دو هفته یک بار عوض کنید ، یا اگر روزانه قبل از استفاده آن را تمیز کنید هر دو ماه یکبار (اگر بیماری دهانی شدید یا بیماری منظمی دارید ؛ اگر تحت شیمی درمانی ، جراحی قلب یا جراحی پیوند اعضا هستید ، باید مسواک خود را بیشتر تغییر دهید غالبا.)

- مسواک باید در ابتدای بیماری ، زمانی که احساس خوبی دارید و بهبود کامل دارید ، سه بار عوض شود. به یاد داشته باشید که مسواک ها که ابزاری فوق العاده مهم در محافظت از سلامت دندان ما هستند ، تهدید بیولوژیکی بالقوه ای نیز هستند و قبل از استفاده از تمیز بودن مسواک خود اطمینان حاصل کنید.

- به طور خلاصه مسواک خود را تمیز نگه دارید ، آن را در حین و بعد از بیماری عوض کنید ، در حالی که بیمار است از دستشویی خارج کنید و چندین بار در روز از آن استفاده کنید.

دوشنبه 6 بهمن 1399
بؤلوملر :