https://www.springvaledental.com.au/blog/wp-content/uploads/2019/11/oil-pulling.jpg

 

روغن کشی یک درمان عامیانه هندی است که شامل چرخاندن روغن در اطراف دهان است و ادعا می شود که فواید زیادی برای حفره دهان ما دارد. این شامل این است که دهان خود را با روغن خوراکی (روغن نارگیل، روغن آفتابگردان و روغن کنجد توصیه می شود) به مدت 15 تا 20 دقیقه بشویید و آن را تف کنید. حتی اگر پزشکان و محققان دندانپزشکی در مورد آن به عنوان درمانی برای اختلالات دندانی متقاعد نشده اند، آنها روغن کشیدن را برای کاهش ناراحتی ناشی از مشکلات مختلف دندانی توصیه می کنند. چرا؟

 

میکروب های ساکن در دهان ما از یک سلول تشکیل شده اند و با غشای چربی و چربی پوشیده شده اند. هنگامی که چنین غشاهایی با روغن تماس پیدا می کنند، به یکدیگر می چسبند و تخلیه عوامل بیماری زا را آسان می کنند. این نشان دهنده سودمندی حفره دهان شما در بسیاری از جنبه ها است.

 

از ایجاد حفره جلوگیری کنید

پوسیدگی دندان با ترکیبی از عوامل از جمله تمیز کردن نامناسب دندان ها، خوردن میان وعده های مکرر، نوشیدن نوشیدنی های شیرین و موارد دیگر رخ می دهد. آنها برای تضعیف مینای دندان اسید تولید می کنند. هنگامی که اسید با باکتری های دهان همراه شود، حفره ایجاد می شود.

 

بوی بد دهان را کاهش دهید

از آنجایی که روغن کشی به کاهش تعداد باکتری ها در دهان کمک می کند، از حمله باکتری ها به دندان ها جلوگیری می کند و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

 

بوی بد دهان با تجمع باکتری بر روی بافت های نرم دهان ما اتفاق می افتد. به عنوان مثال، وقتی باکتری بین شیارهای پوست زبان به دام می‌افتد، در نهایت منجر به پوشش زبان می‌شود و بوی کثیفی منتشر می‌کند.

 

دندانپزشکان دهانشویه های کلرهگزیدین را برای از بین بردن باکتری ها در نواحی دهانی که با موهای مسواک و حتی سیم های نخ دندان نمی توان به آنها دسترسی داشت توصیه می کنند.

 

با کمال تعجب، یکی از مطالعات اخیر نشان می دهد که روغن کشی به همان اندازه کلرهگزیدین در تخلیه باکتری های دهان موثر است.

 

سلامت لثه را بهبود می بخشد

باکتری های دهان با اسیدها و بزاق همکاری می کنند تا ماده چسبنده ای به نام پلاک را روی سطح دندان در حاشیه لثه تولید کنند. افرادی که دارای چنین پلاک‌هایی هستند، بسیار مستعد ابتلا به بیماری‌های لثه مانند التهاب لثه هستند.

 

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان های موجود در روغن نارگیل به تقویت بافت های لثه برای کاهش تورم و مبارزه با میکروب هایی مانند استرپتوکوک موتانس که مسئول بیماری های پریودنتال هستند کمک می کند.

 

به سفید کردن دندان کمک می کند

هنگامی که روغن را به آرامی برای چند دقیقه در دهان می چرخانید، لکه ها، میکروب ها و سایر رسوبات را برای تمیز کردن سطوح دندان از بین می برد. سطح صاف و صیقلی را برای دندان های شما فراهم می کند.

 

نقش روغن کشی در سفید کردن دندان هنوز از نظر علمی ثابت نشده است. این بدان معنی است که روغن کشیدن ظاهر طبیعی دندان را که با لکه های عمیق تخریب شده است، باز نمی گرداند.

 

فواید زیبایی

تمرین‌کنندگان آیورودا بیان کرده‌اند که غرغره کردن روغن برای چند دقیقه در روز ظاهر شما را بهبود می‌بخشد. جدا از حذف باکتری، روغن کشی در تقویت فک نیز مفید است. علاوه بر این، این عمل از کاهش شلی صورت پشتیبانی می کند و ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد.

 

نتیجه گیری

این عمل باعث تقویت دندان ها و لثه ها می شود که باعث آسان تر از بین بردن رسوبات روی دندان ها می شود. حتی اگر این عمل از نظر علمی ثابت نشده باشد و با برخی تصورات غلط مرتبط باشد، اضافه کردن رژیم بهداشت دهان مقرون به صرفه و آسان است.

 

اگر در مورد روغن کشی شک دارید، یک بار با دندانپزشک یا بهداشت دهان خود مشورت کنید.

شنبه 29 مرداد 1401
بؤلوملر :