https://th.bing.com/th/id/OIP.Kg_4o0YzKsIXwoJnYMva8gHaDn?pid=Api&rs=1

10 دلیل بزرگ حساسیت دندان

آیا هنگام نوشیدن آب سرد احساس "چیزی" در دندان های خود می کنید و آیا هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن می بینید که دندان چشمک می زند؟ در این صورت ، ممکن است حساسیت دندان داشته باشید. نیازی نیست که درد را تحمل کنید. شما می توانید حساسیت دندان را کاهش داده و سلامت دهان خود را بهبود ببخشید. چه عواملی باعث حساسیت دندان می شود و درمورد آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

 

مشتاقانه مسواک می زنید:

 بعضی اوقات حساسیت دندان به دلیل مسواک زدن زیاد یا استفاده از مسواک با موهای خیلی سخت ایجاد می شود. با گذشت زمان ، لایه مینای دندان محافظ روی سطح دندان فرسوده می شود و کانال های میکروسکوپی یا تونل هایی که منجر به اعصاب دندان شما می شوند ظاهر می شوند. وقتی این تونل ها در معرض مواد گرم ، سرد ، اسیدی یا چسبناک قرار بگیرند ، حساسیت و ناراحتی دندان ایجاد می شود. راحت ترین راه حل برای این وضعیت مسواک زدن ملایمتر دندانها و استفاده از مسواک با موهای نرم است. همچنین استفاده از خمیردندان ملایم با سایش کمتر ایده خوبی است.

 

شما غذاها و نوشیدنی های حاوی اسید مصرف می کنید: غذاهای اسیدی مانند سس گوجه فرنگی ، لیمو ، گریپ فروت ، کیوی و ترشی به دلیل خاصیت اسیدی که دارند باعث تلخی شما می شوند.

 

شما یکی از جمله افرادی هستید که دندان های خود را خرد می کنید: ساییدن دندان مینای دندان شما را فرسوده می کند. شما با ساییدن دندان ها لایه ای در وسط دندان خود یعنی عاج را آشکار می کنید. این لایه تونل اعصاب شما است. با دندانپزشک خود در مورد استفاده از پلاک های شبانه که مانع ساییدن دندان می شوند صحبت کنید.

 https://th.bing.com/th/id/OIP._UH4rkG4k8nzuq37ZEXQpgHaFS?pid=Api&rs=1

• از خمیرهای سفیدکننده دندان استفاده می کنید: اکثر تولیدکنندگان مواد شیمیایی خاصی را به خمیر دندان اضافه می کنند که به سفید شدن دندان کمک می کند و بعضی از آنها ممکن است به این مواد شیمیایی حساسیت داشته باشند. اگر خمیر دندان دلیل حساسیت دندان شماست ، آن را با دیگری جایگزین کنید و به طور مداوم از خمیردندان های سفید کننده دندان استفاده کنید.

 

اعتیاد به دهانشویه ها: برخی از دهان شویه ها ، مانند خمیر دندان های سفید کننده ، ممکن است حاوی الکل و سایر محصولات شیمیایی باشند. چنین محصولاتی می توانند باعث حساسیت دندان شوند - به ویژه هنگامی که سطح عاج در معرض آن باشد. می توانید از دهان شویه های نرم و غیر الکلی استفاده کنید و به نخ دندان و مسواک بیشتر مراقبت کنید.

 

شما به بیماری لثه مبتلا هستید: عقب رفتن لثه می تواند باعث حساسیت شود. اگر حساسیت دندان شما به این دلیل است ، به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

پلاک بیش از حد دارید: هدف از استفاده از نخ دندان و مسواک پاک کردن پلاک هایی است که بعد از خوردن غذا ایجاد می شود. پلاک هایی که بیش از حد تجمع می یابند ، باعث از بین رفتن مینای دندان و حساسیت دندان با از بین رفتن مینای دندان محافظ می شوند. شما باید هر روز دندان های خود را تمیز کنید و هر 6 ماه به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

شما تحت درمان دندانپزشکی بوده اید: دندان های شما در حین معاینه حساس می شوند. بعد از انجام مراحل روی دندان هایتان (مانند درمان کانال ریشه ، تاج چینی) ، حساسیت دندان های شما طبیعی است و این ممکن است برای مدتی ادامه یابد. با این حال ، اگر حساسیت از بین نرود ، باید دوباره به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

• دندان شما ترک خورده است: دندان شکسته یا ترک خورده بیشتر از حساسیت درد ایجاد می کند. دندانپزشک دندان شما را ارزیابی می کند و دقیق ترین درمان را انجام می دهد.

 

در اطراف لبه های پر کننده پوسیدگی وجود دارد: با افزایش سن ، پرشدگی ها ضعیف شده و از لبه ها شروع به نشت می کنند. باکتری ها از این مزیت استفاده می کنند و به مینای دندان شما آسیب می رسانند. اگر این نوع حساسیت به دندان را دارید ، به دندانپزشک مراجعه کنید. در اکثر موارد پرکننده قابل تعویض است.

حساسیت دندان قابل درمان است. ممکن است استفاده از خمیر دندان مخصوص برای شما مفید باشد ، اما گاهی اوقات ممکن است برای همه مفید نباشد. هر کاری انجام دهید ، اگر نمی توانید از حساسیت دندان خلاص شوید ، برای بررسی به دندانپزشک مراجعه کنید. برای تقویت مینای دندان و کاهش حساسیت که احساس می کنید ، از ژل حاوی فلوراید برای مناطق حساس استفاده کنید. مراجعه به دندانپزشک بهترین راه حل برای درک علت حساسیت دندان و اعمال مناسب ترین روش درمانی است.

سه شنبه 14 بهمن 1399
بؤلوملر :