https://www.andoverpediatricdentistry.com/wp-content/uploads/clear_brackets.jpg

امروزه ، کاربردهای ارتودنسی شفاف ، که به عنوان یک گزینه جایگزین زیبایی تر برای درمان ثابت با براکت های کلاسیک ارائه می شوند ، کاملاً رایج شده است.

 

ارتودنسی شفاف پیشگام این سیستم در جهان است ، برای بیش از 4 میلیون بیمار اعمال شده است و نتایج بسیار موفقی کسب کرده است. امروزه مارک های دیگری وجود دارند که امکان درمان با پلاک های شفاف پیشرونده را با منطقی مشابه ارائه می دهند و موفقیت خود را ثابت کرده اند.

 

در این سیستم ، درمان از طریق مجموعه ای از صفحات که مخصوص هر بیمار تهیه شده است ، اعمال می شود. صفحات به گونه ای طراحی شده اند که از نظر یکپارچگی یک طرح درمانی ، هر صفحه تفاوت کمی با صفحه قبلی دارد. در هر مرحله ، صفحه جدید با فشار خفیف ارتودنسی به دندان ها اجازه می دهد تا دندان ها در داخل استخوان حرکت کنند. این اصل در درمان ارتودنسی ثابت نیز مثر است. بزرگترین مزیت این سیستم این است که شما هیچ براکی به دندانهای خود متصل ندارید ، پلاکها را می توانید در صورت تمایل برداشته و هنگام قرار گرفتن در دهان تقریباً نامرئی هستند.

 

 

 

درمان

 

درمان ارتودنسی با تراز کننده های واضح با این شروع می شود که متخصص شما ابتدا دندان و دهان شما را ارزیابی کرده و تأیید می کند که شما یک مورد مناسب برای این روش درمانی هستید.

 

پس از این مرحله ، اندازه گیری ها با مواد خاصی از بیماران ما انجام می شود و به آزمایشگاه ارسال می شود.

 

اندازه گیری ها با اسکنرهای لیزری اسکن می شود و یک مدل دیجیتالی سه بعدی از دهان و دندان شما تهیه می شود.

 

مطابق با دستورالعمل های پزشک ، یک درمان در این مدل برنامه ریزی شده است.

 

پلاک ها به صورت سری تولید می شوند و به پزشک شما تحویل داده می شوند.

 

در مرحله بعد ، دندانپزشک شما اقدامات لازم را روی دندانهای شما انجام می دهد و اولین پلاک های شما را تحویل می دهد تا شما را تقریباً هر 6 هفته چک کند.

 

صفحات مرتب شده اند تا به طور متوسط ​​هر 2 هفته به مرحله بعد بروند.

 

در این مرحله ، مهمترین وظیفه برای بیمار استفاده از پلاکها به مدت کمتر از 20 ساعت در روز است. این یک مزیت بزرگ است که می توان پلاک ها را در صورت تمایل از بین برد. از طرف دیگر ، ضرورت استفاده منظم را نباید نادیده گرفت ، در غیر این صورت درمان شکست می خورد.

 

پلاک ها از نظر بصری بیشتر از براکت ها شما را راضی می کنند. در طول درمان ارتودنسی جراحی شما ممکن است پزشک از ضمیمه ها و الاستیک هایی که ضروری می داند استفاده کند. در پایان درمان ، او ممکن است تصمیم به درمان فیکساسیون با نگهدارنده های ثابت بگیرد. لازم به ذکر است که درمانهای مرتب کننده تراز کننده پی در پی کاملاً نامرئی نیستند ، اما اگر در موارد مناسب اعمال شوند ، از نظر زیبایی شناسی موفقیت آمیز و در نهایت رضایت بخش هستند.

چهارشنبه 9 تیر 1400
بؤلوملر :