https://penfieldbuildingblocks.org/wp-content/uploads/2018/12/the-toothbrushing-song.jpg

اشتباهات مسواک زدن دندان که هر روز مرتکب می شوید

اگر فقط یک بار در روز باید مسواک بزنید ، بهترین زمان چه زمانی خواهد بود؟ البته در وقت شب! در حالی که می خوابید ، طولانی ترین دوره از روز است که نمی خورید و بنابراین باکتری های عامل پوسیدگی دندان و بیماری های لثه را تغذیه می کنند. اشتباه دیگری که هر روز با مردم صحبت می کنیم با آن روبرو می شویم این است که بسیاری از افراد صبح قبل از صبحانه دندان های خود را مسواک می زنند. تازه کردن نفس صبح ناخوشایند نیست اما مهمترین مسئله این است که مسواک زدن بعد از خوردن غذا را فراموش نکنید. بالاخره شما قبل از تمرین در سالن ورزش دوش نمی گیرید ، پست مهم است!

 

استفاده از برس اشتباه

هر چیزی غیر از مسواک نرم این آسیب را دارد که نه تنها به دندان بلکه به لثه نیز آسیب برساند. پلاک نرم است و به راحتی از بین می رود. به یاد داشته باشید ، این مساله به سختی مسواک زدن نیست ، بلکه با دقت و مسواک زدن است. همیشه از برس نرم و متوسط ​​استفاده کنید.

 

نادیده گرفتن بقیه دهان

زبان شما مواد غذایی و باکتری را در ترکهای ریز بین "پاپیل" های پشت زبان نگهداری می کند. برای از بین بردن این باکتری های مضر از دستگاه تراش دهنده زبان یا برس خود استفاده کنید. (نفس خود را نیز تمیز خواهید کرد!)

 

عدم استفاده از تکنیک مناسب

بسیاری از مردم نمی دانند که چگونه دندان های خود را به درستی مسواک بزنند. هرگز "مالش" نکنید و فشار زیادی وارد نکنید.

 

عدم مسواک زدن به مدت کافی

انجمن دندانپزشکان ترکیه توصیه می کند هر روز دو بار مسواک بزنید و هر بار 2 دقیقه مسواک بزنید. اگر در حال تماشای ساعت هستید ، دو دقیقه طولانی است! یک دلیل که طرفدار مسواک های برقی هستیم این است که آنها به مدت 2 دقیقه با تایمر کار می کنند ، بنابراین نیازی نیست که به آن فکر کنید.

 

تعویض مسواک

احتمالاً لازم است که هر 3-4 ماه یکبار ، یا اگر موها فرسوده باشند ، مسواک خود را عوض کنید. مسواک فرسوده پلاک و باکتری را به طور موثری از بین نمی برد. و فراموش نکنید که بلافاصله هنگام بیمار شدن برس خود را عوض کنید! باکتری ها و ویروس های ناشی از یک بیماری می توانند روی موها پیدا شوند و به طور بالقوه شما را دوباره آلوده کنند.

 

 

 

مثل همیشه ، بهداشت و دندانپزشکان دندانپزشکی ما آماده هستند تا نگرانی های شما را در مورد روش صحیح مسواک زدن برطرف کنند. دریغ نکنید که در بازدید بعدی خود از کلینیک ما از ما بخواهید.

شنبه 28 فروردین 1400
بؤلوملر :