https://th.bing.com/th/id/OIP.yzNhiZrl2cg8aGxsklnL3AHaFD?pid=ImgDet&rs=1

ویروس کرونا و درمان های دندانپزشکی

 

طبق راهنمای منتشر شده توسط وزارت بهداشت در طی همه گیری کویید -19 در کشور ما ، تصمیم بر این شد که فقط درمان های اورژانسی دندانپزشکی انجام شود. بیماران مجبور بودند درمانهای معمول دندانپزشکی خود را قطع کنند و حتی اگر دندانهایشان درد داشته باشد از درمان خودداری می کنند. پس از اقدامات انجام شده برای دوره عادی سازی ا ، تقاضا برای قرار ملاقات از سوی پزشکان بیماران نیز افزایش یافته است. با کنترل اپیدمی ، اختلافات در کلینیک های ما ضروری است ، همانطور که در همه زمینه ها در طی انتقال به زندگی عادی ما انجام شده است.

 دندانپزشکی شبانه روزی

اکنون مهم است که تراکم بیمار در این دوره جدید به حداقل برسد. بدین منظور ممکن است برای بیماران این امکان وجود داشته باشد که قبل از مراجعه به کلینیک از طریق تماس تلفنی یا ویدیویی با پزشکان خود اطلاعات کسب کنند. فاصله حداقل 15 دقیقه بین قرار ملاقات های بیماران باعث کاهش تراکم بیمار در اتاق انتظار می شود. با این حال ، برای اینکه ورود مداوم طبق برنامه ای که توسط پزشک اعمال شده امکان پذیر باشد ، بیماران باید به موقع به نوبت خود برسند. همچنین عدم همراهی هرچه بیشتر با بیماران نیز باعث کاهش تراکم می شود. بیماران هنگام پذیرش در کلینیک باید روکش و ماسک کفش داشته باشند. بیماران باید از روزی که وارد کلینیک می شوند از دستکش استفاده کنند یا از ضد عفونی کننده استفاده کنند. احتیاط دیگر برای کنترل آلودگی این است که اتاق انتظار در فاصله حداقل 1.5 متری بین بیماران چیده شود و هیچ مجله و مواد غذایی وجود نداشته باشد که به طور مشترک توسط بیماران استفاده شود. تهویه مطب ها و اتاق انتظار از اهمیت بالایی برخوردار است. پذیرش فقط بیماران در اتاق معاینه ، جدا از پزشک و دستیار وی ، مسئله مهم دیگری در کنترل عفونت است

https://gacetadental.com/wp-content/uploads/2020/03/Higienistas-Dentales-Coronavirus.jpg

دندانپزشکی شبانه روزی

در دوره اپیدمی باید توجه بیشتری به مراقبت های دندانپزشکی داده شود. برای این کار ، مسواک زدن منظم دندان ، استفاده از نخ دندان و استفاده از رابط مسواک نباید مختل شود.                                                                    

پنجشنبه 5 فروردین 1400
بؤلوملر :