https://www.drgibberman.com/wp-content/uploads/2019/03/shutterstock_131174333-1.jpg

چرا سلامت دندان شما مهم است؟

 

عفونت های لثه یا آبسه دندان می تواند منابع ایمنی را تخلیه کرده و از دفاع بدن در برابر حمله ویروس هایی مانند ویروس کرونا جلوگیری کند. از طرف دیگر ، هنگامی که سیستم دفاعی بدن شما خسته و ضعیف است ، یک حمله ویروسی نه تنها علائم ویروسی ایجاد می کند بلکه باعث عملکرد ضعیف سایر اعضای بدن می شود. این تأثیر جدی بر سلامتی شما خواهد داشت. هنگامی که بدن شما توسط یک ویروس مورد حمله قرار می گیرد ، باید عملکردهای دفاعی بیشتری نیز فراهم کند.

 

سیستم ایمنی ضعیف ، التهاب بیشتر

 

چالش ایمنی سرماخوردگی یا آلرژی اثر قابل توجهی در دهان ایجاد می کند. هنگامی که سیستم ایمنی بدن آنها خسته شود ، باکتری های طبیعی در دهان می توانند اثر مخرب بیشتری بر ساختارهای دهان بگذارند. ما شاهد این مسئله هستیم که با افزایش التهاب و جیب لثه در اطراف دندانها همراه با افزایش خونریزی و تورم مشهود است. این به این دلیل است که قدرت دفاعی بدن ضعیف می شود.

 

وقتی شرایط طبیعی است ، بدن می تواند با اثرات سمی باکتری ها کنار بیاید. هنگام ابتلا به بیماری ، بدن دفاعیات را هدایت می کند و ناگهان جیب های عمیق و خونریزی در اطراف دندان ها و لثه ها ایجاد می شود. اگر با مراقبت های منظم دندانپزشکی از دهان و دندان خود برای پاکسازی و جلوگیری از عفونت ها حمایت کنید ، بدن شما منابع بیشتری برای مقابله با مشکلات حاد جدی مانند ویروس کرونا دارد.

 

هر عفونت لثه یا آبسه دندان باعث تخلیه منابع ایمنی بدن می شود و از دفاع بدن در برابر حمله ویروس ها جلوگیری می کند. هرچه منابع شما بیشتر باشد ، تأثیر عفونت های باکتریایی یا ویروسی کمتر است.

 

این یکی از دلایلی است که بیماران مسن با مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا یا ویروس کرونا ویروس بیشتری دارند. سیستم های بدن فرسوده شده و در نتیجه نمی توانند همان دفاعی یک فرد جوان و سالم را ارائه دهند.

 

این کمبود سیستم ایمنی بدن بقا را به خطر می اندازد. با تنظیم کامل سلامتی ، با آبرسانی ، ورزش ، رژیم غذایی مغذی و البته بهداشت دندان می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

 

در دندان ، مقدار خون سفید ، سلولهای ایمنی مورد نیاز برای حمله به عفونت ، قابل توجه است. این منابع برای جلوگیری از حمله ویروسی و جلوگیری از اثرات فاجعه بار حمله ویروسی بسیار مهم است.

 

از مراقبت های دهانی خود غافل نشوید. دندان های خود را بعد از هر وعده مسواک بزنید و برای مکان هایی که برس به آنها نمی رسد ، از برس رابط یا نخ دندان استفاده کنید. علاوه بر این ، دهانشویه در کاهش باکتری ها و بهداشت دهان و دندان بسیار موثر است.

سه شنبه 31 فروردین 1400
بؤلوملر :