https://th.bing.com/th/id/OIP.uk0Mt1Us26enScKpFR8COgHaE7?pid=ImgDet&rs=1

عمر کاشت دندان چه قدر است؟

مشاهده شده است که ایمپلنت می تواند برای مدت 30-40 سال بدون هیچ مشکلی حتی برای یک عمر در دهان بماند. بنابراین ، برخی از تولیدکنندگان ایمپلنت دندان تحت شرایط خاص اقدام به بازاریابی ایمپلنت با ضمانت مادام العمر کرده اند. با این حال ، امروزه مدت زمان باقی ماندن دندان های پیچ در دهان به روشی سالم ممکن است به دلایل مختلف کوتاهتر باشد. این سوال که عمر کاشت چه مدت است ، به عوامل زیادی بستگی دارد. سلامت عمومی فرد و از همه مهمتر ، سلامت دهان و دندان به طور مستقیم بر طول مدت تأثیر می گذارد. برای افرادی که به طور مرتب مراقبت های دهانی انجام می دهند و از روش های لازم به درستی در مرحله مراقبت استفاده می کنند ، ممکن است دوره بسیار طولانی تر باشد. علاوه بر مسواک ، استفاده از نخ دندان و دهانشویه برای سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. سیگار کشیدن و مصرف الکل عواملی هستند که بر مدت زمان آن تأثیر منفی می گذارند. نقص در دندان و سایر شرایط موثر بر کیفیت استخوان می تواند به طور قابل توجهی عمر کاشت را کاهش دهد. کاربرد صحیح درمان ایمپلنت با برنامه ریزی مناسب یکی از مهمترین دلایلی است که باعث افزایش عمر ایمپلنت می شود. تنها معیار از نظر درمان موفقیت آمیز ایمپلنت نه تنها اطمینان از همجوشی ایمپلنت با استخوان در پایان دوره انتظار مورد نیاز است ، بلکه همچنین جلوگیری از مشکلات میان مدت و بلند مدت است که ممکن است به دلیل برنامه ریزی ناقص در منطقه ای که ایجاد می شود ، ایجاد شود. کاشت قرار داده می شود

 

 

به منظور طولانی شدن عمر کاشت ، بیمار نباید در ویزیت های سالانه پزشک تداخل ایجاد کند. تشخیص و درمان به موقع مشکلات یا بیماری هایی که ممکن است در دندان ها ، لثه ها و سطح استخوان ایجاد شود ، می تواند باعث شود که ایمپلنت برای سالیان طولانی به روش سالم در دهان باقی بماند.

 

 

 

چگونه عمر کاشت را افزایش دهیم؟

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که عمر کاشت و عمر پروتز ساخته شده بر روی کاشت ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. حتی اگر مشکلی در ایمپلنت وجود نداشته باشد ، ممکن است مشکلی در پروتز ساخته شده روی ایمپلنت ایجاد شود و پروتز نیاز به ترمیم یا نوسازی داشته باشد. اگرچه پروتز و ایمپلنت دو بخشی هستند که با یکدیگر تعامل دارند ، اما از یکدیگر مستقل هستند. در دهانی که ایمپلنت دست نخورده است می توان پروتز ایمپلنت را ترمیم و یا بدون مشکل جایگزین کرد.

سه شنبه 4 خرداد 1400
بؤلوملر :