https://www.holbrookdentalyork.co.uk/wp-content/uploads/2018/10/IMG_4955.jpg

روش استفاده از درمان های ایمپلنت دندان معمولاً در 2 مرحله انجام می شود. در مرحله اول کاشت با جراحی انجام می شود و در مرحله دوم حداقل 6 هفته پس از اعمال جراحی دندان سرامیکی ساخته می شود و مراحل درمان به پایان می رسد.

 

مراقبت از زخم ایمپلنت پس از جراحی بسیار مهم است

مراقبت از زخم های ایمپلنت پس از مرحله اول ، یعنی بعد از عمل جراحی بسیار مهم است. بیماران باید هشدارهای پزشکان خود را با کمترین جزئیات پس از انجام عمل اعمال کنند. به طور خلاصه ذکر کنم ، به خصوص 24 ساعت اول به دلیل خطر خونریزی پس از عمل جراحی بسیار مهم است. وجود خونریزی نشتی کاملاً طبیعی است و نباید این خونریزی را بیرون داد. خونریزی نشتی باید بلعیده شود. در صورت تف ، فشار منفی دهان باعث می شود خون از زخم خارج شود. اگر این کار انجام شود ، خونریزی ممکن است دوباره شروع شود. اگر خونریزی در دهان شروع شود که باعث تجمع بیش از حد شود ، باید گاز استریل را روی سطح زخم قرار داده و به مدت 30 دقیقه گاز بگیرید.

پس از مشاهده توقف خونریزی ، دیگر نیازی به استفاده از گاز جدید نیست. مسئله مهم دیگر این است که غذای مصرفی نباید گرم باشد. غذاها و نوشیدنی های گرم باعث گشاد شدن رگ های خونی و افزایش احتمال خونریزی می شوند. بنابراین ، باید به یک رژیم غذایی گرم ، به خصوص در 24 ساعت اول توجه شود. علاوه بر این ، سیگار کشیدن خطر خونریزی را افزایش می دهد. جدای از مضرات کلی دود سیگار ، به دلیل فشار منفی دهان در هنگام سیگار کشیدن ، خون نیز از زخم خارج می شود. بنابراین ، به خصوص به مدت دو روز پس از جراحی ، باید از استعمال سیگار خودداری شود. یک حرکت مشابه مصرف نوشیدنی با نی است. در این فرآیند احتمال خونریزی از زخم افزایش می یابد. بنابراین ، چند روز اول ، نوشیدنی ها نباید با نی نوشیده شوند.

یکی از سوالات متداول بیماران در مورد مراقبت های عمومی دهان و دندان بعد از جراحی است. البته مسواک زدن باید در طول روند بهبودی ادامه یابد ، اما باید کمی بیشتر به نواحی زخم توجه شود. ناحیه عمل جراحی و سایر نواحی باید به روش مکانیکی ، حتی به آرامی ، با مسواک های با موی نرم تمیز شود. برای شستشوی دهان باید سر خود را از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهیم بدون اینکه آب را خیلی سریع شستشو دهیم و سپس بدون تف ، باید دهان خود را با کمک نیروی جاذبه به سینک ظرفشویی باز کنیم و بگذاریم آب بریزد. در روال معمول ، یک شستشوی شدید برای شستشوی دهان کافی است ، اما انجام این روش شستشوی غیرفعال دو یا سه بار کافی خواهد بود ، زیرا شستشو و تف دادن باعث آسیب دیدن زخم ها و افزایش احتمال خونریزی می شود. به طور کلی ، این مواردی است که باید در هنگام شلوغ ترین کارهای روزمره در زندگی به آنها توجه کنیم. علاوه بر این ، برای ترمیم زخم استفاده از آنتی بیوتیک ها ، مسکن ها و اسپری های ضد عفونی کننده که طبق دستورالعمل پزشک داده شده است ، بسیار مهم است.

 

مراقبت از ایمپلنت بعد از استفاده از دندان های سرامیکی

مراقبت از ایمپلنت بعد از استفاده از دندان سرامیکی تفاوت چندانی با مراقبت از دهان و دندان طبیعی ما ندارد. مسواک زدن دندان ها حداقل دو بار در روز ، استفاده از نخ دندان و استفاده از دهان شویه های روزانه نه تنها بهداشت ایده آل دهان را در سطح کافی حفظ می کند ، بلکه در تداوم سلامت ایمپلنت ها نیز نقش مهمی دارد. اگر شرایط مفصلی وجود دارد که نیاز به توجه در داخل و اطراف ایمپلنت دارد ، دندانپزشک شما قطعاً باید بر آن تأکید کند. به عنوان مثال ، دندان های سرامیکی روی ایمپلنت هایی که در درمان کمبودهای متعدد دندان استفاده می شود ممکن است از نوع بریج باشد. این از استفاده از نخ دندان جلوگیری می کند. در چنین شرایطی لازم است که با کمک دستگاه های الکترونیکی که با فشار خاصی آب را پاشش می کنند ، قسمت پایین پروتز پل را تمیز کنید. به این ترتیب از تجمع غذا در زیر پروتز پل جلوگیری می شود.

 

معاینات منظم دندانپزشکی برای تداوم سلامت عمومی دهان و دندان ما بسیار مهم است. این واقعیت که بیمارانی که تحت درمان ایمپلنت دندان قرار گرفته اند ، از این بررسی ها غافل نمی شوند ، اطمینان حاصل می کند که هیچ مشکل احتمالی و بیماری های ایمپلنت وجود ندارد. هنگامی که دندان های ایمپلنت به سادگی مورد بررسی قرار می گیرند ، آنها با کنار هم قرار دادن قطعاتی که از نظر مکانیکی به یکدیگر متصل شده اند ، عمل می کنند. با این حال ، ممکن است به دلیل نیروی جویدن ، در اسپیسرهایی که روی آنها کاشته می شود ، شل شدگی ایجاد شود. در تمام بیماران ایمپلنت که برای کنترل منظم مراجعه می کنند ، پزشکان بررسی می کنند که آیا در این قسمت ها شل شده است. بیشتر اوقات ، بیماران به دلیل آرامش متوجه تحرک می شوند و در این مورد به پزشکان خود مراجعه می کنند و یک راه حل سریع ارائه می دهند. اگرچه نادر است ، اما ممکن است موقعیت هایی وجود داشته باشد که بیمار متوجه آن نشود. در کنترل های منظم ، هر ایمپلنت یکی یکی بررسی می شود و معاینات لازم انجام می شود تا مشخص شود آیا شل شدن پایه وجود دارد که بیماران متوجه آن نمی شوند. علاوه بر این ، تمیز کردن حرفه ای دندان توسط دندانپزشک انجام می شود و هدف آن جلوگیری از بیماری پیشرفته لثه با تمیز کردن تارتارهایی است که در مسواک زدن روزانه تمیز نمی شوند.

یکشنبه 30 خرداد 1400
بؤلوملر :