https://www.queensgate-dental.co.uk/wp-content/uploads/2018/07/wis.jpg

علائم دندان عقل نهفته

دندان های آسیاب دندان که دندان عقل نامیده می شوند ، دندان هایی هستند که رشد خود را در سنین 17 تا 21 سالگی کامل می کنند و در دهان قرار دارند. اگر دندان های عقل ، که از عملکرد جویدن پشتیبانی می کنند ، اگر رشد خود را به درستی کامل نکنند ، ممکن است به دندانهای همسایه و استخوان فک آسیب برسانند و به درستی تراز نمی شوند. اگرچه برداشتن هر دندان عقل نهفته اجباری نیست ، اما برای حل مشکلاتی که فرد با آن روبرو خواهد شد ، نیاز به کنترل پزشک است.

در نتیجه معاینه توسط دندانپزشک ، در مورد عوامل اصلی ایجاد کننده دندان درد و میزان جاسازی دندان مشخص می شود. بنابراین ، تصمیم گیری در مورد کشیدن یا نکشیدن دندان توسط پزشک انجام می شود. به خصوص با تشکیل پوسیدگی ، باید دندان عقل که باعث آبسه می شوند برداشته شود. در میان نشانه های خرد شده ،

درد مداوم

تشکیل آبسه

تورم غدد لنفاوی

درد گوش

درد معبد

درد فک وجود دارد.

 https://resize.hswstatic.com/w_907/gif/now-vlt4u1WV-leadimagecroppedjpg-1210-680.jpg

چگونه درد دندان عقل جاسازی شده عبور می کند؟

اگر دندان عقل نهفته شده باشد و در زمان مناسب قرار نگیرد ، می تواند درد ناخوشایندی را در دوره هایی که سعی در بیرون آمدن دارند ، ایجاد کند. به خصوص در گوش های منطقه فک بالا ، درد در قسمت گردن ناحیه فک پایین ایجاد می شود. دندان های عقل نهفته ، که گاهی اوقات باعث تورم غدد لنفاوی می شوند ، باعث حساسیت می شوند و بر راحتی زندگی تأثیر منفی می گذارند.

 

در صورت بروز چنین مشکلاتی ، لازم است روش های درمانی مناسب با مشورت پزشک استفاده شود. از مسکن ها و آنتی بیوتیک هایی که پس از کنترل توسط پزشک داده می شود باید به طور منظم استفاده شود و روند دردناک باید کنترل شود. دندان که پس از استفاده از دارو برای کشیدن مناسب می شود ، باید بدون تاخیر برداشته شود و مشکل برطرف شود. جراحی دندان عقل نهفته بسیار آسان است و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.

 

جراحی دندان عقل نهفته چگونه انجام می شود؟

 

بعد از اینکه کنترل دندانپزشک متخصص تحت بی حسی موضعی انجام شد ، تصمیم گرفته شد که این عمل ها انجام شود. بررسی دقیق آناتومی ناحیه ای که دندان در آن قرار دارد قبل از عمل و بی حسی مناسب باعث می شود که جراحی بدون درد انجام شود. در حین جراحی ، استخوان اطراف دندان برداشته می شود و کشیدن دندان انجام می شود. بعد از کشیدن دندان بخیه ها به مدت 7 تا 10 روز در دهان بیمار باقی  می ماند. مسکن و درمان آنتی بیوتیکی در صورت ضروری بودن توسط پزشک متخصص توصیه می شود.

 

دوره درمان بعد از عمل

 پس از کشیدن دندان عقل با جراحی ، پدهای پنبه ای روی دندان کشیده شده قرار می گیرد. بیمار باید این تامپون را برای مدتی با محکم فشار دادن در دهان نگه دارد و خون لخته شود. با توجه به احتمال ادم در ناحیه بعد از عمل ، استفاده از کمپرس یخ برای دوره های خاص در 24 ساعت اول مفید خواهد بود.

 

 

 

در هفته اول بعد از جراحی نباید از سیگار استفاده شود و از مصرف غذای گرم خودداری شود. مراقبت از تمیز کردن دهان و دندان همچنین باعث ترمیم سریعتر زخم در دهان می شود. در عین حال از ایجاد عفونت در دهان جلوگیری می شود. داروهایی که از نظر پزشک مناسب تشخیص داده می شوند باید به طور منظم در طول درمان استفاده شوند.

چهارشنبه 10 دی 1399
بؤلوملر :