https://th.bing.com/th/id/OIP.EbovTJLRPY96XrrtPMm_lAHaE3?pid=Api&rs=1

در 9 مرحله از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان جلوگیری کنید

بوی بد دهان و پوسیدگی دندان از مهمترین مشکلات سلامتی ما است که زندگی روزمره ما را دشوار می کند. با این حال ، اهمیت لازم داده به نمی شود زیرا مستقیماً بر زندگی شخص تأثیر نمی گذارد.

 

استفاده از قهوه مداوم:

 عادت به نوشیدن و میان وعده ، مانند قهوه و چای در تمام طول روز ، که بیشتر توسط کارمندان اداری استفاده می شود ، باکتری های ترشح کننده اسید را در دهان فعال می کند و باعث می شود این باکتری ها روی سطح دندان زندگی کنند و دندان ها را پوسیده کنند. چای و قهوه باید بدون شکر یا شیر مصرف شود و محصولات لبنی به جای این نوشیدنی ها ترجیح داده شود و از میان وعده های غذایی خودداری شود.

 

سیگار کشیدن:

سیگار کشیدن می تواند باعث بسیاری از بیماری ها شود ، از جمله خشکی دهان ، بوی بد دهان ، زردی دندان ها و حتی سرطان دهان. ترک سیگار نه تنها برای داشتن دندان های سالم بلکه برای داشتن زندگی سالم نیز ضروری است.

 

اهمیت استفاده از نخ دندان: مسواک زدن دندانها به تنهایی در تمیز کردن دندانه ، تاج پل و ترمیم های ایمپلنت و در دهانشویی افرادی که تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته اند کافی نیست. در بین دندان ها که مسواک نمی تواند به آنها برسد با استفاده از نخ دندان تمیز می شود. نخ دندان همچنین یک روش تمیز کردن ایده آل برای جلوگیری از بیماری های لثه است. مهمترین مراقبت از بهداشت دهان و دندان مسواک زدن است. دندان ها باید در هر سنی حداقل دو بار در روز مسواک زده شوند. با توصیه دکتر سید علی مرسلی مسواک تهیه شده باید هر 3 ماه یکبار تعویض شود. بر خلاف آنچه معمولاً شناخته می شود ، هنگام مسواک زدن مسواک باید خشک باشد در غیراینصورت تمیزکاری به درستی انجام نمی شود زیرا با خیس شدن برس ، فرهای مسواک در این روش نرم می شوند. همچنین ، فلوراید موجود در خمیر هنگام تماس با آب ، اثر خود را از دست می دهد.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.O3bgx3e314-nVzwtNW1YAAHaDt?pid=Api&rs=1

دسر خارج از وعده غذایی مصرف شده باشد: بسیاری از افراد ترجیح می دهند چند ساعت بعد از غذا دسر بخورند. با این حال ، دسر خورده شده درست بعد از وعده اصلی بخشی از وعده اصلی است و از آنجا که باکتری های ایجاد کننده پوسیدگی در حالی که هنوز کار می کنند خورده می شوند ، دوباره آنها را فعال نمی کند ، در عوض فعالیت آنها را به زمان وعده های غذایی محدود می کند. بنابراین ، مصرف شیرینی در وعده های غذایی برای سلامت دندان مهم است.

 

نیاز به آب: بهترین کاری که بعد از خوردن غذا برای دندان ها انجام می شود نوشیدن آب یا شیر است. یک لیوان آب که بعد از غذا میل شود ، ذرات غذا را از دهان خارج می کند و محیط اسیدی دهان را خنثی می کند. علاوه بر این ، نوشیدن شیر باعث تشکیل کلسیم در دندان ها می شود.

 

مراقب شیرینی های غیر قابل جویدن باشید: آدامس ، شیرینی های چسبناک و آجیل می تواند باعث ایجاد باکتری و حتی شکستگی دندان در قسمت های سخت تمیز داخل دهان شود. حتی الامکان از مصرف چنین غذاهایی خودداری شود ، در صورت خوردن این غذاها ، استفاده از دندان ها باید با احتیاط کامل انجام شود.

 

از میوه ها و سبزیجات پرهیز نکنید: نخوردن میوه ها و سبزیجات عواقب بدی در دهان دارد. همانطور که مشخص است ، میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین هستند. میوه ها و سبزیجات برای سلامتی لثه ها بسیار مهم هستند. علاوه بر این ، مصرف میوه ها و سبزیجات سخت باعث تمیز کردن مکانیکی دندان ها می شود ، به عنوان مثال گاز گرفتن سیب باعث تمیز شدن مکانیکی دندان های جلویی می شود.

 

آدامس بدون قند را انتخاب کنید: اگر عادت به جویدن آدامس دارید ، باید آدامس بدون قند انتخاب کنید. جویدن آدامس بدون قند باعث تسریع جریان بزاق در دهان ، به پاکسازی دهان و تعادل اسید دهان کمک می کند.

 

چهارشنبه 24 دی 1399
بؤلوملر :