https://th.bing.com/th/id/OIP.CnP-Pd9WvSpjCoLlOmEyNQHaE8?pid=Api&rs=1

مشکل فشار دادن دندان چیست؟

آیا می دانید ما در  صورت خود  60 عضله داریم؟ اما آیا می دانید که برای خندیدن باید 17 عضله و برای اخم بیش از 40 عضله را حرکت دهیم؟

بدن ما بسیاری از ماهیچه های ما را اجرا می کند بدون اینکه حتی با حرکات ساده متوجه آن شود. دندان قروچه بیشتر حرکت فک بصورت ناخودآگاه است که در هنگام خواب انجام می دهیم. در طی این حرکات ، خستگی و تنش بیش از حد در عضلات فک ما ایجاد می شود. دندان قروچه افراد گاهی از بیرون شنیده می شود. اغلب بیماران از دندان های خود در حال فشردن اطلاع ندارند.

اگر صبح خسته از خواب بیدار شوید ، اگر در ناحیه سر و گردن خود احساس درد کنید ، ممکن است دندان های خود را جمع کنید. دندان قروچه فقط در بزرگسالان دیده نمی شود. کودکان ، مانند بزرگسالان ، اغلب هنگام خواب دندان های خود را می سایند. معمول ترین دوره هایی که کودکان برای انجام این کار انجام می دهند زمانی است که دندان های شیری و دندان های دائمی آنها بیرون می آید. وقتی این دو دوره کاملاً سپری می شود ، آنها تمایل دارند که عادت های دندان قروچه خود را کنار بگذارند. والدین لازم نیست نگران این موضوع باشند.

 

دندان قروچه چه ضررهایی دارد؟

در نتیجه دندان قروچه ، تنش و درد در دندان ها ، مفاصل و بافت ها ایجاد می شود. جمع شدن دندان ها باعث فرسایش دندان و ترک دندان می شود. این باعث حساسیت به سرما و گرم می شود. دندان قروچه باعث درد در ناحیه سر ، گردن ، گوش و ناحیه شقیقه می شود. در دراز مدت ، ممکن است پوکی استخوان و التهاب لثه دیده شود. همانطور که ورزشکاران هنگام تمرین عضلات خود را رشد می دهند. عضلات صورت نیز در حالت دندان قروچه ایجاد می شوند و ممکن است در طولانی مدت باعث ایجاد چانه مربعی شوند. در صورت غفلت از فشار ، مفصل فک تحت تأثیر قرار می گیرد. مشکلاتی از جمله محدودیت در باز کردن فک ، قفل شدن ، شل شدن دندان ها یا شکستگی دندان ها ممکن است وجود داشته باشد. ممکن است صداها از مفصل شما بیرون بیایند.

 

دندان قروچه یا ساییدن دندان چگونه درمان می شود؟

 

هدف از درمان دندان قروچه جلوگیری از آسیب دائمی دندان ها و مفصل فک و از بین بردن درد است. به منظور جلوگیری از تماس دندانها با یکدیگر در هنگام خواب ، از یک محافظ شبانه بین دندانهای فک پایین و بالا استفاده می شود. با توجه به تصویری که توسط بیمار به نمایش گذاشته شده است ، ممکن است علاوه بر محافظ شب ، برخی از درمان های اضافی نیز لازم باشد. این موارد شامل استرس درمانی ، اقدامات برای اطمینان از خواب راحت ، استفاده از داروهای شل کننده عضلات و کاربردهای بوتاکس است. علاوه بر اینها ، استفاده از محافظ در زندگی روزمره به صورت دو طرفه ، نیروی متعادلی را به عضلات صورت وارد می کند. حفره های دندانی که از جویدن بیمار در هر دو طرف جلوگیری می کند باید تکمیل شود ، پر کردن و روکش های دندان به اشتباه ساخته شده باید جایگزین شود.

چهارشنبه 26 آذر 1399
بؤلوملر :