https://th.bing.com/th/id/OIP.0NRmZanx89pvwkaT7TYTCAHaEK?pid=Api&rs=1

چرا مردم از دندانپزشک دوری می کنند؟

مراجعه به دندانپزشک معمولاً در لیست جالب ترین فعالیت افراد نیست. مراجعه به دندانپزشک به دلیل برخی ترس های ما از جمله تجربه های ناخوشایند است.

 

نادیده گرفتن سلامت دهان و دندان می تواند به غیر از مشکلاتی که فقط در دندان ها و لثه ها رخ خواهد داد ، به مشکلات سلامتی دیگری منجر شود. این موارد شامل سرطان دهان ، بیماری های قلبی و آلزایمر است. اگر به هر بیماری دندانی مبتلا هستید ، اگر در ابتدای کار آن را معالجه کنید ، از نظر هزینه مقرون به صرفه خواهد بود. اگر بیماری پیشرفت کند ، نه تنها درمان پیشرفت می کند ، بلکه هزینه آن را نیز افزایش می یابد.

 

چرا از دندانپزشک دوری می کنیم ؟

فوبیای دندانپزشک: بخش زیادی از مردم از دندانپزشکان می ترسند. این ممکن است به دلیل تجربیات بد قبلی و یک ویژگی مشخص  ناشی از خانواده باشد. خوشبختانه با برقراری ارتباط خوب بین دندانپزشک و بیمار می توان بر این هراس غلبه کرد. انتخاب دندانپزشک مناسب برای به دست آوردن تجربیات مثبت بسیار مهم است.

قیمت: قیمت همیشه یکی از مهمترین عوامل در انتخاب و تأمین نیازهای بهداشتی ما بوده است. همه ما هر روز بر اساس هزینه انتخاب می کنیم. واقعیت این است که مراجعه دو بار در سال به دندانپزشک در صورت وجود از پیشرفت بیشتر یک مشکل دندانی جلوگیری می کند. از بروز مشکل و هم از افزایش هزینه جلوگیری می کند. به عنوان مثال ، اگر پوسیدگی دندان در مرحله اول درمان شود ، در کمتر از یک ساعت قابل درمان است. در صورت عدم درمان ، این پوسیدگی می تواند منجر به درمان کانال ریشه شود و گاهی اوقات ممکن است تاج مورد نیاز باشد. این از نظر مالی 10-12 برابر بیشتر است. اگر در خانه از بهداشت دهان و دندان خود مراقبت کنیم ، بی جهت پول خود را هدر نمی دهیم.

زمان: همه ما در خانواده و کار با مسئولیت های زیادی روبرو هستیم. ما باید وقت بگذاریم و به بدن خود توجه کنیم ، اما بیشتر اوقات نمی توانیم. ما باید مراجعه به دندانپزشک را در سنین پایین یک امر عادی بدانیم. بهداشت دهان و دندان برای یک زندگی طولانی ، شاد و سالم بسیار مهم است.

ترس از سرزنش شدن: هیچ کس دوست ندارد سرزنش شود ، اما برخی از آنها با پزشکانی روبرو می شوند که آنها را سرزنش می کنند. در اینجا ، موضوع به اهمیت انتخاب مجدد دندانپزشک می رسد. یافتن یک دندانپزشک خوب و برقراری ارتباط مناسب برای حفظ سلامت دهان و دندان ما بسیار مهم است.

کمبود دانش: بسیاری از افراد با افکار کاذب مانند برخی پیش فرض و عقاید بزرگ می شوند. یک مثال خوب در این مورد ، درک طبیعی بودن خونریزی لثه در هنگام مسواک زدن طبیعی است. خونریزی لثه در طی مسواک زدن معمول هرگز طبیعی نیست. این ممکن است نشانه ای از پیشرفت بیماری پریودنتال (لثه) باشد. اگر التهاب لثه در مراحل اولیه قابل درمان شود ، می توان از آن پیشگیری کرد ، اما در صورت پیشرفت ، این وضعیت برعکس نمی شود. مثال دیگر این است که تمیز کردن تارتار را می توان به عنوان مثال "مضر دانست زیرا می تواند مینای دندان را خراش دهد یا غیر ضروری است زیرا دوباره ظاهر می شود" ، که درست نیست ، هم بهداشت دهان و دندان و هم از بیماری های لثه محافظت می کنیم و هم از پلاک های باکتریایی که نمی توانیم به آن برسیم و در دهان خود تمیز کنیم جلوگیری شود. باید هر 6-12 ماه یکبار انجام شود. کمبود دانش بهانه ای برای عدم محافظت از دندان و لثه نیست.

https://th.bing.com/th/id/OIP.38C_mqspe_ZeJP8hYdvTywHaE7?pid=Api&rs=1

نتیجه گیری: مراجعه به دندانپزشک به اندازه مراجعه به پزشک مهم است. مطالعات نشان می دهد که سلامت دهان و دندان ما با سلامت کلی بدن ما مرتبط است. ما همچنین باید از سلامت دهان و دندان خود برای حفظ سلامت محافظت کنیم. این شامل معاینات منظم دندانپزشکی و تمیز کردن دندان های ما است. ما باید این کار را برای زندگی سالم و عادی تبدیل کنیم ، ترس از دندانپزشکان نباید مانع این امر شود. این روال زندگی ما را برای سلامت آسانتر می کند.

پنجشنبه 25 دی 1399
بؤلوملر :