https://th.bing.com/th/id/OIP.YeGDA2OzaDxRtbw7SC1tDAHaE8?pid=ImgDet&rs=1

23 باور اشتباه در مورد مراقبت از دندان

چه اشتباهاتی در مورد بهداشت دهان و دندان و باورهای غلطی که در جامعه حل شده است چیست؟ به عنوان مثال ، یکی از تصورات غلط رایج در بین مردم این است که خونریزی هنگام مسواک زدن خوب است. خونریزی هنگام مسواک زدن یکی از علائم ورم لثه است. بلافاصله لازم است با دندانپزشک مشورت کنید. اگر به دلیل خونریزی لثه ها مسواک نشوند ، وضعیت التهابی موجود تشدید می شود. بیماران باید ناحیه خونریزی را بهتر مسواک بزنند و برای درمان به دندانپزشک مراجعه کنند.

 

1. مسواک سخت دندان ها را بهتر پاک می کند: خوب مسواک بزنید این در مورد روش مسواک زدن است ، نه سختی برس. مسواک های سخت متوسط ​​به طور کلی استفاده می شود. مسواک هایی که خیلی سفت هستند می توانند دندان ها را سایش دهند. از طرف دیگر ، مسواک های بسیار نرم ممکن است دندان ها را تمیز نکنند.

 

2. مسواک زدن دندان های سفید سفید: مسواک زدن سخت دندان ها ؛ به جای تمیز کردن دندان ها ، باعث سایش می شود که ما آن را "پوسیدگی مسواک" می نامیم. با فرسایش لایه مینای دندان ، لایه زرد زیر آن ظاهر می شود و دندان ها زردتر به نظر می رسند. علاوه بر این مسواک زدن سخت باعث حساسیت دندان و فرسودگی لثه می شود.

 

3. خمیر دندان اضافی دندان می کشد: مینای دندان را خراش می دهید. این در مورد استفاده بیش از حد از رب نیست ، بلکه در مورد گرانولهای بزرگ خمیر استفاده شده است. بنابراین باید از استفاده طولانی مدت از خمیرهای دارای دانه های بزرگ خودداری شود. مقدار خمیری که بر روی برس قرار داده می شود باید به اندازه 'دانه عدس' باشد.

 

4-  سفید کننده دندان نمک و کربنات: از آنجا که این مواد دانه درشت هستند ، لایه های مینای دندان را خراشیده و از بین می برند. در نتیجه؛ درخشش دندان از بین می رود و دندان ها در مدت زمان کوتاه تری با غذایی که می خوریم و می نوشیم شروع به رنگ آمیزی می کنند.

 

5. دندان های زرد قویتر هستند: رنگ دندان استحکام دندان را تعیین نمی کند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.G0LNDXL80BaraskKlhM4PwHaEo?pid=ImgDet&rs=1

6. دندان ها باید با خیساندن خمیر و مسواک مسواک بزنند: مسواک نباید قبل از مسواک خیس شود. زیرا؛ وقتی موها خیس هستند ، سختی خود را از دست می دهند. همچنین مایعات کافی در دهان وجود دارد تا خمیر را کف کند.

 ایمپلنت دندان قیمت

7. خمیردندان دندانها را خراب می کند: بتونه ؛ هنگام مسواک زدن مانند صابون عمل می کند و حاوی مواد موثری برای از بین بردن میکروارگانیسم های جمع شده در دندان است. بنابراین باعث پوسیدگی نمی شود.

 

8. حفره ها ژنتیکی هستند: حساسیت به پوسیدگی ممکن است در افراد متفاوت باشد. با این حال ، در مورد اصلاح عادات غذایی غلط ، اهمیت دادن به بهداشت دهان و دندان و معاینات منظم دندان ، حساسیت به پوسیدگی مهم نیست.

 

9. دندانها را باید قبل از صبحانه مسواک زد: دندانها را باید حداقل دو بار در روز ، بعد از صبحانه و قبل از خواب مسواک زد. وقتی مسواک زدن تمام شد ، قسمت بالای زبان نیز باید به آرامی مسواک زده شود.

 

 ایمپلنت دندان قیمت

10. دندان های زیبایی مادرزادی هستند: اصلاح دندان (ارتودنسی). به شرط وجود دندان در دهان ، در هر سنی قابل استفاده است. با تشکر از درمان ارتودنسی. اگر دندان وجود داشته باشد ، با اصلاح در هر سنی می توان دندان هایی با ظاهری زیبا به دست آورد.

 

11. درمان ایمپلنت برای هر دندانی اعمال نمی شود: می توان آن را به عنوان ریشه های دندان مصنوعی به جای از بین رفتن دندان ها در استخوان فک قرار داد. این فقط در صورت وجود بیماری سیستمیک که بر بهبود زخم و قلب و دیابت کنترل نشده وجود دارد ، انجام نمی شود.

 

12. تمیز کردن پروتزهای متحرک با مواد پاک کننده ضروری است: قرار دادن پروتزهای متحرک در مواد سفید کننده مضر است. باعث افزایش شکنندگی پروتز و کاهش عمر پروتز می شود. قرص های مخصوص تمیز کردن دندان های مصنوعی وجود دارد. آنها باید استفاده شوند

 

13. در صورت کشیده شدن دندانهای 20 ساله ، به جای آن باید دندانهای جدید ساخته شود: نیازی به دندانهای مصنوعی به جای دندانهای 20 ساله کشیده شده نیست.

 

14. من در هنگام گرفتن اشعه ایکس دندان از خود تابش زیادی می گیرم: تابش دریافتی توسط اشعه ایکس دندان بسیار کم است. این تابش از تابش دریافتی در طبیعت کمتر است.

 

15. دندانها پس از روشهای سفید کردن دندانها به سرعت زرد می شوند: سفید شدن ؛ این کار برای روشن شدن بیشتر رنگ طبیعی دندان انجام می شود. در اولین دوره های سفید شدن ؛ لازم است از عواملی که باعث رنگ آمیزی دندان ها می شوند مانند قهوه ، چای و سیگار خودداری کنید. در صورت رعایت توصیه های پزشکی که بلیچینگ را انجام می دهد ، سفید شدن عوارضی ندارد.

 

16- اگر تارتار تمیز شود ، تارتار بیشتر اتفاق می افتد: مسواک زدن منظم و صحیح از ایجاد تارتار جلوگیری می کند. با تشکر از کنترل دندانپزشک هر شش ماه. سنگ های دندانی که در مناطقی تشکیل می شوند که نمی توانیم به خوبی مسواک بزنیم توسط دندانپزشک تمیز می شوند. این هم ضرری ندارد.

 

17. تمیز کردن سنگ دندان به مینای دندان آسیب می رساند: اگر تمیز کردن سنگ دندان به درستی انجام شود ، به مینای دندان آسیب نمی رساند. زیرا در فرایند تمیز کردن تارتار؛ سازندهایی که مربوط به سطح دندان نیستند (پلاک ، حساب) و نه از بافت دندان برداشته می شوند.

 

18- خونریزی لثه هنگام مسواک زدن خوب است: خونریزی هنگام مسواک زدن از علائم ورم لثه است. بدون تأخیر لازم است با دندانپزشک مشورت کنید. اگر به دلیل خونریزی لثه ها مسواک نشوند ، وضعیت التهابی موجود تشدید می شود. بیماران باید ناحیه خونریزی را بهتر مسواک بزنند و برای درمان به دندانپزشک مراجعه کنند.

علی

 

19. از آنجا که دندانهای شیری ریخته می شود ، ضروری نیست: کشیدن زود هنگام دندان شیری باعث ایجاد گیجی در دندان های دائمی می شود که از پایین می آیند و رشد استخوان فک را خراب می کند.

 

20. دندانپزشکان مرد دندانهای بهتری را می کشند: کشیدن دندان روشی است که طبق روال خاصی اعمال می شود و به نیرویی که وارد می شود ارتباطی ندارد.

 

21. داروهای بیهوشی که توسط دندانپزشکان استفاده می شود اعتیاد آور هستند: داروهای بی حسی موضعی که در دندانپزشکی استفاده می شود حاوی مورفین نیستند. عادت نمی کند مورفین دارویی است که در موارد محدودی در زمینه پزشکی استفاده می شود.

 

22. هالیتوز قابل درمان نیست: بوی بد دهان ؛ ممکن است در اثر پوسیدگی دندان ، بیماری لثه ، اختلالات دستگاه گوارش ، سینوزیت یا عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی ایجاد شود. در نتیجه درمان این بیماری ها می توان از بوی بد دهان جلوگیری کرد.

 

23. بریس ها فقط برای کودکان مناسب هستند: با تشکر از آخرین پیشرفت های ارتودنسی ، درمان با سیم می تواند نه تنها برای کودکان بلکه برای بیماران بزرگسال نیز اعمال شود.

شنبه 23 اسفند 1399
بؤلوملر :